Film

Gesloten
LoreWittemans
Nog geen rang

Bericht door LoreWittemans »

Gisterenavond voor de eerste keer de film meegepikt in de Metropolis van 22.15:
Norbit
Afbeelding

Voorspelbare film, grappig dat wel, maar goed om 1 keer te gaan bezien.
0 x
'Ik ben een Delhaizemens'

Rosa: Werkt ma moeder...
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

zaterdag dus naar the fracture geweest, er was niet zoveel volk( laatavondfilm) dus plaats was geen probleem.
de film viel wel goed mee, ik ben niet in slaap gevallen, hoewel ik doodop was :wink: :lol:
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Laatst 'Scoop' en 'Crazy/Beautiful' gaan huren

Scoop van Woody Allen met Scarlett Johansen en Hugh Jackman.
Toffe film, grappige Woody Allen, naief kippetje Scarlett en hete Hugh maken de film zeer aangenaam :lol:

Crazy/Beautiful met Kirsten Dunst
typisch Amerikaanse tienersfilm, maar ik vond het wel heel tof!
De relatie tussen dochter en vader en stiefmoeder (zo herkenbaar :( )

Ook United93 gekocht (in den Aldi :lol: )
Had em al gezien, vond em subliem en dus kon ik em niet laten liggen hè
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Vrijdag Zodiac gaan zien. :) Film gaat in wezen niet echt over de Zodiac-killer zelf (en ligt in dat opzicht dus niet helemaal in de lijn van Se7en) maar gaat over de obsessieve zoektocht van drie personen ernaar >> een inspecteur, een journalist en een cartoonist die er nog het meest geöbsedeerd door geraakt. En de rol van de media die van de Zodiac-killer ook een icoon maakte komt uiteraard ook aan bod. Geen lichte kost maar het loont zeker de moeite en er zit alvast ook één (grappig) huivermoment in de film die een beetje gans de film samenvat. :)

Afbeelding Afbeelding
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

Kruistocht in spijkerbroek

Afbeelding

omdat ik vroeger dat boek heel graag gelezen heb, wou ik de film ook een kansje geven...

slecht idee :-?

als film op zich valt hij best mee, maar het vergelijk met het boek doorstaat ie absoluut niet, dus als je een grote liefde hebt voor het boek, niet de film gaan bekijken uit (jeugd)sentiment :!: ;)
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

gisteren naar Unveiled (Fremde Haut) gekeken

Afbeelding

Duitse (mihi) film over de Iraanse Fariba die haar land ontvlucht omdat ze lesbisch is en dat daar met de doodstraf bestraft wordt.

In Duitsland aangekomen, durft ze niet te zeggen waarom ze juist gevlucht is en ze wordt dan ook uitgewezen. De enige mogelijkheid die ze nog ziet, is de identiteit aan te nemen van een Iraanse student die net zelfmoord heeft gepleegd in het opvangcentrum en waar ze een beetje op lijkt. Als Siamak wordt ze wél toegelaten en kan ze in een klein kamertje dat ze moet delen met een Russische vluchteling, aan haar leven in Duitsland beginnen...

Ze gaat werken in een fabriek en leert daar Anne kennen, die wel geïntrigeerd wordt door die stille vluchteling. Anne vraagt hem/haar mee uit en begrijpt al snel hoe de vork in de steel zit.

geen happy happy film, maar ook geen voortdurende kommer en kwel, best genietbaar, maar nu ook niet meteen de grootste cinema :)
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

gisteren eindelijk La tourneuse de pages aan een kijkbeurt kunnen onderwerpen...

Afbeelding Afbeelding

en wat voor een ervaring :shock:

schitterend onderkoelde film over een welgeplande wraakoefening, Déborah François (ook uit L'Enfant van de gebroertjes Dardenne) speelt met verve de kille jonge vrouw die als kind door een beroemde concertpianiste brutaal uit haar toekomstdromen werd gerukt, maar ook Catherine Frot speelt haar rol met verve, 'k heb er echt van genoten :D

eentje om toch nog een keertje te bekijken :!:
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

deze namiddag mijn hersenen eens thuis gelaten en naar Shrek the Third wezen kijken...

Afbeelding Afbeelding

het niveau van de eerste twee films wordt amper gehaald, maar er bleef toch nog genoeg stof over om mee te lachen :)
vooral het gezamelijke collectief van sprookjesprinsessen kon op mijn sympathie rekenen 8) (go queen Lilian! :P )

grootste minpunt: niet genoeg Puss in Boots :(
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vannacht tijdens het zappen op Canvas gestuit op een kijk-eens-ik-ben-serieus-aan-het-acteren-want-ik-heb-een-artistiek-baardje Ben Stiller...

Afbeelding

aangezien ik wel enige sympathie voor de man heb, wou ik wel eens zien waarover die film ging en toen een halve minuut later ook Catherine Keener in beeld verscheen en de lesbo begon uit te hangen, besloot ik om verder te kijken 8) (tot 1.30 :? )

Afbeelding

film in kwestie was Your friends and neighbors, praatfilm over 3 mannen en 3 vrouwen en hun onderlinge vriendschappen, bedverhalen en bedriegingen...

