Maité Santens (Sara Gracia Santacreu)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

De waarheid zal inderdaad vroeg (of Thuis kennende) laat aan het licht komen. Maar dat ze wraak op Thilly zou nemen, zou ik toch onbegrijpelijk vinden. Want...

1/ Thilly heeft Chris nooit iets misdaan
2/ Thilly is door Chris al haar man kwijt, die wraak is toch volbracht? Wat valt wat haar betreft dan nog te wreken?
3/ Thilly is de enige in Thuis die haar door en door steunt...

Bovendien - ALS Maité écht zwanger zou zijn van Dieter, zal ze die óók met rust laten. Want hij is de vader van haar kind én ze kan niet zeker weten dat hij niet ergens een boodschap neergepend heeft ingeval hem ooit iets overkomt. Dan rest in feite enkel Tim nog om wraak op te nemen, maar dat is nu net de persoon die het hele Chris-verhaal voor altijd achter zich wil laten...
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

satine schreef: wo 01 nov 2023, 09:45 Er zijn mensen die denken dat Maité helemaal geen wraakgevoelens meer heeft en dat ze haar leven gebeterd heeft.
Sorry Satine, ik was zo ene maar sinds dinsdag heb ik mijn kar gekeerd, ze begint rare streken te krijgen. Ik denk wel niet dat ze Thilly in eerste instantie iets gaat aandoen maar Dieter mag serieus op zijn tellen beginnen letten.

En nog altijd vraag ik af of ze effectief zwanger is. Hoe ver zou die al moeten zijn ? Er is alleszins nog geen rondingen te zien. En je zult het zien : vanavond loop te met haar kussen rond :lol:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: do 02 nov 2023, 14:17 ze begint rare streken te krijgen
denk dat het een beetje : zo vader zo dochter is. Vol met lepe streken en wraakgevoelens. Wat is dat nu voor een historie met die muts. Dieter zou haar beter aangeven of haar totaal met rust laten. Want nu is het 'katje mien, katje joen' zoals ze hier in West - vlaanderen zeggen! De ene doet iets en onmiddellijk komt er daar een wraakactie op. Misschien nu nog kleintjes, maar het zal wel met tijd uit de hand lopen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

En toen toverde Dieter ineens de mama van Maité uit de hoed. En die woont dan blijkbaar ook nog relatief dicht bij haar dochter, want hij vond haar tijdens de werkuren, zonder dat zijn aanwezigheid opviel. Om dàt te ontdekken, heeft hij wellicht illegaal in haar personeelsdossier gekeken...

Intussen heeft Comité P Maité volledig vrijgepleit voor de "moord" op John. Zelfs al zou Filou nu bij zijn collega's met het shocking nieuws komen dat Maité de dochter is van Chris, dan bewijst dat nog niet dat ze iets crimineels gedaan heeft, toch? :denk:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

En dan is er de vraag : als de moeder van Maité dus nog leeft en niet zo ver van thuisdorp, waarom heeft Maité daar geen onderkomen of zijn die twee vervreemd van elkaar ? :denk: Verder kon ik gisteren niet zien wat er op dat rapport stond dat Dieter aan het inkijken was :oops:

En het zou een "jongen" zijn wat mij dan niet verwondert want als men de statistieken van de geboortes in 29 jaar thuis bekijkt dan wisselt dat ieder jaar : jongen/meisje/jongen/meisje .... Het vorige was Polly en daarvoor Jaan/Finn en daarvoor denk ik Zoë.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Niet erg slim van Maité om die vele (valse) paspoorten gewoon los in de reiszak te steken. Hoe ging of gaat ze dat uitleggen bij de grenscontrole/douane/immigratie waar de bagage toch gescand wordt :denk:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

ja, zelfs in haar ziekenhuisbed is het eerste wat ze doet tegen Tim: Dieter erbij lappen door te vertellen dat hij al maanden wist wie haar vader was. Dat kwam natuurlijk niet goed binnen en ik denk dan: als dat geen verstrekkende gevolgen heeft voor z'n politieloopbaan, dan zijn ze daar toch verkeerd bezig. Hij heeft in feite gans het korps in gevaar gebracjt door haar als collega te laten functioneren.
3 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Inderdaad, Hoofdinspecteur Van Aert valt van zijn voetstuk.
En en passant stookt Maité nog lekker wat tussen de flikken onderling.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad...
Door de manier waarop ze daar gisteravond stuurs lag te kijken in haar bed en achteloos dat bommetje gooide tegenover Tim en zijn collega, had ik sterk het idee dat Maité zo'n type is wat in feite een hekel heeft aan alle mensen en dat rotgevoel alleen een uitweg kan geven door overal onrust en ellende te stoken. Misschien is dat wel gewoon haar reden geweest om daar te blijven; omdat ze wist dat ze nog de kans had om meer levens overhoop te gooien op deze manier.

Er zijn mensen die daarvoor leven, en zij lijkt me er ook zo eentje. Ook als je kijkt hoe gevoelloos ze met Thilly omgesprongen is, die voor haar gewoon "collateral damage" was om huichelachtige Dieter een hak te kunnen zetten. Zelfs haar gevoelens voor haar vader en haar ongeboren kind lijken maar heel oppervlakkig te zijn en alleen ingezet te worden om zoveel mogelijk rotzooi te kunnen trappen naar andere mensen toe.

Er zit echt geen enkele warme of fijne kant aan die vrouw, niks waardoor je haar gedrag en karakter ergens enigszins zou kunnen begrijpen... :nope:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Kortom zij is een psychopate net als haar vader.
1 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

De koelbloedige manier waarop ze de dood van haar kindje aan Dieter vertelde was ronduit ijzingwekkend.
4 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Nicolaske schreef: za 11 nov 2023, 05:08 De koelbloedige manier waarop ze de dood van haar kindje aan Dieter vertelde was ronduit ijzingwekkend.
Je hebt toch mensen die een steen hebben in plaats van een hart. Zij is er zo eentje en Judith stond er ook maar beduusd bij. Zoiets koels doet je inderdaad kippenvel krijgen. Ze moet toch veel moeite gedaan hebben toen ze bij Thilly woonde om toch iets menselijker naar buiten te komen.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Haar ijskoude actie van gisteren bevestigt voor mij dat ze echt niet van plan was een goed meiske te worden en haar wraakplannen wou opbergen.
Arme Judith ook, die had haar telefoon zeker niet gegeven als ze wist waarover dit zou gaan.
Maité mag van mij vertrekken, maar ik vrees dat we er nog een hele tijd mee gaan zitten.
Het zou wel een aangename afwisseling zijn, eens een verhaallijn die fatsoenlijk afgerond wordt. :angel:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

De scenaristen hadden Maité beter laten sterven of gewoon laten vertrekken, zoals haar plan ook was. Dan had ze Chris-gewijs vanuit de achtergrond nog voor suspense kunnen zorgen. Nu is die rol totaal uitgespeeld . Alleen hoop ik dat we nu niet wéér getuige moeten zijn van nog maar eens een rechtszaak. Na die van Marianne binnenkort, heb ik stilaan de buik vol van al die voortdurende bezoeken aan de rechtbank in Thuis...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Alleen de violen ontbraken nog gisteravond - denkt ze nu echt dat ze nog geloofd gaat worden?
2 x
Gesloten