Wat vond je van de slotaflevering?

De beste ooit
2
3%
Viel mee
15
26%
Had meer verwacht
23
40%
Slechtste sinds jaren...
18
31%

Totaal aantal stemmen: 58

Johny
Nog geen rang

Bericht door Johny »

Wat vond je ervan? Ik zelf heb gekozen voor de laatste optie (wat een zwakke aflevering, niet te geloven, alleen had ik nooit verwacht dat Mike en Eddy familie waren van elkaar :o ! Maar die scène tusen Erik en Sofie buiten Ter Smissen=zalig geacteerd... Maar voor de rest... Peggy wou net te gaan zeggen waarom ze terugkwam (ik denk dat ze zwanger is) en Franky ontvoert, maar die ontsnapt toch terug want Lowieke komt toch niet terug... En op een gegeven moment dat ik dat Peter en Inge nog steeds een relatie hadden, maar toen ze die echtscheidingspapierer ondertekenden wist ik gelukkig dat dit niet waar is.

Enfin, niet het wachten waard tot september. Ludo kwam toch - wat een verrassing NOT - en Marianne betrapte Claire en Geert... Een aflevering vol clichés en amper één verrassende wending. Sorry scenaristen, een dikke buis voor deze aflevering. Volgend jaar meer geluk!
0 x
ZRT
Nog geen rang

Re: Wat vond je van de slotaflevering?

Bericht door ZRT »

Klef.
0 x
ThomSten
Poster rang 2
Poster rang 2
Contacteer:

Bericht door ThomSten »

ThomSten schreef:Wat een enorme klamme onnozele flauwe en afgezaagde aflevering was dit!
Geen enkele grote cliffhanger! Flauw hoor...

- Franky die wat in den auto zit bij Luc -> waaaaauuw
- Peggy wou wat zeggen -> dat ze lesbisch is zeker?
- Sofie die wat wegloopt -> salut en de kost en de wind vanachter!
- Mike die Eddy lijkt te kennen van zijn zaakskes -> allez dan
- Marianne die Geert en Claire ziet kussen -> melig
- Heel dieje trouwbazaar -> nog meliger
0 x
Gismo1
Nog geen rang

Bericht door Gismo1 »

Ik heb nu eens 3 afleveringen na elkaar bekeken en dus ook de laatste. Het is jammer dat ik het moet zeggen maar als dat een slotaflevering van een seizoen moet voorstellen...

Ik heb het al gezegd, Thuis was een goede reeks maar ik kijk niet meer. Ik vond dit seizoen 13 erg zwak, weinig boeiend en langdradig. Ik kijk nog wel veel naar Thuis maar dat zijn zelfgemaakte compilatieafleveringen van uit seizoenen 6, 7, 8, 9 en 10 en dat was wel wat anders.

Neen, de makers zullen wel iets anders moeten bedenken maar mij interesseert het niet meer. ;)
0 x
Evaps
Nog geen rang

Bericht door Evaps »

Gismo1 schreef:Ik heb nu eens 3 afleveringen na elkaar bekeken en dus ook de laatste. Het is jammer dat ik het moet zeggen maar als dat een slotaflevering van een seizoen moet voorstellen...

Ik heb het al gezegd, Thuis was een goede reeks maar ik kijk niet meer. Ik vond dit seizoen 13 erg zwak, weinig boeiend en langdradig. Ik kijk nog wel veel naar Thuis maar dat zijn zelfgemaakte compilatieafleveringen van uit seizoenen 6, 7, 8, 9 en 10 en dat was wel wat anders.

Neen, de makers zullen wel iets anders moeten bedenken maar mij interesseert het niet meer. ;)
aha jij bent diegene die alle goede scenes van thuis op youtube zet ;)

ik denk dat ik volgend seizoen ook ni meer zo geïnteresseerd ga zijn..

sofie gaat wrs een ongeluk krijgen of aangerand worden of weet ik veel

echt niks origineels
0 x
thuisfan_nl
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door thuisfan_nl »

thuisfan_nl schreef:
ThomSten schreef:Wat een enorme klamme onnozele flauwe en afgezaagde aflevering was dit!
Geen enkele grote cliffhanger! Flauw hoor...

