Simonne Backx (Marleen Merckx)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Simonne Backx (Marleen Merckx)

Bericht door ranske »

Inderdaad, op deze scene tussen Simonne en Yvette heb ik gehoopt.
Het lucht op dat die klaarheid er tenminste al is en Sam die kan de pot op.
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Simonne moet nekeer beseffen dat het vrij egoïstisch is om als tiener te willen bevallen en dan u ouders met de last op te scheppen.

Wat moet je nu eenmaal doen als ouders van een tienerdochter die te naïef is om te beseffen dat ze niet voor haar eigen kind kan zorgen maar het toch wil houden, terwijl je zelf als ouder noch de tijd of het geld hebt om dat extra kind op te vangen. :think:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Lazylady schreef:Die blik van Simonne. :shock:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

Lolplayer schreef:Simonne moet nekeer beseffen dat het vrij egoïstisch is om als tiener te willen bevallen en dan u ouders met de last op te scheppen.

Wat moet je nu eenmaal doen als ouders van een tienerdochter die te naïef is om te beseffen dat ze niet voor haar eigen kind kan zorgen maar het toch wil houden, terwijl je zelf als ouder noch de tijd of het geld hebt om dat extra kind op te vangen. :think:
Yvette haar oplossing van het kind te gaan wegsteken bij de nonnen en Simonne wijsmaken dat het dood was geboren was anders géén goede oplossing, en daar zal ze nu voor moeten boeten...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2575

Bericht door satine »

Wat ik vooral frappant vond, is de reden waarom Simonne haar kindje wou houden: 'dat was het enige dat ik nog had van Kristof'.
Die 'geweldige' Kristof die er blijkbaar geen graten in zag om ook het bed te delen met haar zus?
Ik vraag me af of we ook te weten gaan komen wat hij vond van het feit dat hij vader werd.

En nee, Simonne wijs maken dat haar kindje het niet gehaald had, was zeker niet de beste oplossing, maar dat Simonne het allemaal veel rooskleuriger ziet dan het toen was, is ook wel een feit.
In die dagen waren de dingen helemaal anders dan nu, de kans is groot dat het café van Yvette dan niet veel volk meer zou getrokken hebben.
En dan? Waar zouden ze dan terecht gekomen zijn met zijn vieren?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Wat ik vooral frappant vond, is de reden waarom Simonne haar kindje wou houden: 'dat was het enige dat ik nog had van Kristof'.
Inderdaad... Het klonk naïef, alsof Simonne weer eventjes 15 werd en niet echt in de gaten had wat alles kost.
Haar redenatie is begrijpelijk, maar niet heel realistisch.
Het idee dat ze zelf voor haar kindje wilde zorgen is prachtig natuurlijk, maar het wordt al meteen heel wat minder prachtig als er geen geld genoeg is om zo'n kleintje te verzorgen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2575

Bericht door satine »

Niet alleen financieel - het kind zou haar kansen wel beperkt hebben ook.
Ik neem aan dat ze nog leerplichtig was? (volgens Wiki in die tijd nog tot 16 jaar).
Dus nog 1 jaar naar school en dan gaan werken.
Waar, in 1 of andere fabriek?
En wie zorgde dan voor haar kind? Angèle, die dan ook haar toekomst maar moest opgeven?
Misschien was alles wel goed gekomen, maar voor hetzelfde geld helemaal niet.

Simonne heeft uiteraard alle recht en reden om zo boos te zijn - maar ik vind toch dat ze een aantal dingen over het hoofd ziet.
Wat natuurlijk normaal is in haar situatie, zij reageert als een moeder die haar kind wou beschermen, wat haar siert.

Maar als de storm wat geluwd is, hoop ik toch dat ze 1 en ander op een rijtje zet zodat ze ook de praktische kant ziet.
Veel opties waren er niet.
Jammer dat haar moeder en zus er de slechtste hebben uitgekozen, namelijk een leugen.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Wat in die tijd ook een grote rol speelde waren DE MENSEN. Wat zullen de mensen er wel van zeggen?
Schaamte voor de buurt en voor de familie. Misschien heeft dat ook wel een rol gespeeld.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Er zullen uiteraard veel dingen gespeeld hebben, waarvan het geld er maar eentje is. Het is eigenlijk omdat Yvette dat gisteren echt uit probeerde te leggen (dat ze zich 3 slagen in de rondte werkte om met hun 3en rond te kunnen komen), dat ik dat alleen aanhaalde... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

k de vis schreef:
Lolplayer schreef:Simonne moet nekeer beseffen dat het vrij egoïstisch is om als tiener te willen bevallen en dan u ouders met de last op te scheppen.

Yvette haar oplossing van het kind te gaan wegsteken bij de nonnen en Simonne wijsmaken dat het dood was geboren was anders géén goede oplossing, en daar zal ze nu voor moeten boeten...
Ik denk dat Sam er zowieso goed is vanaf gekomen... :whistle: Dus zo slecht was die slechte oplossing van Yvette niet.
Waarom willen mensen toch heiliger zijn dan de Paus? Stel u eens in de plaats en in de tijd van Yvette?!
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

nounake schreef::shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ja, ik had haar gewoon nog nooit zo zien kijken. :p
Maar ocharme, wat een schok moet het toch zijn voor die vrouw...
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

ikke schreef:
k de vis schreef:

Ik denk dat Sam er zowieso goed is vanaf gekomen... :whistle: Dus zo slecht was die slechte oplossing van Yvette niet.
Waarom willen mensen toch heiliger zijn dan de Paus? Stel u eens in de plaats en in de tijd van Yvette?!
waarom wordt er hier zoveel in klein schrift geschreven, ik moet quoten om te zien wat er staat...
soit, ik vind het redelijk verrassend dat er zoveel zijn die blijkbaar begrip opbrengen voor wat Yvette gedaan heeft. persoonlijk vind ik het niet goed te praten dat je zoiets gaat doen achter de rug van je kind zonder enige vorm van communicatie. aan haar goede bedoelingen twijfel ik overigens niet, maar ze is toch een stap te ver gegaan voor mij... misschien zal de tijd de wonden nog helen, vooral dan als Simonne terug contact zal hebben met Sam en ze misschien nog een soort van moeder/dochter relatie kunnen opbouwen....
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

k de vis schreef:
ikke schreef:
k de vis schreef:

waarom wordt er hier zoveel in klein schrift geschreven, ik moet quoten om te zien wat er staat...
soit, ik vind het redelijk verrassend dat er zoveel zijn die blijkbaar begrip opbrengen voor wat Yvette gedaan heeft.
Dat heet empathie. :whistle:
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

jessie V. schreef:Wat in die tijd ook een grote rol speelde waren DE MENSEN. Wat zullen de mensen er wel van zeggen?
Schaamte voor de buurt en voor de familie. Misschien heeft dat ook wel een rol gespeeld.
yup...vrees het ook , maar in het geval van Yvette zal dat welliicht niet zoveel meegespeeld hebben, er waren andere problemen ...
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

k de vis schreef:

Probleem is dat er niet echt goeie alternatieven waren die noch Angele of Yvette extra belasten.

Simonne was wrs toch te naïef om zich te laten overtuigen om dat kind op te geven.
0 x
Plaats reactie