Salamander
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
- Crackers
- Poster rang 5

Re: Salamander
Duidelijk is voor mij wel dat de vader van Wolfs tijdens WO II niet meer levend is terug gekomen van die geheime missie.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- annekeHU
- Poster rang 4

-
Poolaapje
- Poster rang 3

Gerardi had niet echt de identiteit van Klaus. Klaus heeft dezelfde ijzerdraad (garotte?) gebruikt om Gerardi's informant van in de eerste twee afleveringen te vermoorden en zijn one-night stand. Een labo had dit onderzocht en Persigal (de procureur-generaal) had deze informatie aan Gerardi doorgespeeld. Plus het feit dat die vrouw die avond voor de laatste keer gezien is met een man die een auto met Luxemburgse nummerplaat heeft bij het appartementsblok van Klaus. Vandaar dat Gerardi bij dat appartementsblok was en gewoon naar de naamplaatjes gezien heeft die bij de bellen van de verschillende hangen.jessie V. schreef:Wat ik nog niet helemaal door heb is hoe Gerardi en co achter de identiteit en verblijplaats van Klaus zijn gekomen. Ineens liep Gerardi rond te neuzen bij Klaus.
0 x

-
exsencon
- x 435
Ja,idd door zijn one night stand te vermoorden heeft Klaus zich een beetje blootgegeven maar ja, hij moest wel vermits ze zijn identiteit had gezien (vrouwen toch hé
) maar het zet alles op een confrontatie Gerardi-Klaus wat natuurlijk een beetje de bedoeling is vermits beiden nu de dochter van Wolfs kennen en ja... M.i. zijn de kompanen van de vader van Wolfs destijds verraden door vader jonckeere en dat weegt natuurlijk want de kleine Wolfs (de huidige commandateur) moet dat toen gezien hebben en hij heeft uiteraard een fameus ei te pellen met de toenmalige en de huidige Salamander groep. Wraak is een koud gerecht maar hier zit het wel in de diepvries hé. Benieuwd naar de ontwikkeling Gerardi-Klaus-dochter Wolfs want daar gaat het vanaf hangen denk ik. De rol van Klaus houdt ik nog altijd een beetje in het midden. Best wel te smaken als serie!
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Bedankt Poolaapje voor de toelichting
Laatst gewijzigd door jessie V. op ma 18 feb 2013, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Maar, Poolaapje, hoe wist Gerardi dan de naam van Klaus? Was die naam al bekend? Misschien is dat gebeurd in de anderhalve aflevering die ik niet gezien heb.
0 x
-
exsencon
- x 435
Hij kende de naam van KLaus niet, hetgeen hem op het spoor gebracht heeft is de moord op die vrouw op dezelfde manier en met hetzelfde soort touw en de videobeelden van het hotel en dan natuurlijk de identiteit van de hotelkamer-gast, vandaar de Robot-foto van Klaus. Klaus heeft daar een enorme flater begaan want voor de eerste keer heeft hij zichzelf in beeld gebracht.
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Hij kende zijn naam niet. Maar hij heeft wel de naamplaatjes gelezen die bij de bellen staan in het appartementsgebouw. Ik heb Gerardi of Persigal gisteren trouwens niet de naam Joachim Klaus horen gebruiken. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.jessie V. schreef:Maar, Poolaapje, hoe wist Gerardi dan de naam van Klaus? Was die naam al bekend? Misschien is dat gebeurd in de anderhalve aflevering die ik niet gezien heb.
0 x

-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Dus zijn uiterlijk was bekend en Gerardi liep hem daar al zoekend bij dat hotel onverwachts tegen het lijf?
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Toen was zijn uiterlijk nog niet bekend denk ik. Gerardi wist alleen dat de politie die appartementsblokken ook ging onderzoeken. Via Persigal was hij daar een uur eerder. Denk niet dat de politie de naam wist, enkel dat er een auto met Luxemburgse nummerplaat is, waarvan de eigenaar in dat appartementsblok verbleef.
0 x

-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
- annekeHU
- Poster rang 4

