Absolutt R.W. schreef: avind
Wa's da voor iet?

Mette Marit schreef:Tjah het eeuwige debat...
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk dat het rookverbod op café wel eens nare gevolgen zou kunnen hebben voor de uitbaters, of misschien niet wie zal het zeggen

Was dat nu voor vergelijking?johan1969 schreef:Mette Marit schreef:Tjah het eeuwige debat...
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk dat het rookverbod op café wel eens nare gevolgen zou kunnen hebben voor de uitbaters, of misschien niet wie zal het zeggen
Als alle cafe's verplicht rookvrij moeten worden, zal niemand er schade van ondervinden...
Nu is het probleem dat veel uitbaters die rookvrij willen gaan , denken dat ze klanten gaan verliezen aan cafe's waar je nog wel mag roken, maar dat is niet terecht.
Als je bv de AB ziet (concertzaal, wel geen cafe), ik denk niet dat ze minder uitverkochte concerten hebben omdat je daar niet meer mag roken.

johan1969 schreef:Naar een cafe ga ik om vrienden te zien en bij te praten, niet om rook in te ademen.
Tot nu is het cafe het enige reservaat waar rokers nog ongestoord hun gang mogen gaan, maar de vraag is hoe lang dat nog gaat duren.
Ik ga niet veel meer op cafe, maar de keren dat ik er kom, denk ik dat de niet-rokers er wegblijven omdat er zoveel gerookt wordt.
Er zitten idd procentueel veel meer rokers in een cafe dan in het echte leven (20%).
De laatste keren dat ik in een cafe kwam, was ik de enige die geen bier dronk of rookte, en hield ik het er snel voor bekeken.

mijn broer rookt of drinkt ook niet - en hij heeft dat ook steeds als hij een (een enkel) keertje op café gaat: je wordt niet voor 'vol' beschouwd als je niet met de grote hoop meedoet.Mette Marit schreef:johan1969 schreef: De laatste keren dat ik in een cafe kwam, was ik de enige die geen bier dronk of rookte, en hield ik het er snel voor bekeken.Dus om je te amuseren op cafe moet je bier drinken en roken???

Das dan de kuddementaliteit en totaal geen algemene gang van zaken...satine schreef:mijn broer rookt of drinkt ook niet - en hij heeft dat ook steeds als hij een (een enkel) keertje op café gaat: je wordt niet voor 'vol' beschouwd als je niet met de grote hoop meedoet.Mette Marit schreef:johan1969 schreef: De laatste keren dat ik in een cafe kwam, was ik de enige die geen bier dronk of rookte, en hield ik het er snel voor bekeken.Dus om je te amuseren op cafe moet je bier drinken en roken???
en als iedereen rookt (en dat stoort je) en iedereen is licht (of minder licht) beschonken, dan sta je daar als nuchtere ook maar wat op te kijken.....
het is dus iets genuanceerder dan dat.

Voorbijgangers zijn niet noodzakelijk rokers hè!!satine schreef:ja, andere rokers - gezellig!Mette Marit schreef:trouwens What's the point, vanaf 1 januari 2007 zal Johan de grootste café hanger van heel België worden![]()
![]()
Jullie content, ik wa minder ma ktrek mijne plan wel, terwijl dak buiten sta te paffen kan ik nog intressante mensen tegen komen![]()