Hier kan ik niet meer volgen.Mette Marit schreef:Das dan de kuddementaliteit en totaal geen algemene gang van zaken...satine schreef:mijn broer rookt of drinkt ook niet - en hij heeft dat ook steeds als hij een (een enkel) keertje op café gaat: je wordt niet voor 'vol' beschouwd als je niet met de grote hoop meedoet.Mette Marit schreef:johan1969 schreef: De laatste keren dat ik in een cafe kwam, was ik de enige die geen bier dronk of rookte, en hield ik het er snel voor bekeken.Dus om je te amuseren op cafe moet je bier drinken en roken???
en als iedereen rookt (en dat stoort je) en iedereen is licht (of minder licht) beschonken, dan sta je daar als nuchtere ook maar wat op te kijken.....
het is dus iets genuanceerder dan dat.
Mensen die roken en drinken kunnen evengoed zeggen " wat voor boel is dat hier" en het hun aftrappen...
Maar ben t wel eens met satine en johan. Ga tegenwoordig ook minder op café door de rokers en door het sneltempo dat er gedronken wordt als je met bepaalde vrienden op café gaat. Je kent dat soort situaties wel >> Er begint één te trakteren. 5 minuten later is er al een volgende die begint te trakteren. 5 minuten later nog één en plots sta je daar te blinken met een stock van 3 pinten en krijg je al scheve blikken dat je nog niet getrakteerd hebt.
Allez, minder op café >> ik probeer er toch uit te zoeken waar ik minder last heb van de rook.