Film

Gesloten
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

haja, ik vond dat de film een zeer vernuftig scenario had (Guillermo Arriaga van oa Amores Perros, 21 grams) en prachtig verfilmd werd (door Chris Menges van oa The Mission, The Killing Fields) en dat er nog heel goed gespeeld werd ook. :) Als je Amores Perros en 21 grams graag zag qua opbouw dan zou deze zeker ook moeten smaken. 8)

Enfin, vrijdag Miami Vice gaan zien en daarmee toch ook één van m'n beste films van dit jaar gezien ! 8) Michael Mann weer in grote doen zoals gewoonlijk. Vergeet de serie dus met de pastelkleuren, de moncassins, de muziek van Jan Hammer >> de film is totaal andere kost. Geen lichte kost dus en het eerste halfuur wordt je 24-gewijs even van t kastje naar de muur geslingerd om je wat in de sfeer te laten komen van het leven van deepcover-agents. Zoals gewoonlijk bij de films van Michael Mann zijn de verhaallijnen zeer goed uitgewerkt tot in de kleinste details en bijrollen. Geen overbodige uitleg ook. En de high-definition camera van Collateral er nog eens bij. En intens gespeeld ook door oa Jamie Foxx, Colin Farrell en Gong Li. En "Julius Caesar" speelt ook mee als FBI Agent. ;)

Afbeelding
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

Vanavond naar avant première van Snakes on a plane...
ben benieuwd :lol:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gisteren Cidade Baixa gezien. Een verhaal over 2 boezemvrienden die in een (destructieve) driehoeksverhouding terrecht komen met een hoertje en dat met op de achtergrond de grimmige achterbuurten van een havenstadje in Brazilië. Verhaaltje zelf heeft niet zo veel om het lijf (en die niet alleen ;)) maar de uitwerking ervan maakt veel goed, zeker met de guerilla-stijl van filmen in dat alles behalve leuke stadje waarbij de nachtelijke scenes in de dancings en nachtclubs voor enig contrast zorgen. Regisseur Sérgio Machado is bekend als een leerling van Walter Salles (oa Diaros de Motocicletta en Central do Brasil) die ook mee produceerde en dat valt er ook aan te zien. Niet slecht.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
0 x
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

net gedaan met naar A mi madre le gustan las mujeres te kijken

Afbeelding Afbeelding

moederlief weet op haar verjaardag aan haar 3 volwassen dochters mee te delen dat ze een nieuw lief heeft: een 30 jaar jongere concertpianiste... dit valt niet in goede aarde bij haar nageslacht en ze zoeken vanalles uit de hoek om de twee uit elkaar te krijgen, maar uiteindelijk overwint de liefde alles ;)

klinkt misschien rotsentimenteel en on-mij, maar het is een leuke, grappige en emotionele film :D

enne Leonor Watling :love:
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Sarita Therror »

Woensdag genoten van Coppola's Dracula.
de eerste maal dat ik mij waag aan zo'n soort film, maar het viel mij mee (enkel een paar keer het geluid uitgezet)
Een opmerking, hoe kan het bloed in een lichaam rondraken als het hart niet klopt?
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

gisteren naar Nanny McPhee gekeken, kinderfilmpje met de immer schitterende Emma Thompson (die ook tekende voor het scenario)

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

prachtige kinderfilm, badend in zuurstokkleurtjes, een ideale familiefilm! (die ik alleen bekeken heb, maar soit :lol: )

met ook een totaal onherkenbare Angela Lansbury (zie laatste foto)
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vandaag gekeken naar Fortress 2 : re-entry

Afbeelding

van niet zo geslaagde films gesproken: hij is zodanig slecht dat het (bijna) goed wordt :lol:

John Brennick, de "held" van de eerste Fortress-film, wordt opnieuw gevangen genomen en deze keer getransporteerd naar een gevangenis die toertjes draait rond de aarde... om vrouw en kind terug te vinden, zal hij moeten ontsnappen, maar dat is zo goed als onmogelijk (think again ;) )

dom scenario, slechte acteerprestaties (Pam Grier - de gruwel! - en Christopher Lambert - nog gruwelijker :lol: ), crappy special effects, deze film heeft het allemaal! :lol:

enige "goeie" reden om naar deze film te kijken: Afbeelding

en dan nog :oops: ;)
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

deze namiddag gedaan wat ik gezegd heb, en er een filmmarathonnetje van gemaakt: 3 films in 3 verschillende bioscopen aan de prijs van - anders - 1 film :D

de spits werd afgebeten door Quinceanera (ofte Echo Park L.A.)

Afbeelding Afbeelding

de quinceanera is een Mexicaans feest dat gegeven wordt als een meisje 15 (= quince) wordt... voor Magdalena is het bijna zo ver, maar dan blijkt ze opeens zwanger te zijn zonder ooit met een jongen geslapen te hebben...

ze wordt door haar vader verstoten en komt bij een oudoom terecht die ook al een neef van haar opvangt...

het leven wordt er niet gemakkelijker op voor haar, maar ze weet zich er toch door te slaan, een sterke film over een sterk meisje
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

me dan rustig begeven naar de volgende film:

Romance & Cigarettes

Afbeelding Afbeelding

een film die je het best gewoon over je heen laat komen, zonder je te bekommeren over het "verhaal" :lol:

