Dat is eerlijk gezegd ook precies wat ik ervan gemaakt heb gisteravond...satine schreef: wo 18 okt 2023, 11:33 En dus ziet ze gewoon (nog) niet dat Maité helemaal niet mee gaat in haar suikeren sprookje.
Dat het plots wegvallen van het dak boven haar hoofd voor zwangere Maité wel eens belangrijker zou kunnen zijn dan haar Harry, telt voor Thilly niet eens mee.
Maité zal nu wel op haar hartje getrapt hebben, door het drankje te weigeren.
Gewoon Thilly die even met haar neus op de feiten gedrukt werd dat het niet altijd om haar draait in andermans leven.
Buiten beschouwing gelaten wat ik van Maité en haar karakter en acties vind - wat uiteindelijk dingen zijn waar iedereen die ervan weet wel een mening over heeft natuurlijk, maar die bij de meeste mensen in Maité's omgeving niet bekend zijn en dus niet meewegen - kon ik haar gisteravond wel begrijpen. Thilly is soms net een verwend, dreinend kind wat constant beziggehouden en geëntertaind moet worden, en als mensen daar even de puf niet voor hebben dan is mevrouw verontwaardigd en teleurgesteld. Ook niet dat ze uit zichzelf aanvoelt dat haar gedrag misschien even teveel is voor iemand wiens hoofd naar andere dingen staat...