Toch maar weer enkele vraagjes over Salamander:
Wie is die persoon die blijkbaar connecties heeft met de koning, en dan later de premier (ik weet zijn personage-naam niet eens) op het matje roept?
Wat is de rol van die Vincent Noël in het hele verhaal?
Wie was degene die een poging deed om Gerardi dood te schieten in de lift ,en er zelf het leven bij inschoot?
Wie is die persoon die blijkbaar connecties heeft met de koning, en dan later de premier (ik weet zijn personage-naam niet eens) op het matje roept?
Wat is de rol van die Vincent Noël in het hele verhaal?
Wie was degene die een poging deed om Gerardi dood te schieten in de lift ,en er zelf het leven bij inschoot?
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Dat personage van Johan Van Assche? Nog niet echt duidelijk momenteel, maar blijkbaar iemand van het "hof".annekeHU schreef:Wie is die persoon die blijkbaar connecties heeft met de koning, en dan later de premier (ik weet zijn personage-naam niet eens) op het matje roept?
Een soort van rechterhand van Jonckheere zeker die goed is in anderen onder druk te zetten?annekeHU schreef:Wat is de rol van die Vincent Noël in het hele verhaal?
Ook een handlanger van Jonckheere die Gerardi uit de weg moest ruimen omdat hij te veel aan het snuisteren was in de bibliotheek.annekeHU schreef:Wie was degene die een poging deed om Gerardi dood te schieten in de lift ,en er zelf het leven bij inschoot?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Bij mij komt er toch ook een vraag op. Misschien wordt dat nog duidelijk in de overige afleveringen.
Die hele Salamandergroep is van dezelfde generatie als Wolfs (of Wolf). Wolfs wil zijn vader wreken, dat weten we nu wel. Maar Wolfs was in die tijd toen dat met zijn vader gebeurde een klein jongetje. Dus de huidige Salamandergroep was in de oorlog ook een klein jongetje. Wil Wolfs nu zonder meer "de zonen van"uitroeien of zit hier nog veel meer achter.
Die hele Salamandergroep is van dezelfde generatie als Wolfs (of Wolf). Wolfs wil zijn vader wreken, dat weten we nu wel. Maar Wolfs was in die tijd toen dat met zijn vader gebeurde een klein jongetje. Dus de huidige Salamandergroep was in de oorlog ook een klein jongetje. Wil Wolfs nu zonder meer "de zonen van"uitroeien of zit hier nog veel meer achter.
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Dat is de kabinetschef van de koning, soort secretaris.lord F. schreef:Dat personage van Johan Van Assche? Nog niet echt duidelijk momenteel, maar blijkbaar iemand van het "hof".annekeHU schreef:Wie is die persoon die blijkbaar connecties heeft met de koning, en dan later de premier (ik weet zijn personage-naam niet eens) op het matje roept?
Hij zit blijkbaar ook in het kabinet van de eerste minister, ideaal dus om de eerste minister dingen in het oor te fluisteren. Ik denk dat het ook de man is van "het vuile werk". Dat hij de bom onder Gerardi's auto heeft geplaatst en in een van de vorige aflevering had hij toch interesse in Gerardi's dochter, om haar te gebruiken om haar vader uit zijn kot te lokken.lord F. schreef:Een soort van rechterhand van Jonckheere zeker die goed is in anderen onder druk te zetten?annekeHU schreef:Wat is de rol van die Vincent Noël in het hele verhaal?
Ben niet zeker dat het een handlanger van Jonckheere is eigenlijk. Nadat Persigal en Noël in het park hadden afgesproken en weer vertrokken, volgenden die personen de auto van Noël. Viel op omdat het twee keer dezelfde Ford was. En ze waren met twee dus die tweede loopt misschien nog rond in hetzelfde gebouw als Gerardi.lord F. schreef:Ook een handlanger van Jonckheere die Gerardi uit de weg moest ruimen omdat hij te veel aan het snuisteren was in de bibliotheek.annekeHU schreef:Wie was degene die een poging deed om Gerardi dood te schieten in de lift ,en er zelf het leven bij inschoot?
Ik denk dat we nog wat essentiële puzzelstukken missen, zoals wat er juist met zijn vader gebeurd is. Nu weten we daar eigenlijk niet veel over, behalve dat hij niet meer gezien is na Operatie Salamander, maar blijkbaar toch nog leeft.jessie V. schreef:Bij mij komt er toch ook een vraag op. Misschien wordt dat nog duidelijk in de overige afleveringen.
Nog iemand opgevallen dat Wolfs blijkbaar zijn achternaam veranderd heeft en het origineel De Wulf was? Viel me op in dat weeshuis toen hij zijn volledige naam moest inruilen voor nummer 640.
0 x