Rafael Campo (Maarten Claeyssens)
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Re: Rafael Campo (Maarten Claeyssens)
wat bedoelde Rafael gisterenavond (toen hij bij Nancy was) : "onbereikbare liefde" (of zoiets, ik kijk rechtstreeks en moet nu mijn geheugen pijnigen) ? Ik denk niet dat hij Paulien bedoelde 

0 x
-
- x 435
Ik denk wat jij denkt: dat hij op Femke doelde.martha schreef:wat bedoelde Rafael gisterenavond (toen hij bij Nancy was) : "onbereikbare liefde" (of zoiets, ik kijk rechtstreeks en moet nu mijn geheugen pijnigen) ? Ik denk niet dat hij Paulien bedoelde

0 x
-
- x 435
Kan die Rafael niet terugvliegen of terugzwemmen naar Spanje? Hij zorgt alleen voor problemen met zijn arrogant en asociaal gedrag! 

0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Hij hangt de artistieke klasse fotograaf uit, maar als er niks uit zijn handen komt krijgen zijn pillen de schuld.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
misschien willen de schrijvers net bereiken dat je zulke mensen niet onmiddellijk moet veroordelen?jessie V. schreef:Hij hangt de artistieke klasse fotograaf uit, maar als er niks uit zijn handen komt krijgen zijn pillen de schuld.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- x 435
Dergelijke medicamenten vlakken de extreme periodes af.jessie V. schreef:Hij hangt de artistieke klasse fotograaf uit, maar als er niks uit zijn handen komt krijgen zijn pillen de schuld.
En vaak zijn manisch-depressieve mensen in hun manische periode heel erg creatief. Dus als alles afgevlakt wordt, mindert ook de creativiteit.
Dat is ook af en toe de reden waarom mensen verzuimen om stipt hun medicatie te nemen.
Gisteren vond ik het het toevallig een heel geloofwaardige scène.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
@ Rieka
Dat is helemaal waar. Staat ook in de bijsluiter. Die medicatie zorgt er juist voor dat alle emoties gelijk aan elkaar zijn en dat er dus geen pieken en dalen meer zijn. Een beetje alsof je een weg vol met kuilen gaat asfalteren. Het ligt er trouwens wel aan welke anti-antidepressiva je hebt. Er zijn namelijk twee soorten. Het ene soort zorgt ervoor dat alles gestroomlijnd wordt en dan is er nog een ander soort maar wat deze precies reguleert weet ik niet.
In elk geval is het wel waar dat creativiteit ook wordt afgevlakt. Creativiteit wordt namelijk grotendeels aangestuurd door de emoties. Enfin... om het simpel te houden, wat Rieka hierboven schreef daar ben ik het mee eens.
Dat is helemaal waar. Staat ook in de bijsluiter. Die medicatie zorgt er juist voor dat alle emoties gelijk aan elkaar zijn en dat er dus geen pieken en dalen meer zijn. Een beetje alsof je een weg vol met kuilen gaat asfalteren. Het ligt er trouwens wel aan welke anti-antidepressiva je hebt. Er zijn namelijk twee soorten. Het ene soort zorgt ervoor dat alles gestroomlijnd wordt en dan is er nog een ander soort maar wat deze precies reguleert weet ik niet.
In elk geval is het wel waar dat creativiteit ook wordt afgevlakt. Creativiteit wordt namelijk grotendeels aangestuurd door de emoties. Enfin... om het simpel te houden, wat Rieka hierboven schreef daar ben ik het mee eens.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ben ik het ook mee eens en ik heb wel enige kennis van medicijnen. Alleen als het Rafael betreft denk ik onmiddellijk dat hij dit aangrijpt als de schuld van zijn "gebrek aan creativiteit" .
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Klopt, misschien is dat ergens ook wel zo. Wij weten immers niet hoe creatief hij echt is. Het is bij Rafaël altijd een beetje lastig in te schatten of hij iets nu echt meent of dat hij de boel weer loopt te faken. Mijn kennis over medicatie is niet heel groot. Lees altijd wel de bijsluiters van mijn eigen medicijnen muv die ik al heel lang heb. Overigens vind ik dat de rol wel ijzersterk neergezet wordt. Immers klopt heel veel precies met het ziektebeeld. Ik heb echter wel het gevoel dat er meer gaande is dan de manische depressie. 

0 x
-
- Poster rang 5
Lijkt me ook eerder een manier om het uit te leggen als het niet loopt zoals hij wil. 

