satine schreef:hannanaske schreef:
Maar niet elke gelovige mens is zo kortzichtig en zéker niet elke religie is conservatief. Ik kan onmogelijk geloven dat er één God zou bestaan die mensen zo zou discrimineren. Het fobische gedrag is geen religie, maar een cultuur! Daar heb je 100 procent gelijk in.
Maar het is weer een Marokkaan die zo negatieve uitlatingen doet...terwijl er marokkanen bestaan die wél heel openminded zijn.
Misschien kan je beter eens een Koran ter hand nemen? Daar staat de haat tov mensen die zich 'inlaten met mensen van hetzelfde geslacht' toch uitvoerig in beschreven.
Hetzelfde met de Bijbel - en een katholieke Pool kan je maar moeilijk vergelijken met de doorsnee katholieke Vlaming die de kerk alleen nog van binnen ziet bij speciale gelegenheden, maar zich toch nog steeds katholiek noemt.
volledig juist MAAR...
over de bijbel wil ik toch dit zeggen over david (van goliath, later koning van Israël) en jonathan (de zoon van de huidige koning en david's schoonbroer)
als de koning (saul) david wil laten vermoorden omdat hij te succesvol is in het leger dan waarschuwt jonathan hem.
later gaat jonathan naar de papa en smeekt om david's vrijheid en die antwoord:
Do I not know that
you have chosen the son of Jesse to your own shame, and to the shame of your mother's nakedness?
en als jonathan en zijn broers sterven op een berg en saul daar zelfmoord pleegt zegt david:
I am distressed for you, my brother Jonathan; You have been very pleasant to me.
Your love to me was more wonderful Than the love of women.
dus ja

shakespeare zei ooit: "Even the devil can cite Scripture for his purpose."
je kunt woorden, teksten en zowat alles verdraaien net totdat je hoort wat je wilt horen
in de bijbel staat bvb ook dat je een slaaf hebt en die zoveel mag slaan met een stok als die niet dikker is dan een duim en als de slaaf drie dagen nadien nog blijft leven.
maar terug on-topic over frank
kvind het niet mooi wat ie heeft gedaan met franky