Jana_tje schreef:Rieka schreef:Christel schreef:Nou zou ik toch niet graag in Frank's schoenen willen staan eigenlijk..

(anders ook niet, maar toch..

)
Eigenlijk had Marianne wel een beetje gelijk toen ze zei dat je iemand zo niet achter laat 's avonds, ook al heeft het achteraf natuurlijk weinig zin om iemand de schuld te gaan geven... Maar ik kan me zo voorstellen dat die wetenschap achteraf verschrikkelijk moet zijn

Als ik het mij goed herinner, was Sofie die avond ook helemaal niet redelijk, hoe had hij haar kunnen weerhouden om uit te stappen?
't Is achteraf makkelijk om een ander de schuld te geven.
Vind ik ook! Hij kon haar toch moeilijk weer in de auto sleuren? Bovendien was hij zelf erg in paniek omdat Franky niet was thuisgekomen...
Ik zeg ook niet dat Frank er schuld aan heeft hè? Maar alleen dat de wetenschap dat Sofie niet vermoord zou zijn geweest als hij haar daar niet zo achter gelaten had, me verschrikkelijk lijkt. Zoals ik al zei heeft het sowieso geen zin om iemand achteraf de schuld te gaan geven, omdat je zoiets gewoon niet vooraf verwacht. Als je alles van te voren zou weten... En Marianne's opmerking snap ik ook wel, aangezien zij niet weet wat er allemaal aan vooraf gegaan is. En ook al is het niet redelijk om zoiets te zeggen, ik denk wel dat het menselijk is.
Frank had bijvoorbeeld wel wat kalmer op Sofie kunnen reageren toen hij merkte dat ze zo overstuur was. Zijn opmerkingen maakten het er niet beter op. Maar dat ligt dan weer aan zijn karakter, de omstandigheden daarna, enz. En zo blijf je bezig. Lijkt me gewoon een ontzettend zware last om te dragen.