Yvette Backx (Chris Boni)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Re: Yvette Backx (Chris Boni)

Bericht door satine »

Een verzoening in de aard van 'alles is vergeven en vergeten', zit er niet dadelijk aan te komen vrees ik.
Maar misschien wel een gesprek - wat er tot nu toe niet is geweest.
Het zou wel fijn zijn als ook Yvette haar kant van het verhaal kon doen...
Want wat er toen ook gespeeld heeft, ik kan me niet inbeelden dat Yvette Simonne haar kindje heeft ontzegd enkel en alleen uit kwaaie wil.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Niet uit kwaaie wil, ze loste het probleem op haar manier op. Dat ze geen doetje is maar een besluitvaardige zelfstandige vrouw was al duidelijk maar dat ze tot dit instaat was niet. Als men dat doet met medeweten en instemming van de moeder is dat vreselijk maar toch een groot verschil. Zeggen dat het doodgeboren is tegen de mama terwijl de baby springlevend is gaat mijn petje te boven en haar hele verder leven met dat geheim zitten al helemaal.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Juist daarom dat ik Yvette haar kant van het verhaal zou willen horen... ;)
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

satine schreef:Juist daarom dat ik Yvette haar kant van het verhaal zou willen horen... ;)
Daar zou ik het moeilijk mee hebben maar dat is mijn probleem want dat moet inderdaad kunnen.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Ook voor Yvetje een kantelpunt.
Als zij in Winterlicht belandt en ook niet op het jubileum uitgenodigd wordt, zullen zij en Simone elkaar niet meer zien. Een initiatief van Simone om haar Make in Winterlicht te gaan bezoeken zie ik dit seizoen niet meer gebeuren, dus vanaf dan heeft Yvetje geen noemenswaardige inbreng meer in het verhaal.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Als ze in Winterlicht zit is ze niet in het gevang, he? Het is niet al te ver weg, dus bezoeken over en weer zijn nog altijd mogelijk. En wat we van het huis gezien hebben is het heel gezellig en wonen er veel ouderen die nog veel ondernemen. De taxis waren er ook druk mee om ze overal heen te toeren. Andre woont er en ze gaat hem nu al regelmatig daar opzoeken en samen hebben ze al heel wat uitstapjes gemaakt.

Ik snap ook niet die overdreven drama van Lowie over dat ze daar niet hoort, alsof ze echt 'opgeborgen' wordt. Yvette is iemand van de laatste jaren en de zorg wordt uiteraard groter. Daar is zo'n huis voor. Idealiter blijft men thuis of bij kinderen, maar die moeten dat dan wel aankunnen. Overgeleverd worden aan een zootje studenten, met haar gezondheidsproblemen, da's pas crimineel.
En ik kan me inleven dat met zoveel boosheid Simonne onmogelijk de zorg kan bieden die nodig is. En je kan en mag niet zomaar Frank en Jana inschakelen.
Ik heb jaren voor beide ouders gezorgd en zelfs als de relatie goed is zijn er dagen dat het botst en knalt. Een mens is maar een mens.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Yvette heeft in de tijd gedaan wat zij (verkeerdelijk) dacht het juiste te zijn. Dat is eigelijk alles. Niemand kon toen geweten hebben dat dit ooit ging uitkomen. En ze wist wel degelijk van Simonne's zwangerschap hoor.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Caligula schreef:Yvette heeft in de tijd gedaan wat zij (verkeerdelijk) dacht het juiste te zijn. Dat is eigelijk alles. Niemand kon toen geweten hebben dat dit ooit ging uitkomen. En ze wist wel degelijk van Simonne's zwangerschap hoor.
Ja, blijkbaar wist ze dat haar dochter zwanger was - alleen heeft ze dat aan Simonne nooit gezegd? :denk:
Die zei toch dat haar make er niks van af wist.
In ieder geval: Yvette heeft 1 optie gekozen toen, ik wil gewoon graag weten wat de andere opties waren.
Misschien waren die ook niet zo geweldig?
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

satine schreef: Ja, blijkbaar wist ze dat haar dochter zwanger was - alleen heeft ze dat aan Simonne nooit gezegd? :denk:
dat klopt
ranske schreef:Als men dat doet met medeweten en instemming van de moeder is dat vreselijk maar toch een groot verschil. Zeggen dat het doodgeboren is tegen de mama terwijl de baby springlevend is gaat mijn petje te boven en haar hele verder leven met dat geheim zitten al helemaal.
ben ik mee eens
Caligula schreef:Niemand kon toen geweten hebben dat dit ooit ging uitkomen.
nu het wel uitgekomen is kan je moeilijk verwijten dat Simonne kwaad is op yvette
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:
Caligula schreef:Yvette heeft in de tijd gedaan wat zij (verkeerdelijk) dacht het juiste te zijn. Dat is eigelijk alles. Niemand kon toen geweten hebben dat dit ooit ging uitkomen. En ze wist wel degelijk van Simonne's zwangerschap hoor.
Ja, blijkbaar wist ze dat haar dochter zwanger was - alleen heeft ze dat aan Simonne nooit gezegd? :denk:
Die zei toch dat haar make er niks van af wist.
In ieder geval: Yvette heeft 1 optie gekozen toen, ik wil gewoon graag weten wat de andere opties waren.
Misschien waren die ook niet zo geweldig?
Daarvan ben ik overtuigd gezien Yvette indertijd al veel moeite had om de eindjes aan mekaar te knopen en een café moest runnen en twee puberdochters opvoeden... Daar kon geen ongewenst kleinkind bij. Ik kan mij niet inbeelden welke onzalige(laat staan betere) oplossingen er nog voorhanden waren. Dat Simonne niet gelukkig is met de wetenschap dat haar moeder een lelijke leugen verzonnen heeft, daar kan ik ook inkomen, maar kwaad blijven op Yvette dat zou onmenselijk zijn, mijn gedacht!
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Yvetje moest lang geleden een beslissing nemen. Zij weet voor zichzelf dat zij toen gehandeld heeft naar best vermogen. Nu zesendertig jaar later blijkt dat die beslissing erge gevolgen voor haar zal hebben, heeft zij zich daar moedig bij neergelegd. Het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk.
Dapper menske, ons Yvetje. Spijtig voor haar dat alleen André dat beseft.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Captain Cuckoo schreef:Dapper menske, ons Yvetje. Spijtig voor haar dat alleen André dat beseft.
In de huidige omstandigheden is dat al heel wat. En ik ga echt geen steen werpen naar Yvette hoor.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Nu vraag ik toch af wat Yvette van plan is met die uitnodigingen?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:Nu vraag ik toch af wat Yvette van plan is met die uitnodigingen?
Op haar eentje lezen en treuren omdat zij niet uitgenodigt is?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Waarom belt Yvette naar Angèle?
0 x
Potentia Principatum
Gesloten