Leo Vertongen (Walter Moeremans)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Re: Leo

Bericht door satine »

Peter is inderdaad naief geweest, dus ik zeg zeker niet dat Leo fout zit, ik had het alleen niet van hem verwacht.

Maar goed, eens krijgt Leo toch de rekening gepresenteerd van het gedrag van de rosse sprinkhaan.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Peter is inderdaad naief geweest, dus ik zeg zeker niet dat Leo fout zit, ik had het alleen niet van hem verwacht.

Maar goed, eens krijgt Leo toch de rekening gepresenteerd van het gedrag van de rosse sprinkhaan.
Dat denk (en hoop!) ik ook.
Tuurlijk, Peter is stom geweest, en wie zijn billen verbrandt moet op de blaren zitten. Met hem heb ik dus ook totaal geen medelijden eigenlijk.
Maar dat neemt niet weg dat Nina en ook Leo een behoorlijk vuil spelletje gespeeld hebben tegenover Madeleine.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Heel juist , het gedrag van hen beiden was immoreel ten opzichte van Madeleine.

En natuurlijk heeft Leo gelijk : de eindverantwoordelijke is Peter. Maar er bestaat nog zoiets als ethiek.
En zou ik zomaar 20 000 euro ophoesten als het anders kan? Als ik er schuld aan heb, jazeker, hoe raar dit ook klinkt. Want in plaats van Peter af te dreigen, zou ik , moest ik in de plaats van Leo zijn, door de grond zakken van schaamte met zo'n kleindochter en om haar onverkwikkelikke daad t.o.v. een oud , dementerend mens. Ik zou met een rood hoofd voor Peter staan Maar het komt gewoon niet in hem op om maar één moment schaamte te hebben, laat staan rechtvaardigheidszin. In de plaats gaat hij enkel dreigen om z'n centen te beschermen en z'n kleindochter. Voor mij liever de morele kwaliteit van een mens dan z'n quantiteit aan geld. :wink:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Nina is niet erg realistisch : een appartement kopen om te verhuren en met het huurgeld haar hotel betalen ?

Leo is maar een vijg, hoe hij kruipt voor Nina !
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

johan1969 schreef:Nina is niet erg realistisch : een appartement kopen om te verhuren en met het huurgeld haar hotel betalen ?

Ze kan er natuurlijk ook met een huurder gaan wonen natuurlijk (ook praktisch voor de scenaristen).

En ja, voor eigen familie doe je iets meer zeker, ongeacht wat die allemaal uitsteekt? :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:
johan1969 schreef:Nina is niet erg realistisch : een appartement kopen om te verhuren en met het huurgeld haar hotel betalen ?

Ze kan er natuurlijk ook met een huurder gaan wonen natuurlijk (ook praktisch voor de scenaristen).

En ja, voor eigen familie doe je iets meer zeker, ongeacht wat die allemaal uitsteekt? :)
Als Leo zelf een beetje fatsoen had gehad, dan had hij Nina niet gesteund maar haar het een keertje zelf uit laten zoeken. Misschien dat ze daar dan wat van geleerd zou hebben, zodat ze de volgende keer niet meer de neiging krijgt om jan en alleman (in dit geval een onschuldige oude, dementerende vrouw) op te lichten. In plaats van zijn kleindochter te helpen, maakt hij er alleen maar een grotere oplichtster van zo. Zegt ook vooral veel over Leo's eigen karakter vind ik. :?
0 x
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door maartenB »

Ik denk dat leo een beetje de naiefe bompa is die totaal niet doorheeft wat voor een serpent zijn kleindochter eigenlijk is. Buiten dit wil ik wel zeggen dat ik de acteerprestatie van Nina schitterend vind, Zo een knap ding en toch krijg ik de kriebels van haar gedrag, komt echt goed over vind ik ^.^
0 x
oost west Thuis aan't zwembad het best.
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Nina en Nancy zie ik eigenlijk ook graag bezig. Toch in elk geval liever dan dat gebleit van Peggy (numero zoveel in Thuis die geen kinderen meer kan krijgen :roll: ) en Simonne, wat was me dat een bleitaflevering vandaag :boo: .
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Leo is niet mijn favoriete personage, maar nu heb ik er toch wel mee te doen - dat zal wat geven volgende week als blijkt wat zijn nageslacht heeft gedaan.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Leo is niet mijn favoriete personage, maar nu heb ik er toch wel mee te doen - dat zal wat geven volgende week als blijkt wat zijn nageslacht heeft gedaan.
Inderdaad, ik vond het ook wel sneu. Leo kan zijn wat hij wil, maar hij is wel gek met zijn kleindochter. Na volgende week zal niet alleen nogmaals blijken wat voor oplichtster het is, maar hij zal ook wel beseffen dat hij ze allebei opnieuw kwijt is. :(
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Luc schreef:Nina en Nancy zie ik eigenlijk ook graag bezig. Toch in elk geval liever dan dat gebleit van Peggy (numero zoveel in Thuis die geen kinderen meer kan krijgen :roll: ) en Simonne, wat was me dat een bleitaflevering vandaag :boo: .
Jippie, ik heb die aflevering niet gezien. :mrgreen:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

maartenB schreef:Ik denk dat leo een beetje de naiefe bompa is die totaal niet doorheeft wat voor een serpent zijn kleindochter eigenlijk is. Buiten dit wil ik wel zeggen dat ik de acteerprestatie van Nina schitterend vind, Zo een knap ding en toch krijg ik de kriebels van haar gedrag, komt echt goed over vind ik ^.^
Vind ik ook, daarom dat ik haar wel wat zal missen.
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Afbeelding
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ik dacht gisteren da Leo een hartaanval ging krijgen :o
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Crackers schreef:Ik dacht gisteren da Leo een hartaanval ging krijgen :o
Ik ook - het zou niet helemaal onverdiend zijn ook - ik begrijp dat hij kwaad is, maar hij werd wel even héél gemeen.
't Zal dan toch in de hele familie zitten en niet alleen bij de vrouwen! :lol:
0 x
Gesloten