Marleen Merckx, eeuwig beroemd als Simonne uit ‘Thuis’, stond gisteren met haar dochter Britt op de set van de VT4-reeks ‘Vermist’.
De ploeg van Vermist draaide gisteren op en aan het recreatiedomein Waesmeer in Tielrode, bij Temse. Marleen Merckx (53) was in het gezelschap van haar 13-jarige dochter Britt. ‘Ze spreekt al zo lang van acteren’, zegt Marleen. ‘Ze ziet dat haar moeder een leuke job heeft en zit al een tijdje op de toneelacademie. Voor Vermist hoorde ik dat ze een meisje van dertien zochten om mijn dochter te spelen: ja, dan moet je niet ver zoeken.’
Britt, die morgen aan haar tweede jaar Latijn-Grieks begint, vertolkt in de aflevering de dochter van Marleen Merckx en van Gène Bervoets, die een onderzoeksrechter speelt. ‘Veel tekst had ik niet’, lacht Britt. ‘Ik moest vooral slapen. Het is niet echt een kleine rol, maar de komende dagen kom ik nog een paar keer terug. Ze hebben gezegd dat het goed was, al was ik vrij zenuwachtig.’
Officieel was dit niet het acteerdebuut van Britt: ‘Ik heb in Thuis al een keertje Frankie gespeeld toen ik amper een jaar was. Ze hebben me toen een petje opgezet. Ik zou heel graag actrice willen worden, ja. Mijn mama houdt nog alle opties open, maar ik zie het heel hard zitten. Ik ben benieuwd naar het resultaat.’
Voor ervaren rot Gène Bervoets (55) was het de eerste keer dat hij met regisseur Jan Verheyen samenwerkte. Hij speelt wéér een onderzoeksrechter. Niemand is zijn glansrol in De sm-rechter vergeten en binnenkort draaft hij op als advocaat-generaal in Het goddelijke monster. ‘Ik ben grijs en ouder dan vijftig: dan komen ze snel bij mij terecht.’