Idd! En net haar naïviteit (zoals haar goedgelovigheid ivm Luc) toont aan dat ze niet perfect is.Christel schreef:Simonne's wereld staat momenteel volledig op zijn kop. Eerst al de schok dat haar dochter na zoveel jaren toch blijkt te leven, en nu haar zoon die zich niet goed voelt in zijn lichaam, met zo'n ingrijpende verandering tot gevolg: een mens zou voor minder de draad kwijtraken.
Dan kan ik me wel voorstellen dat je nood hebt aan (de vertrouwdheid van) je moeder. Ze hebben dan ook al jarenlang een hele hechte band samen, en Simonne kan dan wel ongelofelijk kwaad zijn op Yvette, maar "houden van" is geen knop die je gewoon maar uit kunt zetten. Daarbij; zoals ze gisteren zelf al zei, is Yvette ook de jongste niet meer. Dat geeft toch ook een zekere druk om niet te lang te blijven hangen in je kwaadheid, denk ik.
Ik kan haar alleszins heel goed begrijpen en vind haar helemaal niet te perfect, eigenlijk. Juist heel menselijk...
Simonne Backx (Marleen Merckx)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Re: Simonne Backx (Marleen Merckx)
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
Jules
- Poster rang 1

Ik zou voor haar ZO graag hebben dat dat jubileumfeest een succes wordt. Maar ik vrees ervoor.
0 x
-
tvx1
- x 435
Veel leek ze mij toch niet opzij gezet hebben. Dat gesprek was één tirade van haat van Simonne. Ze leek mij ook met heel veel tegenzin te zeggen dat Yvette mocht komen naar het jubileum.Captain Cuckoo schreef:Wij wisten natuurlijk dat Simone niet lang zonder haar Make kon, maar toch straf dat zij dank zij de emoties rond Franky, haar eerder opgekropte haatgevoelens langzaam kon opzij zetten om de eerste stap naar verzoening te zetten.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Dat gevoel had ik ook - ik vroeg mij af waarom ze haar make dan uitnodigt?tvx1 schreef:Ze leek mij ook met heel veel tegenzin te zeggen dat Yvette mocht komen naar het jubileum.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
- k de vis
- Poster rang 2

tot het moment dat Luc zijn video verscheen wel ja, 't vervolg zal drama zijnnounake schreef:Maar het feest was wel een succes![]()
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Ge kunt ook niet verwachten dat alles in één keer vergeten en vergeven is. Het is naar mijn inziens toch normaal dat Simonneke nog steeds boos is door alles wat er is gebeurd. En een tirade van HAAT.... Je weet toch dat haat & liefde héél erg dicht bij elkaar liggen? Toen Yvette in tranen uitbarstte en zei dat ze wou dat ze de tijd kon terugdraaien, zag ik toch die vertwijfeling in Simonne haar ogen. De eerste stap richting vergeving is toch ingezet.tvx1 schreef:Veel leek ze mij toch niet opzij gezet hebben. Dat gesprek was één tirade van haat van Simonne. Ze leek mij ook met heel veel tegenzin te zeggen dat Yvette mocht komen naar het jubileum.Captain Cuckoo schreef:Wij wisten natuurlijk dat Simone niet lang zonder haar Make kon, maar toch straf dat zij dank zij de emoties rond Franky, haar eerder opgekropte haatgevoelens langzaam kon opzij zetten om de eerste stap naar verzoening te zetten.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ze liggen niet alleen dicht bij mekaar, ze zijn identisch, net hetzelfe alleen omgekeerd, that's allhannanaske schreef: Je weet toch dat haat & liefde héél erg dicht bij elkaar liggen?
En Simonne ondanks al haar problemen heeft dat weer eens netjes begrepen.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Onbegrijpelijk: zijn zoon was zijn oogappel, zijn broer zijn vijand. Kijk wat er nu gebeurt 
0 x
-
Frazer
- Nog geen rang
Frank en zijn kinderen het is toch altijd al iets geweest. Omwille van zijn starre conservatieve principes heeft hij de meesten van zich weggejaagd. Toen Peggy zeer diep zat, groeide de band die er eigenlijk nooit was (totdat Peggy het grofweg zelf verknalde).jessie V. schreef:Onbegrijpelijk: zijn zoon was zijn oogappel, zijn broer zijn vijand. Kijk wat er nu gebeurt
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Tja, voor de Frank zitten er wormen in die appel hé. En akkoord of niet, de Frank is zo. Hij kan dat niet bevatten. (en eerlijk gezegd, ik zou het daar ook moeilijk mee hebben)jessie V. schreef:Onbegrijpelijk: zijn zoon was zijn oogappel, zijn broer zijn vijand. Kijk wat er nu gebeurt
0 x
Potentia Principatum
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Ik weet wel dat Simonneke het allerbeste voor heeft met Sam, maar ik vond haar opbeurende peptalk toch een beetje droogjes; "Ja Sam, maar elke moeder is bang dat ze het niet gaat aankunnen, maar eenmaal als dat kindje er is, ga je zo blij zijn."
Het is wel goed bedoeld en eigenlijk kan ze niet veel meer doen dan luisteren. Een pasklare oplossing kan ze ook niet zomaar bieden. Maar ze moet toch beetje opletten dat ze niet te veralgemenend gaat praten.
Het is wel goed bedoeld en eigenlijk kan ze niet veel meer doen dan luisteren. Een pasklare oplossing kan ze ook niet zomaar bieden. Maar ze moet toch beetje opletten dat ze niet te veralgemenend gaat praten.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Simonneke zou aan Frank moeten zeggen dat , indien Luc bij hen intrekt, zij dan zolang in de zus&zo gaat wonen ( of hoe gaat dat noemen binnenkort ?
0 x
-
ikke
- x 435
Ik vond dat Simonne het goed aanpakte. Veel(bijna) ouders zitten met angsten en twijfels. En die gaan inderdaad over eens 't kindje er is en je moet verzorgen,koesteren en graag zien...Nu vraag ik mij af hoe je de boodschap van Simonne wel anders(minder drooghannanaske schreef:Ik weet wel dat Simonneke het allerbeste voor heeft met Sam, maar ik vond haar opbeurende peptalk toch een beetje droogjes; "Ja Sam, maar elke moeder is bang dat ze het niet gaat aankunnen, maar eenmaal als dat kindje er is, ga je zo blij zijn."
0 x