Madeleine Vercauteren (Alice Toen)

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Madeleine Vercauteren (Alice Toen)

Bericht door Christel »

Ann is zeker in fout, dat sowieso. Een dokter die tijdens haar bezoek aan een patiënte met haar verkering gaat staan beppen aan de telefoon, waardoor ze gewoon een complete dosis insuline vergeet te melden... :crazy:

Maar ook aan dit verhaal zitten nogal wat haken en ogen als je het mij vraagt. Prikken ze daar bijvoorbeeld geen bloedsuiker voordat ze met die insuline aan de slag gaan? Zeker bij twijfel zou je dat toch verwachten, ook omdat ze Madeleine's suikers de laatste tijd vaker moesten controleren en ze net opnieuw ingesteld was. Daarbij komt dat ze ontzettend suf was steeds, wat net zo goed al op een hypo kan wijzen.
Al bij al vind ik het weer een vreemde historie, net als dat weglopen van een paar dagen geleden. Maar goed, in een soap kan inderdaad alles.. :razz:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Katrien wist, denk ik, niet eens dat An geweest is en An had nooit zomaar die insuline mogen toedienen.
Ik stel mij zo voor, dat als de arts, blijkbaar onverwacht, komt opdagen daar toch altijd een verpleegkundige aanwezig moet zijn om de gang van zaken te bespreken, zeker bij een patient die af en toe dementeert. Dom gedoe!
Wat wel vervelend is voor Katrien is dat testament van Madeleine in dit geval.
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Spijtig genoeg geldt in hospitalen (en waarschijnlijk ook rustoorden) het 'systemantics' principe van 'The real world is what it is reported to the system' (John Gall).

Met andere woorden als het logboek zegt dat er geen spuit werd gezet dan werd er ook geen spuit gezet, ook al beweert de patiënt het tegendeel. Ik heb met eigen ogen kunnen zien dat dit tot misverstanden kan leiden en dat je als patiënt hemel en aarde dient te bewegen alvorens de verpleger / verpleegster aanvaardt dat wat op haar papiertje staat niet juist is.

Overigens is een dubbele dosis insuline dodelijk? Moet je echt niet gaan naar vier of vijf dubbele dosissen daarvoor?
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 15

Bericht door Sandertje »

De schrijvers konden het toch wat subtieler aanpakken. Het lag er vingerdik op dat er iets ging gebeuren met Madeleine. Haar testament, opmerkingen over "er binnenkort niet meer zijn"

Peter Jansens: Een dubbele dosis insuline is niet bepaald dodelijk, maar in combinatie met niet eten (dan neem je geen suikers op, dus nog een groter effect) en een slaappil (niet wakker worden door hypoglycaemie kan het dodelijk zijn. Daar boven op de ouderdom van Madeleine is het zeker een plausibile dood.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Sandertje schreef:De schrijvers konden het toch wat subtieler aanpakken. Het lag er vingerdik op dat er iets ging gebeuren met Madeleine. Haar testament, opmerkingen over "er binnenkort niet meer zijn"
ja het ging inderdaad allemaal wel heel vlug. En zal dat testament wel zo maar als geldig worden beschouwd? Er was geen notaris of getuige bij... laat staan dat het een officiële stempel draagt... het is opgemaakt op slechts een dag voor haar dood... en Madeleine was dement... en de enige erfgename is net de verpleegster die de laatste medische zorgen heeft toegediend...
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Crackers schreef:ja het ging inderdaad allemaal wel heel vlug. En zal dat testament wel zo maar als geldig worden beschouwd? Er was geen notaris of getuige bij... laat staan dat het een officiële stempel draagt... het is opgemaakt op slechts een dag voor haar dood... en Madeleine was dement... en de enige erfgename is net de verpleegster die de laatste medische zorgen heeft toegediend...
Dit is een taak voor... RoboTim! :character-megaman:
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
FlowerPower89
Nog geen rang

Bericht door FlowerPower89 »

Ik vind ook dat Katrien geen enkele schuld treft. Madeleine zei wel tegen haar dat ze die spuit al gehad had, maarja Madeleine zegt ook zoveel.....
0 x
interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted »

Het lijkt precies of ze inspiratie gevonden hebben voor deze verhaallijn bij terzake. Remember de aflevering over onze rusthuizen. Jammer dat Madeleine het niet gehaald heeft, ik vond het een leuk personage. :violin:
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Veel fouten eigenlijk .
De grootste is wel dat er ALTIJD moet geprikt worden voor men de insuline toedient want de eenheden insuline hangen af van het gehalte aan glycemie : tussen 80 en 150 zijn dat de basiseenheden die de arts voorschreef ; onder de 80 is dat minder en boven de 150 is dat meer .
Daar kwam bij dat het toch niet kan als de verpleegster ziet dat een patient die altijd zoo levendig en energiek is plots doodmoe blijkt en half zit te dutten zonder reden ; dan moet er bij diabetespatienten steeds glycemie worden gemeten , thuis of elders !
dat Madeleine dus uit de serie moest, soit, maar ze hadden het op een aannemelijkere wijze kunnen doen .
Toppunt is dan nog dat niemand een idee heeft van de oorzaak van haar coma !!!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Inderdaad...
Ze hoeven er geen ziekenhuisserie van te maken, maar het mag wel een béétje kloppen. Dat doet deze verhaallijn dus absoluut niet, óf ze doen allemaal maar wat, ook in dat rusthuis... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Jawadde, ze laten er ook geen gras over groeien daar in Winterlicht : vrijdag overleden en maandag is ze al begraven. En waar heeft Madeleine nu haar testament ingestoken ? Blijkbaar niet in haar eigen koffer :denk:
0 x
fresia
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door fresia »

Jawel maar in voorvak van koffer
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Nu Madeleine er niet meer is, heeft het rusthuis nog maar 2 bewoners, 1 poetsvrouw en 1 verpleegster over: André en Yvette, Femke en Katrien. Voor de rest zie je daar geen kat in dat hele rusthuis, ik vind die scenes in het rusthuis dan ook allemaal niet erg realistisch gemaakt.

Ha er woont wel nog een hond, maar die is ook onzichtbaar :whistle:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Bij de zoektocht naar Madeleine stond er toch ook een andere verpleegster in de kamer van Yvette en Madeleine.
0 x
Afbeelding
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

IK vraag me af waarom " Madeleine" uit het script moest ? Zo'n sympathiek persoontje toch .
0 x
Gesloten