Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Gesloten
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Bericht door ranske »

Julia is niet van de slimste, mist ook een man. Zoals Luc nu alles probeert kan ze niet weerstaan aan de voordelen
( in haar optie ) van terug een man. Goed wetend met wat ze bezig is maar het is gewoon sterker.
Dit is niet als kritiek bedoeld.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

ranske schreef:Julia is niet van de slimste, mist ook een man. Zoals Luc nu alles probeert kan ze niet weerstaan aan de voordelen
( in haar optie ) van terug een man. Goed wetend met wat ze bezig is maar het is gewoon sterker.
Dit is niet als kritiek bedoeld.
Zo te zien deed ze het ook bij volle bewustzijn, anders had ze niet meer dan één outfit meegenomen, ze wou Luc dus echt wel imponeren. Al bij al kun je het haar ook niet kwalijk nemen, tegenover haar heeft Luc zich toch ook altijd van zijn beste kant laten zien, de "slechte" kant spaarde hij op voor o.m. Frank en Eddy.

Ze is ook nog veel te jong om alleen te blijven en na haar vroegere slechte ervaringen (haar ex-man, maar ook de Cois die haar dumpte, de Gie die haar bijna vermoordde...) snakt ze naar een beetje liefde.

Dat ze misschien Luc terug in haar armen wil sluiten is gewoon menselijk, hoe vaak heeft trouwens Simonne Frank al niet teruggenomen, hoe vaak Nancy Eddy. Rosa Waldek, toen hij haar bedrogen had met Kris ?
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Ja, heel menselijk, dat is zo. Op één puntje ben ik van een ander gedacht namelijk : Iets doen omdat het sterker is dan jezelf en terwijl je verstandelijk weet dat je het beter niet doet dat kan alleen maar bewust gebeuren.
Als het onbewust was zou je niet eens weten dat je verkeerd bezig bent.
0 x
OFWGKTA
x 435

Bericht door OFWGKTA »

Die scene tussen Luc & Julia gisteren leek wel opgenomen in een parenclub.
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Julia is precies dit al volledig vergeten. http://www.een.be/programmas/thuis/juli ... e-waarheid

Dat ze toch terug met Luc wil beginnen, is eigenlijk onbegrijpelijk. Wie wil er nu met zo iemand samen zijn?

Liefde is blind, maar in het geval van Julia ook achterlijk.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik vraag mij af of de mensen die de actie van Julia achterlijk vinden en haar een domme gans vinden, ooit ECHT verliefd zijn geweest.
Want dat kan je niet af en aan zetten, voor verliefd zijn is geen knopje.

Het is ook niet zo dat ze meteen van de eerste knipoog zich smachtend in Luc zijn armen liep - ze heeft zich lang tegen haar gevoelens verzet, maar die laten zich nu eenmaal niet dwingen.
"De geest is gewillig, maar het vlees is zwak" is niet voor niets een spreekwoord dat al eeuwenlang mee gaat.

Wat ik er van vind: ik vind Luc een griezel, op alle gebied, al vanaf het eerste moment dat hij bij de Bomansen binnen kwam.
En ik heb nooit gesnapt wat vrouwen in hem zagen of zien.

Maar tussen Julia en Luc is het altijd goed gegaan en die gevoelens zijn altijd gebleven.
En er zijn wel meer mensen die serieus twijfelen of Luc nu niet ECHT veranderd zou zijn (Peggy liet zich ook wel HEEL gemakkelijk ompraten vond ik).
En hoewel IEDEREEN weet heeft van de brief en wat hij vroeger allemaal heeft uitgespookt, wordt hij door iedereen beleefd behandeld.
Dus waarom dan alleen Julia achterlijk is en een gans is mij toch echt wel een compleet raadsel.

Just my two cents.
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

satine schreef:Ik vraag mij af of de mensen die de actie van Julia achterlijk vinden en haar een domme gans vinden, ooit ECHT verliefd zijn geweest.
Want dat kan je niet af en aan zetten, voor verliefd zijn is geen knopje.

Het is ook niet zo dat ze meteen van de eerste knipoog zich smachtend in Luc zijn armen liep - ze heeft zich lang tegen haar gevoelens verzet, maar die laten zich nu eenmaal niet dwingen.
"De geest is gewillig, maar het vlees is zwak" is niet voor niets een spreekwoord dat al eeuwenlang mee gaat.

Wat ik er van vind: ik vind Luc een griezel, op alle gebied, al vanaf het eerste moment dat hij bij de Bomansen binnen kwam.
En ik heb nooit gesnapt wat vrouwen in hem zagen of zien.