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
- x 435
Ook gezonde mensen proberen zich er vaak uit te praten, waarom zouden zieke mensen dat dan niet(mogen) doen?lord F. schreef:Lijkt me ook eerder een manier om het uit te leggen als het niet loopt zoals hij wil.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Natuurlijk gebruiken we allemaal wel eens een smoesje.
En ja, zo'n medicatie 'vlakt af' - dat heb ik ook al van dichtbij gezien bij mensen die ik ken.
Maar die hebben daar een oplossing voor gezocht en gevonden, die gaan af en toe ook nog eens praten met de dokter/psychiater die de pillen voorschrijft.
Maar dat heeft dus wel wat moeite gekost, iets wat Rafael er blijkbaar niet voor over heeft, die verschuilt zich liever achter excuses.
Ik weet niet of anderen dat ook is opgevallen: vlak voor het gesprek tussen Peter en Rafael waren Rafael en Femke samen aan het foto's zien.
Ik vond toen dat Femke wel errrrrrg dicht bij Rafael hing en dat is Peter ook niet ontgaan.
Ik heb ook een heel goeie relatie met mijn broer en wij gaan voor elkaar door een vuur - maar die BH-scène vorige week en de manier waarop Femke gisteren over Rafael zijn schouder meekeek...
Dat is geen normale broer-zus-relatie.
O ja, en ik ken zelf niet veel van fotografie, vind het wel eens leuk om foto's te maken maar ben zeker geen professional.
Maar dat hoef je ook niet te zijn om te zien dat de foto's van gisteren maar bedenkelijk waren, zoooo amateuristisch!
Hebben we trouwens al foto's te zien gekregen die Rafael gemaakt heeft (buiten die van Femke dan)
En ja, zo'n medicatie 'vlakt af' - dat heb ik ook al van dichtbij gezien bij mensen die ik ken.
Maar die hebben daar een oplossing voor gezocht en gevonden, die gaan af en toe ook nog eens praten met de dokter/psychiater die de pillen voorschrijft.
Maar dat heeft dus wel wat moeite gekost, iets wat Rafael er blijkbaar niet voor over heeft, die verschuilt zich liever achter excuses.
Ik weet niet of anderen dat ook is opgevallen: vlak voor het gesprek tussen Peter en Rafael waren Rafael en Femke samen aan het foto's zien.
Ik vond toen dat Femke wel errrrrrg dicht bij Rafael hing en dat is Peter ook niet ontgaan.
Ik heb ook een heel goeie relatie met mijn broer en wij gaan voor elkaar door een vuur - maar die BH-scène vorige week en de manier waarop Femke gisteren over Rafael zijn schouder meekeek...

O ja, en ik ken zelf niet veel van fotografie, vind het wel eens leuk om foto's te maken maar ben zeker geen professional.
Maar dat hoef je ook niet te zijn om te zien dat de foto's van gisteren maar bedenkelijk waren, zoooo amateuristisch!
Hebben we trouwens al foto's te zien gekregen die Rafael gemaakt heeft (buiten die van Femke dan)
0 x
-
- x 435
We weten allemaal al dat Rafaël niet zuiver op de graat is. En dat ie naast een bedrieger ook nog ziek is..satine schreef:Natuurlijk gebruiken we allemaal wel eens een smoesje.
Ik heb ook een heel goeie relatie met mijn broer en wij gaan voor elkaar door een vuur - maar die BH-scène vorige week en de manier waarop Femke gisteren over Rafael zijn schouder meekeek...![]()
En zijn zus, Femke, is ook niet goed bezig, zij bedriegt zichzelf én Peter en houdt Rafaël aan 't lijntje...
Raf moest al lang en breed weer opgenomen zijn en als ie goed genoeg bevonden wordt om terug in de maatschappij mee te draaien, zou ie op z'n minst moeten opgevolgd worden. Maar ja, zieken moeten zich vrijwillig aanbieden om verdere behandeling/gesprekken te hebben....
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Als die foto's van Rafaël goed geslaagd waren, dan was dat weer in tegenspraak geweest met zijn inspiratiecrisis
het zou goed zijn als ze Rafaël zouden opnemen en zouden behandelen. Hij was opgenomen maar wist de boel weer goed te manipuleren zoals gewoonlijk. Femke werkt zijn gedrag nog eens extra in de hand door zich zo te gedragen. Geen wonder dat het humeur van Peter is gezakt tot 60 graden onder het vriespunt.

0 x
- Luc
- Poster rang 4
Ja, ik vrees dat de B&B nog minder klanten gaat zien nu. Ik vind hoe Jens en Katrien daar bezig waren nu ook niet meteen goede reclame.satine schreef: Maar dat hoef je ook niet te zijn om te zien dat de foto's van gisteren maar bedenkelijk waren, zoooo amateuristisch!
0 x