Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
Jolanda_tje
x 435

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door Jolanda_tje »

De mep van Simonne zijn verdiende loon :lol:
0 x
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Taliver67 schreef:Allemaal goed en wel, "verkopen"... maar als hij maar de helft in het zwart verkoopt, dan moet de andere helft in het wit. En bij mijn weten kan dit niet zomaar eenzijdig. Frank heeft 50 % in Sanitechniek, hij moet toch mee ondertekenen ? En wat met de statuten en de verschijning in het Staatsblad ?
Een beetje een late reactie misschien, maar ik heb hier ook al over nagedacht... Ik denk dat Luc uiteindelijk zijn eigen helft in het wit gaat verkopen en Frank z'n helft in het zwart. Luc krijgt dus al het geld, maar niemand zal ooit kunnen bewijzen dat ook die 50% van Frank verkocht is...
Tiboko schreef:Feit is dat Eddy en Frank er geen bezwaar tegen hadden dat die fakeboilers geïnstalleerd werden bij tom janssens en jan peeters en ook nog frans franssen, maar bij hun collega hadden ze liever geen fakeboiler. Alsof de kans op een accident bij een andere klant kleiner was? Een groot beetje hypocriet hoor, vind ik dat.
Volgens mij hebben ze er nooit bij stilgestaan dat er echt ongelukken konden gaan gebeuren. Eddy beweerde toch dat er geen verschil was tussen de echte en namaak-producten, behalve de prijs. De enige reden was dus dat ze Rosa en Waldek, goede vrienden, niet te veel wilden laten betalen voor de boiler.
0 x
Sanne
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Jolanda_tje schreef:De mep van Simonne zijn verdiende loon :lol:
Ik wacht liever op de mep van Bram! :whistle: :dance:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

En weer die handen van "Ik weet van niks"
0 x
Flannery
Nog geen rang

Bericht door Flannery »

Luc kan nog altijd zeggen dat Simonne overstuur is omdat Frank in de gevangenis zit. Probleem opgelost, voorlopig toch...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Sanneke schreef:
Volgens mij hebben ze er nooit bij stilgestaan dat er echt ongelukken konden gaan gebeuren. Eddy beweerde toch dat er geen verschil was tussen de echte en namaak-producten, behalve de prijs. De enige reden was dus dat ze Rosa en Waldek, goede vrienden, niet te veel wilden laten betalen voor de boiler.
Ik bedoel maar, voor hetzelfde geld had het bij iemand anders kunnen voorkomen en was niet Luc maar Eddy of Frank zogezegd de moordenaar. Nu schreeuwen ze moord en brand - de Luc gaat over lijken. Een beetje overtrokken, toch?

Trouwens, ook Luc wist niet dat het met deze éne boiler fout zou aflopen en al zeker niet dat er doden zouden door vallen. Wat verwachten ze dan van hem, dat hij naar de politie gaat en zegt: ik ben als enige in fout, want ik stond erop dat die hoop nepboilers die nog in ons magazijn stonden ook gebruikt werden?

Dat wilden die andere twee ook, alleen wilden ze niet dat er een fake boiler bij Rosa zou geïnstalleerd worden. Toeval wil (het scenaristenteam dus) dat het met die ene boiler heel fout zou aflopen, zodat dit Thuis-seizoen op een knaller zou kunnen aflopen. Alleen duurt dat allemaal nooit lang, wellicht zit Luc in september weer achter een bureautje van een nieuw sanitair bedrijfje met een nieuwe naam en is alles vergeten met een monsterboete. Zo gaat dat in Thuis...
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Tja, dat steekt me wat tegen van alleman, het is Luc, het is Luc, de slechterik.
Neen, Luc kan enkel medeplichtigheid worden aangesmeerd, het waren duidelijk Frank en Eddy die met de handel zijn begonnen, de arme doetjes.
Overigens vind ik het raar dat na de enkele lekkende (namaak) kranen er geen enkele andere meer is opgedoken met een mankement.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Peter Jansens schreef:Tja, dat steekt me wat tegen van alleman, het is Luc, het is Luc, de slechterik.
Neen, Luc kan enkel medeplichtigheid worden aangesmeerd, het waren duidelijk Frank en Eddy die met de handel zijn begonnen, de arme doetjes.
Overigens vind ik het raar dat na de enkele lekkende (namaak) kranen er geen enkele andere meer is opgedoken met een mankement.
Ik vind het wel fijn dat Luc de slechterik is, dat stat hem wel... :clap:

