Maité Santens (Sara Gracia Santacreu)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 18 okt 2023, 11:33 En dus ziet ze gewoon (nog) niet dat Maité helemaal niet mee gaat in haar suikeren sprookje.
Dat het plots wegvallen van het dak boven haar hoofd voor zwangere Maité wel eens belangrijker zou kunnen zijn dan haar Harry, telt voor Thilly niet eens mee.
Maité zal nu wel op haar hartje getrapt hebben, door het drankje te weigeren.
Dat is eerlijk gezegd ook precies wat ik ervan gemaakt heb gisteravond...
Gewoon Thilly die even met haar neus op de feiten gedrukt werd dat het niet altijd om haar draait in andermans leven.

Buiten beschouwing gelaten wat ik van Maité en haar karakter en acties vind - wat uiteindelijk dingen zijn waar iedereen die ervan weet wel een mening over heeft natuurlijk, maar die bij de meeste mensen in Maité's omgeving niet bekend zijn en dus niet meewegen - kon ik haar gisteravond wel begrijpen. Thilly is soms net een verwend, dreinend kind wat constant beziggehouden en geëntertaind moet worden, en als mensen daar even de puf niet voor hebben dan is mevrouw verontwaardigd en teleurgesteld. Ook niet dat ze uit zichzelf aanvoelt dat haar gedrag misschien even teveel is voor iemand wiens hoofd naar andere dingen staat... :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

@satine

Ik bedoelde inderdaad Maité.

Die had toch tegen Dieter geklaagd dat ze de nostalgische Harry-verhalen van Thilly niet meer aankon en daarom even afstand nam?

Uiteraard heeft Maité, die stikt van het geld (de criminele erfenis plus haar loon als inspecteur bij de politie) er om evidente redenen (= meer drama) geen moment aan gedacht dat die kamer bij Viv maar tijdelijk was. Vandaar die plotse stress - waar moet ik naartoe?

Ik wed dat ze nu in de Withoeve gaat logeren. Kamers genoeg en meer kans om stiekem betrapt te worden door Nancy. Ik kijk er al naar uit :nope:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat heeft Maité inderdaad tegen Dieter gezegd, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook al bij Thilly duidelijk is, dat die Maité die verhalen maar niks vindt.
Thuis kennende, zal daar nog wel een tijdje overheen gaan.
Thilly moet een vriendin hebben, want buiten haar giechelende zus en een handjevol klanten zijn er niet veel mensen in haar leven.
Buiten Meester Philippe dan. Maar vermits Thilly nog zo vol is van haar Grote Overleden Liefde maakt die voorlopig geen kans.
Blijft alleen Maité over, waar ze haar tentakels kan omheen wikkelen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 18 okt 2023, 13:26 Dat heeft Maité inderdaad tegen Dieter gezegd, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook al bij Thilly duidelijk is, dat die Maité die verhalen maar niks vindt.
Intussen probeert ze wel bij Dieter uit te vissen waarom Maité ineens zo afstandelijk tegen haar doet. Daarbij denk ik niet dat die nog heel lang zal kunnen zwijgen, vroeg of laat gaat hij "iets" lossen wat mogelijk tot ontmaskering van het "kleine flikske" zal leiden.

Moderator bericht:
Stukje van de inhoud verwijderd.
Geen spoilers in deze topics, daarvoor hebben we een apart subforum.
Al jaren lang.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Moderator bericht:
Uit de forumregels, punt 8:
Wat verstaan we onder 'spoilers'? Alles wat niet tijdens de aflevering van die dag of daarvoor is uitgezonden.
Dus ook wat na de eindgeneriek getoond wordt zijn spoilers.

Dit is al zo sinds 2005.