't is nochtans simpel: metaalarbeider Nick heeft een verhouding met de vuilbekkende Tula (glansrol van Kate Winslet :D ) en wanneer zijn vrouw daar achter komt, gaan de poppetjes aan het dansen :lol:

hilarische film, vooral door de musicalstukjes die erin zitten, de personages beginnen nl. te pas en te onpas hits uit hun strot te wringen (bij de één is dat al wat aangenamer om aan te horen dan bij de andere :lol: ) en zalige humor (vooral dan de uitspraken van Tula, zie ook mijn huidige onderschrift :P )

oh ja, het ding werd geregisseerd door John Turturro (voor wie het zou interesseren ;) )
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

en dan, als laatste, de avant-première van Lady in the Water, de nieuwe van M. Night Shyamalan

Afbeelding Afbeelding

serieus geflopt in de States, maar daar laat ik mij niet door afschrikken 8)

en het wás de moeite, een modern sprookje met alle klassieke elementen: er kan gegriezeld worden (en serieus :? ), meegepuzzeld aan de oplossing (die ik al voor de personages had, what's new? :lol: ) en geen twist aan het eind zoals we van M'ken gewoon zijn, enkel en alleen het einde van het sprookje...

nog een verschil met zijn voorgaande films: in plaats van een kleine cameo, geeft M. zichzelf zowaar één van de hoofdrollen (hij doet het behoorlijk, maar hoeveel zelfliefde kan je hebben? :lol: )

het nogal onwelriekende jongmens naast mij vond het een snertfilm, maar zijn vriendinnetje zette hem meteen op zijn plaats :lol:

'k had wel de indruk dat het meer gesmaakt werd door het vrouwelijke deel van het publiek :?
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gisteren met de Fortis MovieDays eens naar World Trade Center geweest van Oliver Stone. Geen controversiële film dus vol met complottheorieën over 9/11 >> het is eigenlijk een brave film geworden waar je met gans de familie naartoe kan trekken over 2 van de 20 man de levend vanonder het puin geraken. :) Enfin, de eerste 20 minuten zijn natuurlijk enorm spectaculair en het verhaal op zich is ook schoon natuurlijk. Maar k zou hem toch niet zo direct aanraden aan iemand, tenzij aan zij die houden va rampenfilms met een happy-end.

Afbeelding Afbeelding
0 x
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gisteren toevallig nog eens met vrienden in de cinema geraakt voor La Raison du Plus Faible, de 4de film van Lucas Belvaux, de broer van de vorige week nog overleden Rémy Belvaux (C'est arrivé pres de chez vous). en terug Waalse cinema op z'n best. 8) Verhaal gaat over 3 (pas ontslagen) werkloze arbeiders die, nadat ze in hun stamcafé het gezelschap krijgen van een ex-gedetineerde die gezeten heeft omwille van een gewapende overval, een gewapende overval plannen op hun gewezen bazen. Film terug boordevol maatschappijkritiek met het troosteloze industriestadje Seraing als decor. Bij zoiets moet je al direct aan de broers Dardenne denken, maar Belvaux gebruikt een gans andere manier van filmen. :) Enfin, een dikke aanrader. Enige minpunt was dat de film gisteren verstoord werd door het vuurwerk van Ode Gand (bij momenten leek het alsof er buiten bombardementen bezig waren :shock: ) en t feit dat m'n buurvrouw gans de film lang haar bek niet kon houden en bij momenten t hoofdpersonage in de film aan t uitschelden was. :)

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
0 x
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Film

Bericht door frank »

na het voetballen vanavond naar Cliffhanger gekeken op Kanaal 2. :) En zo'n filmke kan er altijd wel in, ook al loopt het verhaal ook niet over van originaliteit (Die Hard in de bergen ?). :) En Sylvester Stallone was zelfs nog genietbaar in de film.

Afbeelding
0 x
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vandaag op dvd: The Aristocrats

Afbeelding

documentaire film over de goorste mop ooit, met als clou "The Aristocrats!"
welbekend in comedy-middens, maar nog nooit eerder aan de gewone man verteld... ik kende de mop niet, maar je krijgt ze gedurende de film verschillende keren geserveerd en wees er maar zeker van dat je ze nooit meer vergeet :lol:

leuke blik in de onderbuik van het comedy-wereldje, over een stukje historie het publiek onbekend (die mop draait blijkbaar al meer dan 100 jaar mee :shock: )
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

De laatste maand verschillende filmpjes gezien :

Pirates of the Caribbean Black Man's Chest :
Best leuk entertainment met terugkerende grapjes uit film 1. Het open einde vond ik wel wat flauwtjes omdat ik nu wel absoluut film 3 moet gaan zien om bepaalde dingen te snappen. ( SPOILER : was captain Barbossa niet morsdood ? )
Wel heb ik onlangs iets heel vreemd ontdekt .. er bestaat namelijk een strip van de Rode Ridder die de kraken noemt en heel wat overeenkomsten heeft met de film .. hmmm :?
Afbeelding

Todo Sobre Mi Madre
Het werd dringend tijd dat ik eens wat Almodovar ging bekijken. Ik was erg onder de indruk. Alle personages zitten op een dieper niveau met mekaar verbonden wat de film ook pakkend maakt. Opmerkelijk is ook hoe er met kleur in de film gespeeld wordt. Geen Hollywood crap dus .. dit smaakt naar meer !

La Meglio Gioventu
Indien je aan deze film begint moet je wel over heus wat tijd beschikken want de film duurt zowat 6 uur ! Veel verwachtingen wegens aangeraden maar toch gemengde gevoelens na het zien. Het is een film die tijd nodig heeft om te laten bezinken.. je volgt immers een Italiaanse familie doorheen het grootste deel van leven en komt ondertussen ook veel te weten over de Italiaanse geschiedenis. Ingewikkelde personages .. en voor de rest moet ik er nog eens goed over nadenken.. :)

Mr. and Mrs Smith
Jak .

...
0 x
Never put a sock in a toaster
Gesloten