Dus het cliché van domme blondjes dan ook? De meeste blondines zijn dus domRoger schreef:Clichés en stereotypen zijn meestal gebaseerd op de realiteit.

Dan zal ik tegen de volgende examenperiode best mijn haren verven

Dat klopt, maar ik vind wel dat ze eens een minder perfecte allochtoon mogen introduceren ook.Berta schreef:Ik vind het net goed dat ze geen cliché hebben gemaakt van Youssef.
Vraag je nu echt om een geschifte marokkaan die met een kebapmes rondloopt te roepen wacht maar men broer pak je wel !? Ik weet je huis wonen !spizzy schreef:Dat klopt, maar ik vind wel dat ze eens een minder perfecte allochtoon mogen introduceren ook.Berta schreef:Ik vind het net goed dat ze geen cliché hebben gemaakt van Youssef.
Youssef, Aïsha, Waldek, Mo, het zijn allemaal modelburgers die voor iedereen het beste willen terwijl alle andere personages iets op hun kerfstok hebben. Zo stigmatiseren ze ook, maar in de overpositieve richting, wat niet realistisch overkomt
Iets tussen een geschifte en een perfecte allochtoon is ook al goed hoorzotteken schreef: Vraag je nu echt om een geschifte marokkaan die met een kebapmes rondloopt te roepen wacht maar men broer pak je wel !? Ik weet je huis wonen !![]()
Dat zou wel net iets te veel in de kaarten spelen van een bepaalde partij.. en daar doet de openbare omroep niet aan mee. Positieve educatie enzo ... helaas je zal het moeten doen met de modelburger allochtoon.
Hij is zeker kort van stof... Maar slecht gezind? Dat vind ik eigenlijk wel meevallen... Dat hij gisteren niet zomaar zijn autosleutels af gaf aan Sam bijvoorbeeld, vind ik eigenlijk wel begrijpelijk. Sam denkt ook maar dat hij alles kan maken, dus dat Youssef hem rechtzette daarin vond ik eigenlijk niet meer dan normaal...johan1969 schreef:Youssef is wel altijd kort van stof en/of slechtgezind.
Moet hij zo overkomen of kan hij gewoon niet acteren ?