Exit Marianne?
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
- GroteThuisfan!!!
- Poster rang 1

- x 2
- x 1
Exit Marianne?
1: Marianne schrijft haar eigen biografie.
2: Paulien studeert om rouw consulente te worden.
3: Binnenkort woont Frank en Simonne in het oorspronkelijke huis van Marianne en is het officieel niet langer haar huis.
4: Marianne heeft langer geen vaste thuis meer. Laat staan dat ze nog een eigen decor heeft.
Conclusie, Marianne sterft later dit seizoen? Nu loopt ze enkel nog voor de voeten ten huize Tom en Karin. En ze leggen er hard de nadruk op... Zou Ann dan wel heel even terugkomen voor de begrafenis van haar moeder? Of welk ander personage zou binnenkort sterven? Of zou Leah Thys echt op pensioen willen? Vele vragen...
2: Paulien studeert om rouw consulente te worden.
3: Binnenkort woont Frank en Simonne in het oorspronkelijke huis van Marianne en is het officieel niet langer haar huis.
4: Marianne heeft langer geen vaste thuis meer. Laat staan dat ze nog een eigen decor heeft.
Conclusie, Marianne sterft later dit seizoen? Nu loopt ze enkel nog voor de voeten ten huize Tom en Karin. En ze leggen er hard de nadruk op... Zou Ann dan wel heel even terugkomen voor de begrafenis van haar moeder? Of welk ander personage zou binnenkort sterven? Of zou Leah Thys echt op pensioen willen? Vele vragen...
0 x
NERGENS BETER DAN THUIS!!!
Je wordt niet geboren als man of vrouw, maar als mens met een ♥
Je wordt niet geboren als man of vrouw, maar als mens met een ♥
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Exit Marianne?
Ze gaan ons dat toch niet aandoen zeker! 
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
ikke
- x 435
Exit Marianne?
Ik ben die de laatste die zal zeggen dat ze niet met pensioen mag gaan. Als het haar eigen keuze is, niet gedwongen.
1 x
-
Johnny
- Poster rang 1

- x 65
- x 134
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Exit Marianne?
Dat kan net zo goed gewoon een poging zijn om haar weer eens een verhaallijn te geven die een keertje niet om haar kinderen draait, toch? Iets wat ik persoonlijk alleen maar kan toejuichen.
Mja, maar ik zie op dit moment eigenlijk niemand in Mariannes omgeving die haar diensten echt nodig zou hebben, mocht Marianne komen te overlijden. Dus het verband is voor mij dan ook niet echt duidelijk..
Dat is het al een hele tijd niet meer, toch? Het is al jaren van Ann en Judith. En aangezien de relatie tussen Ann en Marianne al een hele tijd verschrikkelijk slecht was, kwam ze er ook al jaren zo goed als nooit meer over de vloer. Op dat gebied verandert er dus eigenlijk helemaal niks volgens mij.GroteThuisfan!!! schreef: zo 24 okt 2021, 14:39 3: Binnenkort woont Frank en Simonne in het oorspronkelijke huis van Marianne en is het officieel niet langer haar huis.
Dat klopt, maar zoals je zelf ook zegt; dat is al langer zo. Ze heeft zelfs al jaren geen fatsoenlijke eigen verhaallijn meer, als je het mij vraagt, want die draaiden altijd om haar kinderen en kleinkinderen. Wat dat betreft stemt die verhaallijn rond haar memoires mij dan ook juist hoopvolGroteThuisfan!!! schreef: zo 24 okt 2021, 14:39 4: Marianne heeft langer geen vaste thuis meer. Laat staan dat ze nog een eigen decor heeft.
En als Leah graag met pensioen zou willen, dan zou ik dat ook volledig begrijpen, mits het haar eigen keuze is. Voor Thuis zou ik het enorm jammer vinden, want dan is voor mij een van de laatste paar redenen om af en toe toch te blijven kijken wel weg.
Maar om actrices zoals zij door te zien modderen in verhaallijnen die nergens toe leiden, vind ik net zo goed jammer, en dat is eerlijk gezegd toch wat mij de laatste jaren ontzettend opvalt en ook irriteert aan Thuis.