- Franky die wat in den auto zit bij Luc -> waaaaauuw
- Peggy wou wat zeggen -> dat ze lesbisch is zeker?
- Sofie die wat wegloopt -> salut en de kost en de wind vanachter!
- Mike die Eddy lijkt te kennen van zijn zaakskes -> allez dan
- Marianne die Geert en Claire ziet kussen -> melig
- Heel dieje trouwbazaar -> nog meliger
Inderdaad, ik vond de aflevering ook zéér zwak. Normaal worden er in een slotaflevering antwoorden ('ontknopingen') gegeven op spannende verhaallijnen (al had Thuis die niet de laatste tijd niet meer, maarja) of er worden nieuwe verhaallijnen gestart die weer spannende vragen oproepen.

En wat had de cliffhanger moeten voorstellen? Franky die in de auto zit bij Luc? Dit had een spannende cliffhanger KUNNEN zijn, als ze het een beetje anders in scéne hadden gezet. Het was nu zo, 5 minuten voor het einde: Franky zit in de auto, Luc belt naar Frank en zegt: "Ik wil Franky teruggeven als ge me zegt waar Leontien en Lowie zitten. Uwe zoon tegen mijne zoon." En dan zegt Frank: "Ik weet alleen dat ze in Mexico zitten."; en dat was de scéne.

En ja, zoals ThomSten al zei: de rest was ook niet veel soeps...(zucht) :x Dit doet mij nu niet echt naar het volgende seizoen uitkijken...Eerder naar de herhalingen van De Kampioenen, daar verheug ik me meer op! :D
De enige verhaallijn die overigens dit seizoen (naar mijn mening) écht spannend was, was die met de 'moord' op Luc. Misschien niet realistisch, maar wel spannend. En inderdaad, deze aflevering (van 30 mei) noem ik geen slotaflevering meer.
0 x
Gismo1
Nog geen rang

Bericht door Gismo1 »

Evaps schreef:
Gismo1 schreef:
aha jij bent diegene die alle goede scenes van thuis op youtube zet ;)

ik denk dat ik volgend seizoen ook ni meer zo geïnteresseerd ga zijn..

sofie gaat wrs een ongeluk krijgen of aangerand worden of weet ik veel

echt niks origineels
;)

Ja, af en toe als ik naar wat afleveringen uit de goede oude tijd van Thuis kijk (kan soms wel 4 uurtjes bezig zijn) en sommige fragmenten zie, dan denk ik soms: da's iets voor YouTube. Maar van dit seizoen, ik zou niet weten wat er daar nu boeiend aan is. En ook de muziek, de soundtracks vind ik sinds het begin van dit seizoen ook niet mooi meer.

Neen, ze willen Thuis vermoderniseren maar ze zullen denk ik wel kijkers verliezen. Ik zeg er wel bij dat dit persoonlijk is uiteraard maar ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand dit een spannende aflevering vindt.
Ik kan mis zijn natuurlijk.
0 x
robmolle
Nog geen rang

Bericht door robmolle »