Maar het wordt allemaal zo uitvergroot (ook hier op het forum). Vergeleken met wat Mike of Guy hebben uitgespookt is Luc een koorknaap. Iet of wat goeie advocaat (Courtois?) krijgt hem trouwens zo vrij. Hij is een sjoemelaar, maar geen moordenaar. Die zogezegde moord was een spijtig accident, toch?
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Luc heeft ook al levens op zijn geweten, dus da's geen koorknaap tegenover Guy of Mike. Hetgeen wat hem vooral de slechterik maakt tegenover Frank en Eddy is dat hij geen spijt toont en een heel web van leugens weeft om zelf buiten schot te blijven.
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Poolaapje schreef:Luc heeft ook al levens op zijn geweten, dus da's geen koorknaap tegenover Guy of Mike. Hetgeen wat hem vooral de slechterik maakt tegenover Frank en Eddy is dat hij geen spijt toont en een heel web van leugens weeft om zelf buiten schot te blijven.
Niet echt moorden zeker? :) Dat met Freddy was nu niet wat je een echte moord kan noemen, maar hij was wel onrechtstreeks de oorzaak dat Mike vermoord werd. En dat Waldek eens bijna z'n arm verloren had.

Maar hij wordt er toch niet slimmer op. Hij kan nu toch wel verwachten dat die brief van Leontien vroeg of laat wel eens boven zou komen als hij Frank de duvel blijft aandoen.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

De moord op Mike was nu niet echt a big loss, en hij was daar eigelijk maar onrechtstreeks bij betrokken. Maar de brief van Leontien zou idd wel heelwat kwaad bloed zetten en dat zou hij, sluw als hij is toch wel moeten weten. Of denkt hij echt dat hij dat ook nog kan uitpraten?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef:
Sanneke schreef:
Ik bedoel maar, voor hetzelfde geld had het bij iemand anders kunnen voorkomen en was niet Luc maar Eddy of Frank zogezegd de moordenaar. Nu schreeuwen ze moord en brand - de Luc gaat over lijken. Een beetje overtrokken, toch?

Trouwens, ook Luc wist niet dat het met deze éne boiler fout zou aflopen en al zeker niet dat er doden zouden door vallen. Wat verwachten ze dan van hem, dat hij naar de politie gaat en zegt: ik ben als enige in fout, want ik stond erop dat die hoop nepboilers die nog in ons magazijn stonden ook gebruikt werden?

Dat wilden die andere twee ook, alleen wilden ze niet dat er een fake boiler bij Rosa zou geïnstalleerd worden. Toeval wil (het scenaristenteam dus) dat het met die ene boiler heel fout zou aflopen, zodat dit Thuis-seizoen op een knaller zou kunnen aflopen. Alleen duurt dat allemaal nooit lang, wellicht zit Luc in september weer achter een bureautje van een nieuw sanitair bedrijfje met een nieuwe naam en is alles vergeten met een monsterboete. Zo gaat dat in Thuis...
Op het moment van het ongeluk wilden Eddy en Frank allang niet meer verder doen met die namaakhandel. Luc heeft Eddy echter gedwongen om verder te doen. Hij heeft er ook bewust voor gezorgd dat er een namaakboiler in de Zus&Zo werd geïnstalleerd. Dat is dus voorbedachtheid en dat kan dus door sommigen beschouwd worden als moord.

Niemand verwacht(te) dat Luc naar de politie zou gaan om de schuld alleen op zich te nemen. Hij kon wel toegeven dat hij medeplichtig is zoals Frank gedaan heeft. Maar zelfs dat is te veel gevraagd voor hem. Zoals Frank zelf zei: "Hij is gene mens!" Bovendien doet hij er nu alles aan om de hele familie F. Bomans uiteen te trekken. Dat valt niet goed te keuren.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

In heel zijn Thuisgeschiedenis is Luc altijd een gewetenloos krapul geweest, ik vind dat zijn tijd gekomen is.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

exsencon schreef:In heel zijn Thuisgeschiedenis is Luc altijd een gewetenloos krapul geweest, ik vind dat zijn tijd gekomen is.
Dat vindt ondertussen waarschijnlijk zowat elke Thuiskijker. Nu de scenaristen nog :whistle:
0 x
Jolanda_tje
x 435

Bericht door Jolanda_tje »

Ons moe moet al rugpijn hebben van al die keren dat ze zich heeft moeten omdraaien in haar graf :-)

Wordt sanitechniek nu nog verkocht?
0 x
Gesloten