We hebben ook een subforum dat 'Spoilers' heet... ;)
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik denk dat Maité niet wil samenwonen met Thilly omdat anders wel eens zou kunnen uitkomen dat ze heel veel cash geld heeft.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ze is het gewoon beu om constant te horen hoe geweldig Harry was, terwijl dat de aartsvijand van haar vader was op het laatste.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 20 okt 2023, 11:03 Ze is het gewoon beu om constant te horen hoe geweldig Harry was, terwijl dat de aartsvijand van haar vader was op het laatste.
Dat denk ik ook inderdaad...
En als ik Thilly zo bezig zie, met haar opdringerig gedrag, zou ik me zelfs wel kunnen voorstellen dat Maité gewoon schrik heeft dat ze het er een keer uitflapt, gewoon om van Thilly's gezeur af te zijn. :angel: :razz: :lol:
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ja, dat kan ook wel.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Na het gesprek, lees preek verpakt als wijze raadgevingen :mrgreen: , tussen christine en maité begin ik nu toch ferm te twijfelen of die laatste effectief zwanger is :denk:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: do 26 okt 2023, 16:23 Na het gesprek, lees preek
vond dat Maité daar toch bijstond als een geslagen hond. Je zou van minder: je komt daar om iets te drinken en dan komt die stormram op je af die je overlaadt met wat zij vindt: goede raadgevingen. maar amai! Wereldverbeteraar Christine heeft het weer eens bond gemaakt en haar gemoeid met zaken die haar totaal niet aangaan. Nochtans is Maité gewoonlijk niet zo op haar mondje gevallen!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Er zijn mensen die denken dat Maité helemaal geen wraakgevoelens meer heeft en dat ze haar leven gebeterd heeft.
Ik zie het niet zo, ze probeert op allerlei manieren Dieter onderuit te halen.
Ik denk dat ze haar belofte aan haar vader - om hem te wreken - nog niet aan de kant geschoven heeft.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ja, ik zie het ook gewoon als "stilte voor de storm" :yup:
Mensen die afgunst, wraak of haat zo diep hebben zitten dat ze er zelfs voor zouden moorden, raken dat zomaar niet kwijt. Dat zit - naar mijn mening - in de genen, hoe vriendelijk er ook tegen ze gedaan wordt...
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het verhaal dat ze gisteren oplepelde aan Thilly bevatte nochtans een hoop waarheden. De vader die ze wellicht nooit (tot bijna op t eind van zijn leven) kende, bijvoorbeeld. Anders waren er toch altijd sporen terug gevonden en zelfs John wist niets af van een dochter...

En wraak nemen omdat iemand een dierbare iets heeft aangedaan klinkt geloofwaardig, maar in dit verhaal moet ze al bijna even gek zijn als Chris, want anders zou ze toch doorhebben dat hij degene is die anderen iets heeft aangedaan. Bovendien was hij ongeneeslijk ziek en heeft hij desondanks wraak kunnen nemen op Harry.

Ik blijf op de piste dat ze gewoon daar nog is om andere redenen, want ze heeft al wat ze wil (haar geld) en elke minuut dat ze er langer blijft riskeert ze dat óók kwijt te spelen indien Dieter haar publiekelijk ontmaskert.

Maar het is Thuis natuurlijk en personages doen daar vaak dingen die IRL nooit zouden voorkomen.

BTW ik ben geen vrouw/moeder en kan het dus niet weten, maar zou iemand die duidelijk geen kind wil zo ver gaan dat wel op de wereld te zetten enkel en alleen omdat een of andere flik je anders in de bak steekt? Het enige dat Dieter tegen haar kan bewijzen is dat ze John doodschoot en daarvan heeft hij zelf getuigd dat het zelfverdediging was :denk:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: wo 01 nov 2023, 11:57 maar zou iemand die duidelijk geen kind wil zo ver gaan dat wel op de wereld te zetten enkel en alleen omdat een of andere flik je anders in de bak steekt?
Een "normaal" persoon niet, maar in het geval van Maité valt dat volgens mij niet uit te sluiten.

En wat die waarheden in haar verhaal betreft; dat is ook niet uitzonderlijk volgens mij. Leugenaars proberen meestal zoveel mogelijk waarheden in hun verhalen te verweven omdat die makkelijker te onthouden zijn dan leugens. Dat maakt het voor hen allemaal eenvoudiger om bij te houden...
Tiboko schreef: wo 01 nov 2023, 11:57 En wraak nemen omdat iemand een dierbare iets heeft aangedaan klinkt geloofwaardig, maar in dit verhaal moet ze al bijna even gek zijn als Chris, want anders zou ze toch doorhebben dat hij degene is die anderen iets heeft aangedaan.
Als je dat logisch bekijkt wel, inderdaad. Maar de logica van moordenaars is wel vaker ver te zoeken, toch?
En dan komt er ook nog eens bij dat dit een soap is, wat het ook niet allemaal persé "logischer" maakt.

In mijn ogen had Maité er ook voor kunnen kiezen om zich uit de voeten te maken. Dat was voor haar veel makkelijker geweest.
Het feit dat ze dat niet gedaan heeft, is vast en zeker niet omdat ze zo graag bevriend wil zijn met Thilly, of omdat ze een emotionele binding heeft met mensen. Daar heeft ze in mijn ogen dus toch een andere reden voor die nog duidelijk moet worden...
0 x
Gesloten