In vergelijking met het vorige seizoen en de cliffhangerafleveringen van de vorige seizoen was dit inderdaad niet echt een super-slotaflevering.
Claire & Geert zag je al van mijlenver aankomen. Nu zal Marianne zeker beginnen beseffen dat ze meer voelt voor Geert dan alleen maar vriendschap? Als het te laat is natuurlijk...
Geert aan die piano vond ik wel verrassend. Hij kon trouwens nog wel schoon zingen ook. Hebben we daar een kandidaat voor een nieuwe reeks Steracteur Sterartiest? :wink:
Eigenlijk had ik van die Oman-verhaallijn toch wat meer verwacht. Ik had gehoopt op een echte 'cliffhanger'. Dat het tijdens een uitstapje misloopt en er één van de twee zusjes bijna van een klif viel, of te wel Geert die van een rots viel, dat kon ook nog spannend zijn geweest...
De scene tussen Eric & Sofie was misschien wel een beetje over-the top, maar vond ik persoonlijk wel heel mooi en bezorgde mij toch een beetje kippenvel, omwille van de goeie prestaties van vooral Eric.
Mike & Eddy familie was inderaad nog wel de grootste verrassing...
De ontvoering van Franky vond ik maar zwakjes. Ik had Luc tenminste laten vluchten met Franky (naar Mexico?) en Frank die de achtervolging inzette en eventueel een crash (al was dat dan mss net wat teveel herhaling met één van de cliffhangers van vorig seizoen).
En dan Sofie? Niet echt een speciale cliffhanger, want iedereen die de pers een beetje volgt weet dat Lien de serie verlaat.
Zal volgend seizoen nog op verder geborduurd worden zeker. Het zou wel spannend zijn, moest Frank nu terug keren naar de plaats waar hij Sofie heeft achtergelaten en hij vind het lichaam van Sofie. Dan kan men een heel seizoen op zoek naar de moordenaar?
(Later blijkt dan dat dat telefoontje dat Mike kreeg er eentje van Sofie was. Hij is haar gaan zoeken. Zij zocht troost, maar hij wilde meer, er is ruzie gekomen en Sofie is vermoord)
Die trouwerij hoefde voor mij niet echt. Dat Ludo ging komen kon je wel raden. Ik had wel verwacht dat Dorien tijdens de openingsdans, of op weg naar het altaar haar eerste stapjes zou zetten. Maar die verdere revalidatie kan zo nog een heel seizoen duren?
Peter en Inge? De verrassing zou wel geweest zijn als in dat bureautje bleek dat Peter wel echt met Inge naar bed was geweest (tenslotte hebben we niet gezien wat er precies aan zee is gebeurd, of wel heb ik dat gemist?), en dat Inge nadat ze de scheidingspapieren had ondertekent ook meteen een zwangerschapstest op tafel gooide.
En Peggy? Tja, waarom is ze terug? Wel nieuwsgierig, maar ook niet heel nieuwsgierig. Gok er gewoon op dat of ze zwanger is, of ze is ernstig ziek, of haar relatie daar is gewoon afgesprongen. Dat ze lesbisch zou zijn? Nu ja... zou altijd kunnen, maar zou eerlijk gezegd toch wel een vreemde wending vinden...

Nu ja... het was zeker niet slecht, het moet ook niet altijd met heel veel drama eindigen, maar alhoewel ik meestal op het einde even met een open mond en een what the f*ck moment achterblijf omdat ik weet dat ik dan moet wachten op het vervolg tot september, zal dit deze keer niet het geval zijn.
0 x
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan »

slecht!

Volgens mijn ma heeft thuis ook maar scenarioschrijver meer, weet niet of dat waar is, maar ik zou er allezins niet van verschieten. :?

Het enige goeie van de hele aflevering was eddy en mike, toen hebben we eens goe gelachen. Voor de rest was het keisaai, de verhaallijn met sofie was veel te lang uitgerokken, en een climax heeft het niet gekregen.

Ik denk ook dat Peggy zwanger is. Ze kon niet van de hapjes afblijven, ze stond met haar hand voor haar buik, de typische soapclichétjes dus :wink:
0 x
Afbeelding
robmolle
Nog geen rang

Bericht door robmolle »

kittykattenfan schreef:Ik denk ook dat Peggy zwanger is. Ze kon niet van de hapjes afblijven, ze stond met haar hand voor haar buik, de typische soapclichétjes dus :wink:
Peggy zwanger en dan begint ze een relatie met Ann en krijgt Ann dus toch nog een kindje... Is dat wat de scenarioschrijvers voor komend seizoen in gedachten hebben?
0 x
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

robmolle schreef:
kittykattenfan schreef:Ik denk ook dat Peggy zwanger is. Ze kon niet van de hapjes afblijven, ze stond met haar hand voor haar buik, de typische soapclichétjes dus :wink:
Peggy zwanger en dan begint ze een relatie met Ann en krijgt Ann dus toch nog een kindje... Is dat wat de scenarioschrijvers voor komend seizoen in gedachten hebben?
Haha! Dat zou nog eens een leuke wending zijn! Ik vond het dus ook niet veel soeps... Was wel ook wat verrast door Geert zijn piano en zangkunsten, vond het best leuk...
Verder vond ik dus ook alleen het gedoe met Peggy een beetje spannend... En Sofie zal volgens mij gewoon verdwijnen, aangezien ook iedereen al weet dat ze nog steeds ga kunnen terugkeren in Thuis...
Wat ik dan nog te zeggen heb, hopelijk volgend jaar niet te veel personages meer die vertrekken, of ze kunnen Thuis maken met alleen de paarden van ter smissen als cast. En ook natuurlijk volgend jaar BETER! :D
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
flokke
Nog geen rang

