Luc zou wel heel dom zijn als hij het nu vertelde; hij heeft nog anderhalf jaar om een oplossing te bedenken.
Hij kan proberen Lowie 'voor zich te winnen' zodat zijn zoon op mijn 18de ziet dat er twee kanten aan elk verhaal zijn en dat zijn moeder overdreven heeft, omdat zijn vader blijkbaar WEL meevalt (dit is niet mijn mening natuurlijk, maar ik denk dat Luc dit wel zo ziet)
Hij kan proberen de brief te doen "verdwijnen" op 1 of andere manier...
Nee, NU bekennen zou niet slim zijn - dan is hij meteen AL zijn kansen kwijt, want Lowie is niet echt toeschietelijk wat Luc betreft en Luc beseft maar al te goed dat dit zijn allerlaatste kans is.
Hij weet ook hoe het voelt om zijn zoon te missen en hoeveel pijn dat doet, dus die allerlaatste kans gaat hij niet zomaar aan zijn neus laten voorbij gaan.
Waarom Lowie die brief pas krijgt als hij 18 is?
Die brief is lang geleden geschreven, stel dat Leontien iets was overkomen toen Lowie 10 was, had hij dat toen al kunnen plaatsen?
Nu is hij bijna 17, hij zou het nu misschien wel kunnen (voor zover dat mogelijk is, als je weet wat je vader met je moeder heeft proberen uitspoken)...
MAAR

Lowie zou nog bijna anderhalf jaar bij zijn vader MOETEN wonen.
(ik denk dat Leontien ook wel wist dat ze door dat voogdijschap aan F & S te willen geven een wet omzeilde, maar je weet nooit of het toch lukt

)
Als Lowie de waarheid te weten komt als hij meerderjarig is, hoeft hij geen seconde langer te blijven waar hij is...