Maar tussen Julia en Luc is het altijd goed gegaan en die gevoelens zijn altijd gebleven.
En er zijn wel meer mensen die serieus twijfelen of Luc nu niet ECHT veranderd zou zijn (Peggy liet zich ook wel HEEL gemakkelijk ompraten vond ik).
En hoewel IEDEREEN weet heeft van de brief en wat hij vroeger allemaal heeft uitgespookt, wordt hij door iedereen beleefd behandeld.
Dus waarom dan alleen Julia achterlijk is en een gans is mij toch echt wel een compleet raadsel.

Just my two cents.
Uiteraard heb je ook gelijk. Ik denk zelf ook dat het de bedoeling is dat Luc écht veranderd is en dat de kijkers dit ook zo zien. Dat hij door iedereen beleefd behandeld wordt is voor het verhaal gewoon het meest interessant, als iedereen hem moet blijven uitschelden, negeren of bekijken als afval gaat het na een tijdje wat saai worden. Het meest realistische zou geweest zijn dat hij na de hele affaire was weggegaan zonder ooit terug te keren. Maar dat is uiteraard ook niet interessant voor het verhaal want dat Luc verdwijnt is voor de scenaristen geen optie (en gelukkig maar, want het is en blijft wel één van de interessantste figuren). Als je kijkt naar het gedrag van Luc tegenover Julia kan ik het nog een beetje begrijpen, hij gedroeg zich altijd als de ideale man in hun relatie. Maar dat neemt niet weg dat ze weet wat hij gedaan heeft, dat hij ook een andere, zeer donkere kant heeft. Hoe vriendelijk Luc nu ook mag zijn, hij is en blijft een crimineel. Verkrachting, moord en poging tot moord zijn toch wel zware feiten denk ik dan.

Julia weet dit, maar de verliefdheid blijft stand houden. Je zegt zelf dat je verliefdheid niet aan of uit kan zetten, en inderdaad, als je ooit verliefd bent geweest kan je dit bevestigen. Misschien moet ik mijn mening dan toch maar bijstellen, zo dom is Julia dan misschien toch niet. Laat ons het erop houden dat dit wel het meest interessante is voor het verhaal :).
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind het wel erg hoe ze 'haar' kinderen beliegt. Raar dat ze het niet doorhebben.

Maar ja, Lowie is er maar te gast (rare situatie) en als t Paulien niet aanstaat, moet ze maar verhuizen, ze is oud genoeg.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

johan1969 schreef:Ik vind het wel erg hoe ze 'haar' kinderen beliegt.
Dat bewijst volgens mij alleen maar dat Julia wel degelijk beseft dat ze er niet echt "goed" aan doet om haar hart te volgen. "Oude liefde roest niet". Ze voelt nu eenmaal wat ze voelt, hé?! Als ze meteen open kaart zou spelen met haar huisgenoten, zou ze nooit zelf kunnen beslissen of ze al dan niet verder wil gaan met Luc... Dus leugens om "bestwil".
En Paulien en Lowie hebben wel door dat er iets niet klopt.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Paulien heeft het alleszins door. Lowie staat er niet zo bij stil, heb ik de indruk. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Zoiets komt bij Lowie niet eens op omdat Julia de voorgeschiedenis van Luc kent.
Als die terug bij Julia intrekt is 't afgelopen met de warme thuis die Lowie bij haar vond.
Cois, aub kom terug...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Paulien heeft gewoon een veel scherper opmerkingsvermogen dan Lowie. :-)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
ikke
x 435

Bericht door ikke »

lord F. schreef:Paulien heeft gewoon een veel scherper opmerkingsvermogen dan Lowie. :-)
Bovendien is Paulien de dochter van JULIA
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Paulien houdt van haar mama en wil haar gelukkig zien...

Lowie haat zijn vader en wil er alles aan doen om Luc blijvend uit zijn leven te houden.

Julia zit daar tussenin en zal dus nooit nog Luc bij haar laten intrekken, maar dat betekent niet dat ze hem niet meer zal zien. Haar gevoelens zullen heen en weer blijven schipperen en wellicht, tegen het einde van het seizoen aan, zal ze wel met hem gaan samenwonen in de tegen dan wel afgewerkte stallen van de Zus & zo.
0 x
doken18
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door doken18 »

Tiboko schreef:tegen het einde van het seizoen aan, zal ze wel met hem gaan samenwonen in de tegen dan wel afgewerkte stallen van de Zus & zo.
Ze zitten al op de juiste weg, met zijn kamer in de zus en zo. :lol:
0 x
Gesloten