Bericht door flokke »

De slotaflevering was volledig in de lijn van het hele seizoen : ZEER ZWAK.Nog zo één en ze kunnen de boel bijeen kuisen.
Volgens mij is het op,ik vrees dat het het seizoen teveel zal worden.Om te stoppen op het hoogtepunt is het al véél te laat.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ook ik vond dit een heel zwak seizoenseinde! Het is dat de aflevering langer duurde, anders had het zomaar een van de vele afleveringen kunnen zijn zelfs, want ik vond er niet één échte cliffhanger tussen zitten. Tuurlijk vraag ik me wel af wat er nog gaat gebeuren, maar dat doe ik normaal ook als ik naar Thuis kijk, dus wat dat betreft vond ik deze aflevering totaal niet speciaal...
Dat ik daarom niet meer ga kijken, is dan ook weer niet het geval. Ik volg het nu al zo lang, en bovendien vind ik het nog steeds wel leuk, maar op het moment gewoon niet meer dan dat eigenlijk. De verhaallijnen op dit moment vind ik dan ook redelijk afgezaagd. Ik geloof niet dat er niets meer inzit overigens, ik vind gewoon dat er weinig vernieuwends verzonnen wordt... Femke die de zoveelste kansloze relatie op rij aangaat, Luc die Frank dwars zit, Waldek die principieel doet, Marianne die nog maar eens concurrentie krijgt op liefdesgebied, Sofie die nogal onverstandig uitstapt op een verlaten weg, enz. :roll: Dingen die we al verschillende keren gezien hebben (en dan nog bij dezelfde personages) of die je van mijlenver zag aankomen. Bovendien worden verhaallijnen ellenlang uitgesmeerd, terwijl dat eigenlijk helemaal niet hoeft. Heel jammer vind ik dat... Het lijkt wel of de scenarioschrijvers op dit moment last hebben van een writersblock ofzo :?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Ennes
Nog geen rang

Bericht door Ennes »

ik had der ook meer van verwacht
andere jaren gebeurde der opt einde ook iets en wast gedaan, nu zo een liedje en alles zo nog is laten zien...

alleszins, de 'Mickey Mouse' zal Sofie wel gan troosten zijn met eventueel een lijntje ofzo :p
Peggy zal wel zegge wa ze te zeggen had...
stom van de Franky om mee de Luc mee te rije...
Sam was al aant dromen van iemand da wel op haar benen kon staan
en bummer voor Marianne da Claire mee Geert in zee ga...

tot daar mijn interpretaties van één van de, of wel het slechtste seizoenseinde van Thuis tot dusver.

Mager
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Nickos schreef:

Dat er geen cliffhangers waren, vind ik toch wat overdreven. Sofie zien we na gisteren niet meer terug, dus na haar wandelingske moet er iets serieus mis zijn gegaan.

De cliffhangers waren misschien veel minder groots en spannend, maar je kan toch niet altijd afsluiten met een brand (2007), een moord (1997) of een personage waarvan je niet weet dat hij/zij het zal overleven (2003, 2005, 2006 en 2007)

Ik vind het wel spijtig dat al die nieuwe verhaallijnen die gisteren zijn begonnen, waarschijnlijk lang gaan aanslepen:

-Tegen dat Femke ontdekt dat Mike familie is van Eddy, zou het al goed november kunnen zijn.
-Tegen dat heel die ontvoering van Franky achter de rug is, zou het ook al goed november of december kunnen zijn.
-En tegen dat we weten wat er met Sofie gebeurd is, is het misschien al 2009!
0 x
Gesloten