Sterker nog; ik kon Janine Bischops ook heel goed begrijpen toen ze een paar jaar geleden de handdoek in de ring gooide. Daar had ze - in mijn ogen - alle reden toe.
Als Leah dus al afscheid van Marianne zou willen nemen, dan hoop ik alleen maar dat het niet om die zelfde (toch wel treurige) reden is...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Exit Marianne?
Ja, als Marianne de Thuisset zal verlaten dan zal er een heel groot zwart gat zijn. Want de nieuwe acteurs/ actrices die er nu aankomen en ingewerkt worden, halen volgens mij het niveau niet. Wie in studio 100 of Ketnet een voorbereiding gekregen heeft kan het echt niet waarmaken. Zoveel andere werkloze en begaafde acteurs/ actrices moeten toch een kans krijgen. Ook de oudere mensen kunnen met hun ervaring toch heel wat positiefs bijdragen.Christel schreef: zo 24 okt 2021, 18:18 Maar om actrices zoals zij door te zien modderen in verhaallijnen die nergens toe leiden, vind ik net zo goed jammer,
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
ikke
- x 435
Exit Marianne?
Omdat het niet meer dan logisch is dat er een reden is waarom men haar rouwconsulente laat worden. Om Adil en Christine te helpen hun verlies te verwerken is 't al te laat. Tenzij Paulien een spoedcursus kan volgen en wonder bij wonder ook in een recordtijd het nodige papier in de wacht sleept.Johnny schreef: zo 24 okt 2021, 17:43 Waarom moet er iemand sterven als Paulien rouwconsulente wordt?
PS: ik zit ook niet te wachten op een zoveelste drama, hoor.
0 x
-
Johnny
- Poster rang 1

- x 65
- x 134
Exit Marianne?
Ze werd ook fotografe voor 'Tussen de sterren' en dat heeft op de rest van de personages ook geen invloed gehad.
Er van uitgaan dat Marianne wel zal overlijden omdat Paulien die opleiding zou gaan volgen, vind ik nogal kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Dan mogen we nog veel zware ongelukken verwachten ook, want Judith wordt spoedarts...
Er van uitgaan dat Marianne wel zal overlijden omdat Paulien die opleiding zou gaan volgen, vind ik nogal kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Dan mogen we nog veel zware ongelukken verwachten ook, want Judith wordt spoedarts...
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Exit Marianne?
Vooral dat laatste vind ik zeker ook.daffy duck schreef: zo 24 okt 2021, 20:08 Want de nieuwe acteurs/ actrices die er nu aankomen en ingewerkt worden, halen volgens mij het niveau niet. Wie in studio 100 of Ketnet een voorbereiding gekregen heeft kan het echt niet waarmaken. Zoveel andere werkloze en begaafde acteurs/ actrices moeten toch een kans krijgen. Ook de oudere mensen kunnen met hun ervaring toch heel wat positiefs bijdragen.![]()
Maar ik heb helemaal niks tegen de jongere acteurs op zich, eigenlijk, ware het niet dat de acteurs die al lang in Thuis meedraaien, vreemde, saaie of voorspelbare verhaallijnen krijgen om ze maar bezig te houden, terwijl die jongeren of nieuwelingen er aan hun haren bijgesleept worden om voor wat ophef te zorgen.
Het resultaat is voor mij dan een hele hoop verhaallijnen vol flauwekul en clichés die ik niet interessant vind om te volgen (en bijgevolg dus ook nieuwelingen die ik net zo lief meteen weer zie vertrekken), en ergernis rond de wat oudere personages die als een soort "ondersteuning" worden gebruikt omdat ze voor die mensen zélf kennelijk niks meer verzonnen krijgen.
In feite wordt er op deze manier geen enkel personage meer uitgediept, want ze reageren allemaal maar wat naar gelang het uitkomt voor de betreffende verhaallijn waar ze op dat moment in zitten. In sommige gevallen (ik denk aan een Karin, bijvoorbeeld) werkt dat bijna verbijsterend.
