Geert Smeekens (Peter Rouffaer)
-
ranske
- Poster rang 4

Re: Geert Smeekens (Peter Rouffaer)
Ik volg Geert niet. Marianne moet het slikken om buiten te vliegen, er ook geen punt van maken om zich in afwachting ervan door Mayra te laten schofferen. Erna Marianne 'n schouderklopje geven als bij 'n kind dat braaf geweest is. Vergeef me de woorden : omdat ze op haar kop liet sch...Familiebanden kunnen hem gestolen worden.
Daar bedient hij zich van om bij Marianne 'n tere plek te raken. Geert de soldaat ? Geert de deserteur nu.
Daar bedient hij zich van om bij Marianne 'n tere plek te raken. Geert de soldaat ? Geert de deserteur nu.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Ben het niet met je eens Ranske. Wat Marianne nu doet, dat verandert de zaak niet. Ze geven elkaar steken onderwater en maken het elkaar moeilijk. Mayra en Marianne zijn ijdele types die zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Zoals Marianne gisteren al zei "Ik heb misschien de veldslag verloren maar niet de oorlog" Marianne gaat zo op in haar strijd dat ze niet ziet dat ze de boel alleen maar meer kapot maakt. Het is logisch dat ze niet alles accepteert maar met de acties waar ze nu meer bezig is zal ze haar huis echt niet terug krijgen. Ik snap wel dat Geert geen zin heeft om telkens getuige te moeten zijn van dit schouwspel en dat voor hem de familie belangrijker is dan een gekrenkt ego. Hij wil Marianne doen inzien dat ze beter staakt met haar wilde plannen ipv de boel nog verder kapot te maken.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
ranske
- Poster rang 4

Dag Kwast, we verschillen van mening want we kijken vanuit een andere hoek, moet kunnen hoor. Ik respekteer het dat je vindt dat Marianne de boel alleen maar meer kapot maakt door haar gekrenkt ego want dat speelt zeker mee.
Toch, ik zie altijd de moeder die buitenvliegt uit het ouderlijk huis waar ze dacht oud te worden en dat ze in volle vertrouwen aan haar dochter schonk er geen seconde aan denkend dat zij er daardoor uit zou kunnen vliegen.
Jij ziet het ego en dat klopt ook zoals we Marianne kennen. Ik zie ook de moeder die tot 't laatst vecht om er te wonen.
Dat moet Geert zien, die klapt rationeel over verhuizen maar dat is gemakkeliiker als je die band zelf niet hebt.
Toch, ik zie altijd de moeder die buitenvliegt uit het ouderlijk huis waar ze dacht oud te worden en dat ze in volle vertrouwen aan haar dochter schonk er geen seconde aan denkend dat zij er daardoor uit zou kunnen vliegen.
Jij ziet het ego en dat klopt ook zoals we Marianne kennen. Ik zie ook de moeder die tot 't laatst vecht om er te wonen.
Dat moet Geert zien, die klapt rationeel over verhuizen maar dat is gemakkeliiker als je die band zelf niet hebt.
0 x
-
ikke
- x 435
Ik vind dat zowel Marianna als Geert "gelijk" hebben. ttz ik begrijp hen alletwee.
0 x
-
baaltje
- Nog geen rang
Er is geen plaats meer voor gezond verstand! Mayra is totaal pervers en trekt aan de touwtjes. Vanavond was ze afschuwelijk, brrrrrr.
Geert spreekt zich nooit uit over haar.
Geert spreekt zich nooit uit over haar.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ook ik kan zowel Marianne als Geert wel begrijpen, maar ik vind het wel jammer dat Geert niet wat meer voor Marianne opkomt... 
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
. Ik zie ook de moeder die tot 't laatst vecht om er te wonen.
Dat moet Geert zien, die klapt rationeel over verhuizen maar dat is gemakkeliiker als je die band zelf niet hebt.[/quote]
Gert is hier enkel de rationele militair , zonder gevoel en met een utopie in zijn hoofd: "de familiebanden moeten blijven "
Die gelooft ook nog dat Sinterklaas zal binnenwandelen zeker ?
Dat moet Geert zien, die klapt rationeel over verhuizen maar dat is gemakkeliiker als je die band zelf niet hebt.[/quote]
Gert is hier enkel de rationele militair , zonder gevoel en met een utopie in zijn hoofd: "de familiebanden moeten blijven "
Die gelooft ook nog dat Sinterklaas zal binnenwandelen zeker ?
0 x
-
Lazylady
- x 435
Ik schrik er ook van. Eerst leek hij zo met Marianne in te zitten, en nu...
0 x
- Ikweetnix
- Poster rang 1

Denk dat Geert zijn band met An niet helemaal wil kapot maken.
0 x
"You can call me Root"
-
Lazylady
- x 435
Maar daar moet Marianne toch niet de dupe van zijn?Ikweetnix schreef:Denk dat Geert zijn band met An niet helemaal wil kapot maken.
0 x
-
tvx1
- x 435
Hoe komt Geert nu zo ineens om een drie (???) weken durende congres??
Zo zonder vooraf enige afspraak te maken omtrent de praktijk??? Ik ken trouwens niet veel congressen die zo lang duren.
Wat voor een domme kronkel in het verhaal is dit nu weer.

0 x
-
ranske
- Poster rang 4

Drie weken op congres ?
Ook toevallig.
Och arme, nu zal hij de dagvaarding van Marianne aan Ann wellicht niet meemaken.

Och arme, nu zal hij de dagvaarding van Marianne aan Ann wellicht niet meemaken.
0 x
-
tvx1
- x 435
Wat hebben ze ginder op dat congres uitgestoken met onze Geert? Ineens is hij zo mak als een lammetje tegenover Marianne haar capriolen. 
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Misschien omdat hij het niet persé oneens is met de capriolen van Marianne? (voor zover hij ervan af weet, tenminstetvx1 schreef:Wat hebben ze ginder op dat congres uitgestoken met onze Geert? Ineens is hij zo mak als een lammetje tegenover Marianne haar capriolen.
Hij slikt de hatelijkheden van Ann tegenover haar moeder bijvoorbeeld zonder veel morren, maar zei wel tegen Ann dat hij zich er niet mee bemoeit, toen ze begon over die dagvaarding. Wat ik daaruit opmaak, is dat hij misschien wel extra ruzies wil vermijden, maar dat dit wat hem betreft ook niet ten koste van alles hoeft te gaan. Het is niet dat hij helemaal niet achter Marianne staat...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 692
- x 532
Geert nodigt Judith en gezin uit voor een etentje. Ik vond het meer een bevel dan een uitnodiging. 
0 x