Leo Vertongen (Walter Moeremans)
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Re: Leo
Peter is inderdaad naief geweest, dus ik zeg zeker niet dat Leo fout zit, ik had het alleen niet van hem verwacht.
Maar goed, eens krijgt Leo toch de rekening gepresenteerd van het gedrag van de rosse sprinkhaan.
Maar goed, eens krijgt Leo toch de rekening gepresenteerd van het gedrag van de rosse sprinkhaan.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat denk (en hoop!) ik ook.satine schreef:Peter is inderdaad naief geweest, dus ik zeg zeker niet dat Leo fout zit, ik had het alleen niet van hem verwacht.
Tuurlijk, Peter is stom geweest, en wie zijn billen verbrandt moet op de blaren zitten. Met hem heb ik dus ook totaal geen medelijden eigenlijk.
Maar dat neemt niet weg dat Nina en ook Leo een behoorlijk vuil spelletje gespeeld hebben tegenover Madeleine.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Heel juist , het gedrag van hen beiden was immoreel ten opzichte van Madeleine.
En natuurlijk heeft Leo gelijk : de eindverantwoordelijke is Peter. Maar er bestaat nog zoiets als ethiek.
En zou ik zomaar 20 000 euro ophoesten als het anders kan? Als ik er schuld aan heb, jazeker, hoe raar dit ook klinkt. Want in plaats van Peter af te dreigen, zou ik , moest ik in de plaats van Leo zijn, door de grond zakken van schaamte met zo'n kleindochter en om haar onverkwikkelikke daad t.o.v. een oud , dementerend mens. Ik zou met een rood hoofd voor Peter staan Maar het komt gewoon niet in hem op om maar één moment schaamte te hebben, laat staan rechtvaardigheidszin. In de plaats gaat hij enkel dreigen om z'n centen te beschermen en z'n kleindochter. Voor mij liever de morele kwaliteit van een mens dan z'n quantiteit aan geld.
En natuurlijk heeft Leo gelijk : de eindverantwoordelijke is Peter. Maar er bestaat nog zoiets als ethiek.
En zou ik zomaar 20 000 euro ophoesten als het anders kan? Als ik er schuld aan heb, jazeker, hoe raar dit ook klinkt. Want in plaats van Peter af te dreigen, zou ik , moest ik in de plaats van Leo zijn, door de grond zakken van schaamte met zo'n kleindochter en om haar onverkwikkelikke daad t.o.v. een oud , dementerend mens. Ik zou met een rood hoofd voor Peter staan Maar het komt gewoon niet in hem op om maar één moment schaamte te hebben, laat staan rechtvaardigheidszin. In de plaats gaat hij enkel dreigen om z'n centen te beschermen en z'n kleindochter. Voor mij liever de morele kwaliteit van een mens dan z'n quantiteit aan geld.

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
Ze kan er natuurlijk ook met een huurder gaan wonen natuurlijk (ook praktisch voor de scenaristen).johan1969 schreef:Nina is niet erg realistisch : een appartement kopen om te verhuren en met het huurgeld haar hotel betalen ?
Leo is maar een vijg, hoe hij kruipt voor Nina !
En ja, voor eigen familie doe je iets meer zeker, ongeacht wat die allemaal uitsteekt?

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Als Leo zelf een beetje fatsoen had gehad, dan had hij Nina niet gesteund maar haar het een keertje zelf uit laten zoeken. Misschien dat ze daar dan wat van geleerd zou hebben, zodat ze de volgende keer niet meer de neiging krijgt om jan en alleman (in dit geval een onschuldige oude, dementerende vrouw) op te lichten. In plaats van zijn kleindochter te helpen, maakt hij er alleen maar een grotere oplichtster van zo. Zegt ook vooral veel over Leo's eigen karakter vind ik.lord F. schreef:Ze kan er natuurlijk ook met een huurder gaan wonen natuurlijk (ook praktisch voor de scenaristen).johan1969 schreef:Nina is niet erg realistisch : een appartement kopen om te verhuren en met het huurgeld haar hotel betalen ?
Leo is maar een vijg, hoe hij kruipt voor Nina !
En ja, voor eigen familie doe je iets meer zeker, ongeacht wat die allemaal uitsteekt?

0 x
-
- Poster rang 1
Ik denk dat leo een beetje de naiefe bompa is die totaal niet doorheeft wat voor een serpent zijn kleindochter eigenlijk is. Buiten dit wil ik wel zeggen dat ik de acteerprestatie van Nina schitterend vind, Zo een knap ding en toch krijg ik de kriebels van haar gedrag, komt echt goed over vind ik ^.^
0 x
oost west Thuis aan't zwembad het best.
- Luc
- Poster rang 4
Nina en Nancy zie ik eigenlijk ook graag bezig. Toch in elk geval liever dan dat gebleit van Peggy (numero zoveel in Thuis die geen kinderen meer kan krijgen
) en Simonne, wat was me dat een bleitaflevering vandaag
.

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Inderdaad, ik vond het ook wel sneu. Leo kan zijn wat hij wil, maar hij is wel gek met zijn kleindochter. Na volgende week zal niet alleen nogmaals blijken wat voor oplichtster het is, maar hij zal ook wel beseffen dat hij ze allebei opnieuw kwijt is.satine schreef:Leo is niet mijn favoriete personage, maar nu heb ik er toch wel mee te doen - dat zal wat geven volgende week als blijkt wat zijn nageslacht heeft gedaan.

0 x
-
- x 435
Jippie, ik heb die aflevering niet gezien.Luc schreef:Nina en Nancy zie ik eigenlijk ook graag bezig. Toch in elk geval liever dan dat gebleit van Peggy (numero zoveel in Thuis die geen kinderen meer kan krijgen) en Simonne, wat was me dat een bleitaflevering vandaag
.

0 x
-
- x 435
Vind ik ook, daarom dat ik haar wel wat zal missen.maartenB schreef:Ik denk dat leo een beetje de naiefe bompa is die totaal niet doorheeft wat voor een serpent zijn kleindochter eigenlijk is. Buiten dit wil ik wel zeggen dat ik de acteerprestatie van Nina schitterend vind, Zo een knap ding en toch krijg ik de kriebels van haar gedrag, komt echt goed over vind ik ^.^
0 x
- Matthi
- Administrator
- x 3
- x 2

0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
- Crackers
- Poster rang 5
Ik dacht gisteren da Leo een hartaanval ging krijgen 

0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik ook - het zou niet helemaal onverdiend zijn ook - ik begrijp dat hij kwaad is, maar hij werd wel even héél gemeen.Crackers schreef:Ik dacht gisteren da Leo een hartaanval ging krijgen
't Zal dan toch in de hele familie zitten en niet alleen bij de vrouwen!

0 x