De eerste keer dat ik "Safety Net" en "Would you" hoorde, zou ik voor "Safety Net" gekozen hebben. Uiteindelijk hebben ze "Would you" al zoveel gedraaid dat ik het wel kan smaken. Alleen vrees ik voor Iris dat ze niet doorstoot naar de finale. Ze kan wel goed zingen, dat is haar pluspunt t.o.v. andere landen, maar ze zal niet opvallen tussen al de rest. 
"You and me" van Joan Franka vind ik middelmatig. Ik ben er niet weg van, maar ik vind het ook niet slecht. Het is er op of er onder voor Nederland. 
Mijn favorieten in de eerste halve finale: IJsland, Griekenland, Roemenië, Finland, Cyprus, Denemarken en Ierland. 
Ik vind Jedward (Ierland) zo komisch en energievol en kan het liedje ook wel smaken. 
En Roemenië heeft de zomerhit 2012 te pakken, zoals zijn voorganger "Allez Ola ..." Frankrijk (2010). 
Mijn favorieten in de tweede halve finale: Zweden en Noorwegen. 
Dus in tegenstelling tot half Europa vind ik de eerste halve finale sterker dan de tweede halve finale. Al een geluk dat smaken verschillen.  

Ik ga kijken, maar blijf er niet voor thuis als ik weg zou moeten. De winnaar weten we de volgende dag toch en alle liedjes komen toch op youtube.