Film

Gesloten
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Modigliani : Over de bekende schilder die een leven vol met drank en drugs leidt in Parijs en bovendien constant in de clinch ligt met Picasso ..
Leuke film , goede casting ook wel ..
Vele schilders waaronder ook Frida Kahlo en Diego Riviera komen aan bod .. Het verhaal wordt voor een gedeelte ook wel uit het perspectief gezien van de geliefde van Modigliani , Jeanne..
Vrij tragisch verhaal dat ook op een tragische manier verfilmd werd .. de moeite indien je cultureel je kennis een beetje wil bijschaven .
Afbeelding

Risky Business : eigenlijk niet eens het vernoemen waard maar bon .. slechte film uit de beginjaren van Tommeke Cruise .. Joel speelt als de muisjes op tafel als de ouders weg zijn en werkt zich in en uit de nesten .. geeuw geeuw ..
0 x
Never put a sock in a toaster
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

hehe, vandaag ook naar Tommeke gaan kijken, maar dan naar zijn laatste :P :

M:I:III (ofte Mission Impossible III ;) )

Afbeelding Afbeelding

goh, 't was vooral plezant :D veel stunts, dingen die opgeblazen werden en mensen die op elkaar aan 't schieten waren... toffe boel dus 8)
Philip Seymour Hoffman zet een briljante slechterik neer, een vent zonder enige scrupules, ik kreeg er effenaf schrik van :lol:

leuk hersenloos vertier en meer moest dat vanavond niet zijn... :)
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vandaag een klassieker onder de loep genomen: Annie Hall van Woody Allen

Afbeelding

Allen kan mij meestal wel bekoren, en hier was het niet anders, 'k vond 'm erg grappig, fris gespeeld, briljant gebracht (en ik vind het altijd schitterend als een acteur zich ineens tot het publiek richt, zéker als het compleet past in de totaliteit van de film :D )

Diane Keaton mocht er ook wezen in haar jonge tijd (heb haar onlangs ook nog kunnen bewonderen in The Family Stone, maar dan in haar "nu"-gedaante :P )
0 x
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

iemand imagine me and you al gezien?
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

sisken schreef:Diane Keaton mocht er ook wezen in haar jonge tijd (heb haar onlangs ook nog kunnen bewonderen in The Family Stone, maar dan in haar "nu"-gedaante :P )
sja, dat mens is er intussen ook al 60 hé. ;) Maar ik ken ze eigenlijk enkel maar van de Godfather-films. Bij Annie Hall was ze toen 31 trouwens ("haar jong tijd" 8) ).

En nog nooit gehoord van Imagine you and me, neen. Het zal dus wel niet veel soeps zijn. :P
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

frank schreef:
sisken schreef:Diane Keaton mocht er ook wezen in haar jonge tijd (heb haar onlangs ook nog kunnen bewonderen in The Family Stone, maar dan in haar "nu"-gedaante :P )
sja, dat mens is er intussen ook al 60 hé. ;) Maar ik ken ze eigenlijk enkel maar van de Godfather-films. Bij Annie Hall was ze toen 31 trouwens ("haar jong tijd" 8) ).

En nog nooit gehoord van Imagine you and me, neen. Het zal dus wel niet veel soeps zijn. :P
Die film gaat over een meisje dat op punt staat om te trouwen, maar ze wordt verliefd op een maske!
Film met Piper Perabo (Coyote ugly)...ze spelen hem in kinepolis.

en Frank, het is niet omdat gij nog niet van die film hebt gehoord, dat hij niet veel soeps is hè :wink:
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

Mette Marit schreef:iemand imagine me and you al gezien?
mezelf eens quoten van een goeie maand geleden:
sisken schreef:vanavond nog een filmpje gedaan in het kader van "Ladies@the Movies" van Kinepolis...

de film in kwestie was Imagine Me & You, een romantische komedie

Afbeelding

het verhaaltje: Rachel en Hector gaan trouwen en op het moment dat Rachel naar het altaar schrijdt, vangt ze de blik op van Luce, de bloemiste die de decoratie van de trouw verzorgt... Rachel meteen in de war en wanneer Luce dan ook nog lesbisch blijkt te zijn, weet ze het al helemaal niet meer...

flauw en zielloos filmpje met acteurs die als karton staan te acteren (behalve het ouderpaar van Rachel), alle situaties doen zo cliché aan als maar kan zijn, kortom: ik geloofde er niet in...

spijtig, want er zat zoveel meer in het gegeven van de film :(

on the bright side: die gratis Magnum was mooi meegenomen :lol:
niet veel soeps dus ;)
Laatst gewijzigd door sisken op vr 16 jun 2006, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

sisken schreef: eh? Hugh Grant speelt daar niet in mee hoor, da's in American Dreamz (frank heeft maw ook het artikel in Filmmagie niet goed gelezen :lol: )
het begrip "romantische komedie" was al genoeg. ;)

staat wel nog op m'n verlanglijstje :

- Quando sei nato non puoi piu nasconderti (van de makers van La Meglio Gioventù)
- Factotum
- The Great Ecstasy of Robert Carmichael
0 x
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