Afbeelding

best genietbaar en toch wel waard om voor wakker te blijven :D
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Na de lange examenperiode dan eindelijk ook Pirates 3 gaan kijken. Vond het verhaal van tijd tot tijd erg over the top gaan en zelf behoorlijk chaotisch.
Het hele bootgevecht duurde me bovendien wat te lang. *geeuw geeuw*
En dan kwamen er nog eens een hele hoop andere stupide piraten bij... of waren het nu toch schminkpoppen op ne boot ?
Zielig einde al bij al ...
Blijven zitten tot na de aftiteling die behoorlijk lang duurt ... en dat vonden ook de 3 andere mensen nog in de zaal. Om dan uiteindelijk het echte einde (?) te zien dat mij toch net niet ontroerde.
Kort besluit : Voorgangers zijn vaak beter en dat is hier zeker het geval.

Afbeelding
0 x
Never put a sock in a toaster
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Het is het hot topic tegenwoordig :
Afbeelding

Jawel Global Warming ! En dus keek ik dan uiteindelijk toch maar eens naar An Inconvenienth Truth van Al Gore. Toegeven dat de man wel het talent heeft om een presentatie aangenaam te maken. De grafiekjes zien er allemaal erg flitsend uit, alsook de leuke animaties en foto's die je er allemaal bovenop krijgt.
Afbeelding

Het spijtige aan de film: Er komt heel wat emotioneel overtuigingsgedoe aan te pas. ( Zie de zuster die stierf aan kanker etc.)
En nu weet ik nog steeds niet wat ik nog allemaal moet geloven van heel het Global Warming verhaal.

Toegeven dat het wel beter is als we morgen allemaal gaan rijden op waterautootjes en zonnepanelen op het dak zetten... De man heeft dus wel een punt.
0 x
Never put a sock in a toaster
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

gisteren Elementarteilchen (hier ten lande omgedoopt tot Elementaire deeltjes, precies of een Duitse titel de mensen zou weerhouden om ernaar te kijken :roll: )

Afbeelding

twee totaal verschillende broers, die allebei problemen hebben in de liefde, ontmoeten de liefde van hun leven:
Michael, de voorzichtige, bedeesde broer, komt weer in contact met zijn jeugdvriendinnetje Annabelle en Bruno, de flierefluitende rokkenjager, leert de vrijgevochten Christiane kennen... ze proberen beiden iets te maken van het leven, maar het noodlot slaat (natuurlijk) toe

niet meteen de film van het jaar, maar wel goed gemaakt, hoewel hier en daar megavoorspelbaar

nu nog tijd vinden om het boek van Houellebecq te lezen 8)
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

deze namiddag naar The Italian geweest, eindelijk nog eens een deftige film in de cinema gezien dus :P

Afbeelding Afbeelding

Vanya (een superschattig bazeke :) ) van 6 jaar woont in een Russisch weeshuis in the middle of nowhere, de dagen daar rijgen zich als één saaie ketting aan elkaar en af en toe komt er een (buitenlands) koppel langs om een kind te adopteren

een lief Italiaans paar wil hem adopteren, maar het jongetje ziet dat niet zitten, vooral niet als ineens de moeder van een eerder geadopteerd jongetje in het weeshuis opduikt en brutaal de deur wordt gewezen door de directeur

Vanya vat het plan op om zijn echte moeder te gaan zoeken en een heel avontuur begint...

pareltje van een film, die ik om logistieke redenen niet op het filmfestival van vorig jaar heb kunnen zien (nee, ze schotelden ons in de plaats een Hollands onding over voetbal voor :roll: ) maar nu dus wel en daar ben ik dus heel blij mee :D
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

dan ook nog op dvd naar The Prestige gekeken

Afbeelding Afbeelding

gemist in de bioscoop (net als The Illusionist die ik nog wel eens zal bekijken :P ), maar nu die schade ingehaald

spannend, briljant en schitterend qua decors, maar 'k had al na een uurtje of zo door hoe de vork in de steel zat 8)

'k heb weliswaar mij daar niet door laten leiden en gewoon genoten van de film...

zo mogen ze er nog maken ;) (maar laat dan alstublieft Scarlett Johanssen geen Engelse spelen, haar accent was all over the place, but not in Britain :roll: )
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vanavond was Potter-avond en 'k heb genoten van The order of the Phoenix :D

Afbeelding Afbeelding

dit vijfde deel is inderdaad een stuk volwassener dan de vorige films én een stuk donkerder, maar dat was natuurlijk te verwachten, het boek gelezen hebbende ;)

blijkbaar is er wel een minpunt aan de film: zuslief (die het boek niet gelezen heeft) vond het allemaal véél te vlug gaan en miste bepaalde invullingen van scènes die - zoals ze met recht en rede opmerkte - mensen die het boek gelezen hebben, vanzelf zullen doen

'k heb dus nog wat bijkomende info mogen geven na afloop 8)

afgezien daarvan: de beste Potter tot nu toe Afbeelding
0 x
Gesloten