Er wordt - in mijn ogen - dus vooral een hele hoop acteertalent (zowel oud als jong) verkwanseld door de schrijvers. Geen idee wie dat tegenwoordig doen, maar ik vraag me soms echt af in wat voor wereld die mensen rondlopen. De personages zoals zij die schrijven, zijn voor mij geen mensen van vlees en bloed meer, maar alleen nog maar bordkartonnen karikaturen (de "rebelse puber", de "eenzame oma", de "arrogante advocaat", de "domme poetsvrouw", de "onderdanige echtgenoot", de "onnozele flik", enz.).
Ze hebben bij Thuis wat dat betreft nog geluk dat ze met enkele goede acteurs werken, want dat maakt het nog een béétje het aankijken waard.
Maar ik zou het dus ook volledig begrijpen als ze het voor gezien houden...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
tvx1
- x 435
Exit Marianne?
Dat vind ik ook. Bovendien is het helemaal nog niet zeker dat Paulien rouwconsulente wordt. Het is niet omdat ze dat graag wilt, dat ze daar ook automatisch in zal slagen.Johnny schreef: ma 25 okt 2021, 09:49 Ze werd ook fotografe voor 'Tussen de sterren' en dat heeft op de rest van de personages ook geen invloed gehad.
0 x
-
ikke
- x 435
Exit Marianne?
We hebben ze nog niet vaak zien mislukken, hé?! Toch niet in haar beroepskeuzes. Ze was een uitstekende fotografe, ze deed het prima in de immobusiness. Ze mocht meteen sterrenkindfotografe worden. Dus nu niet slagen voor zo'n belangrijke nieuwe weg die ze wil inslaan???tvx1 schreef: wo 27 okt 2021, 18:39 Dat vind ik ook. Bovendien is het helemaal nog niet zeker dat Paulien rouwconsulente wordt. Het is niet omdat ze dat graag wilt, dat ze daar ook automatisch in zal slagen.
Laatst gewijzigd door ikke op do 28 okt 2021, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
ikke
- x 435
Exit Marianne?
Dat zal wel,hé, anders wordt Judith een werkloze en dient haar opleiding tot spoedarts tot niets. Dat men Paulien rouwconsulente wil laten worden zal dus ook wel niet zomaar zijn... Wie er zal overlijden, dat zien we nog wel... Maar alles kan. Dus het kan ook dat men bezig is met het vertrek van Marianne( meer bepaald Leah Thys).Johnny schreef: ma 25 okt 2021, 09:49 Er van uitgaan dat Marianne wel zal overlijden omdat Paulien die opleiding zou gaan volgen, vind ik nogal kort door de bocht, eerlijk gezegd.
ps: niet enkel slachtoffers van zware ongevallen gaan naar spoed...
Laatst gewijzigd door ikke op do 28 okt 2021, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
Johnny
- Poster rang 1

- x 65
- x 134
Exit Marianne?
Dan heeft Judith de laatste jaren wel dikwijls droog brood gegeten, want van de Thuispersonages kwamen er zelden bij haar op consultatie.ikke schreef: do 28 okt 2021, 09:05 Dat zal wel,hé, anders wordt Judith een werkloze en dient haar opleiding tot spoedarts tot niets.
Idem voor Bar Madam, het advocatenkantoor en ACE, die leven ook niet alleen van klanten die ook Thuispersonages zijn.
1 x
-
ikke
- x 435
Exit Marianne?
Ik zal het ook spijtig vinden als Marianne Thuis verlaat, maar iedereen stopt ooit eens met werken....Van mij mag ze nog lang blijven, als ze dat wilt, op voorwaarde dat ze een verhaallijn krijgt die het volgen waard is. Maar als Leah ervoor kiest om op pensioen te gaan heb ik daar ook niets op tegen.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Exit Marianne?
En Eddy die moet ook zijn "verleden" uit de doeken doen. Binnenkort : Marianne haar mémoires en Eddy zijn "video portret".
0 x