Quando sei nato zou ik ook nog willen zien, de ander twee niet (da's pas blèh :lol: )

op mijn verlanglijstje staan nog:

The Squid and the Whale
Thumbsucker
The Promise
Marie-Antoinette
Vidange perdue

de laatste 3 hoeven niet echt ;)
0 x
gerrit
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door gerrit »

Vannacht "Film 1" opgenomen. Een ietwat vreemde constructie: geregisseerd door Willem Wallyn, en handelt over diezelfde Willem (gespeerd door Peter Van den Begin) en zijn vader Luc Wallyn (gespeeld door hemzelf). Ik kan er al niet meer aan uit :wink:

Ik (maar ik moet toegeven dat ik absoluut geen cinefiel ben, jammer genoeg) had er alleszins nog niet van gehoord. Iemand anders wel? Ik ga hem nu eens bekijken, straks mss een reviewke hier.
0 x
... there's a man in a smiling bag...
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

ha, Film 1. 8) Die destijds in de cinema gezien en hem nu ook al voor de derde keer gezien. :)

Ja, een eigenaardigheidje onder de Vlaamse films >> een film ter gelegenheid van het Agusta-proces destijds waar de vader van regisseur/advokaat Willem Wallyn (Luc Wallyn dus) terrecht stond voor z'n gesjoemel in die zaak. Maar vergis je niet >> hoewel de film zogezegd parallel loopt met het ganse proces is het geen film over de Agusta-zaak. Willem Wallyn (gespeeld door Peter Vanden Begin) ontvoert in de film een journalist die iets te grof geweest is over hem op tv (Herbert "Jean-Pierre den antiquair" Flack in misschien wel één van z'n beste rollen) waarvan hij dan samen met z'n 2 beste vrienden (David Steegen en Frank Van der Linden die gewoon zichzelf spelen) eens diens leven uitpluist op zoek naar sappige details.

Enfin, meer een sneer naar de advokatuur (hij spaart ook zichzelf niet in de film), de media en de kijkers die dat maar al te graag slikken. :) Op bepaalde momenten enorm hilarisch zoals Dora Vander Groen die in een bejaardentehuis in het trouwkostuum van haar overleden vent meezingt met Eddy Wally enz. :) Eigenaardige soundtrack ook met muziek van zowel Channel Zero als La Esterella.

Plezant ook voor de Thuiskijker >> Herbert Flack speelt één van z'n beste rollen in de film hoewel hij dus gans de film door vernederd wordt door Peter Vanden Begin. ;) Als ik me goed herinner was Jean-Pierre in Thuis destijds eventjes voor een expositie naar NY met schilderijen van Harry. :)
Ook nog cameo's voor "Félicienne" en PAscale Bal.
en ook een "Raf & Ronny"-moment in de film. :)

Enfin, zal nog niet zeggen dat het een meesterwerk is (Wallyn gaat soms wel eens uit de bocht), maar vond het toch een aanrader. 8)

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Be there at ten.
Benny
Nog geen rang

Bericht door Benny »

De laatste film die ik zag was Psycho van Alfred Hitchcock.

Het gaat dus over een vrouw die in vlaag van wanhoop 40.000 dollar steelt. Tijdens haar vlucht schuilt ze in een motel en ze wordt in de douche vermoordt(als hoofdpersonage). Dat was dus die memorabele douchescène! :shock: En dat muziekje. :wink: :D

En het plot is best goed, alleen wat ongeloofwaardig.
0 x
Waarom neemt het leven je weg wat je het meeste nodig hebt?:(
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Gniffel ik vond Psycho een van de beste films die ik ooit gezien heb ..
Het plaatje van griezelfilm klopt gewoon ..
Veel beter als die filmjes die ze tegenwoordig op de markt brengen waar ze proberen zo origineel mogelijk iemand te vermoorden :roll: maar oeps ze zijn wel vergeten een plot uit te schrijven ..
0 x
Never put a sock in a toaster
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vanavond er eentje van mijn to see-list geschrapt:

L'enfant van de gebroeders Dardenne

Afbeelding Afbeelding

wat kan ik er van zeggen, meer van 't zelfde natuurlijk :P maar daarom helemaal niet slecht :!:
had ik na een half uurtje Le fils er schoon genoeg van, hier kon ik blijven naar kijken...

sterk geacteerd, in de al o zo bekende stijl gefilmd en een einde dat de kijker zijn eigen conclusies laat trekken...

goedgekeurd :D

enne, Jérémietje is er sinds La Promesse niet echt op verschoond :lol:
0 x
momo
Nog geen rang

Bericht door momo »

Gisteren heel erg genoten van Placide Smellekens en co in Koko Flanel :D

Bepaalde van die zinnekes kon ik gewoon zo nog meezeggen :shock: van in de tijd dat we nog klein waren en mijn neef Urbanus altijd nadeed Afbeelding

Afbeelding

En Bea.. mmm.. Afbeelding
0 x
In my head there's a greyhound station
where I send my thoughts to far off destinations
Gesloten