Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2573

Bericht door satine »

Tiboko schreef: ma 11 dec 2023, 11:30 Volgens mij werd het personage Alexander Cosyns enkel en alleen geïntroduceerd om aan te tonen dat er ook racistische rechters zijn, die bovendien ook nog eens rancuneuze pestkoppen eerste klas zijn en dus hun verdiende loon moeten krijgen...
De moord op Cosyns heeft wel een en ander in gang gezet, zoals de breuk tussen de twee 'vrienden' Peter en Tom, en de onterechte opsluiting van Ilias.
En natuurlijk ook het feit dat Tom nog meer het overbezorgde zoontje voor zijn bejaarde moeder kan spelen, zodat Karin zich achteruitgeschoven voelt.
0 x
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

satine schreef: ma 11 dec 2023, 13:09 De moord op Cosyns
volledig akkoord, was inderdaad moord
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: ma 11 dec 2023, 13:09 De moord op Cosyns heeft wel een en ander in gang gezet, zoals de breuk tussen de twee 'vrienden' Peter en Tom, en de onterechte opsluiting van Ilias.
En natuurlijk ook het feit dat Tom nog meer het overbezorgde zoontje voor zijn bejaarde moeder kan spelen, zodat Karin zich achteruitgeschoven voelt.
Inderdaad...
Ik moet zelfs toegeven dat ik de persoonlijke gevolgen voor al die personages, veel interessanter vind dan die uiteindelijke rechtszaak, die ik zelfs op het komische af vond op het laatst (ook al zal dat misschien niet zo bedoeld zijn :mrgreen: ).
Zo ben ik bijvoorbeeld echt wel benieuwd waar het nu naartoe gaat met "briesende Peter" die gezellig kantoor zit te houden naast Tom en Dries, om maar wat te noemen... :angel: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2573

Bericht door satine »

Jules Larocca schreef: ma 11 dec 2023, 13:20 volledig akkoord, was inderdaad moord
Ik heb mij verkeerd uitgedrukt en een gangbare, maar wettelijk gezien niet juiste term gebruikt.
Maar moord bekt nu eenmaal beter dan 'de plotse slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, zonder het oogmerk te doden' - of zoiets in de aard.
Ieder zijn/haar mening, maar voor mij was hier geen voorbedachtheid.
Dat is elders op dit forum al aan bod gekomen.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2573

Bericht door satine »

Mooie scène tussen Yasmine en Ilias wel, gisteren.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik dacht dat we vandaag de uitspraak van de rechtszaak gingen zien, niet dus. Hopelijk morgen. En blijkbaar groeit er toch wat tussen Viv en Cedric want hij wil wat ernstiger worden.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Heb ik woensdag bijna de ganse tijd moeten lachen met de aflevering dan was het gisteren me doodergeren aan bepaalde personages : vicky, ordinair gestoord mens, Frank : neanderthalerverstand, Thilly : kinderachtig gedoe en dan de creepy sfeer tussen bob en tamara.

Wel een mooie scène tussen femke en nancy : nancy die (weeral) met de neus op het feit gedrukt werd dat ze te oud is om nog een kind aan haar filou te schenken.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef: vr 15 dec 2023, 15:12 Wel een mooie scène tussen femke en nancy : nancy die (weeral) met de neus op het feit gedrukt werd dat ze te oud is om nog een kind aan haar filou te schenken.
Vond ik ook een mooie scène :yup:

En ook wel heel sneu om Nancy zo te zien...
Ik moet zeggen dat ik - juist nu Dieter en Nancy weer even bij elkaar waren - echt enorm met haar te doen had de laatste dagen.
Misschien nog wel veel meer dan toen Dieter zogezegd was vreemdgegaan met Maité.

Jezelf bedonderd voelen is al heel naar, laat staan als je jezelf dan ook nog eens niet toereikend of goed genoeg voelt voor je partner.
Het zal misschien geen populaire mening zijn, en waarschijnlijk ook niet eentje die uit gaat komen (want in Thuis mag kennelijk niemand vrijgezel zijn en ik zie Nancy ook niet graag terugkeren bij Eddy), maar ik zou echt in stilte juichen als zij en Dieter deze keer echt uit elkaar zouden gaan. Ik vind het helemaal geen leuk stel samen, en ik vind Dieter vooral ook helemaal niet leuk voor haar... :nope:

En verder vond ik de rest ook niet bepaald sympathiek uit de hoek komen gisteren (en dat is in sommige gevallen nog zacht uitgedrukt :mrgreen: ), dus hopelijk dat we vanavond op een wat gezelligere voet het weekend in gaan. ;)
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Allez, rechtszaak uitgesteld ... Wschl tot het einde van dit seizoen ?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Als ze zo door gaan zal er weinig "vrede op aarde"zijn in de Kersttijd
1 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Kan Thuis nu nog gekker worden ??? Waar zijn die scenaristen meee bezig ???
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Zoals Vita daar gisteren de allure kreeg van een jongerenbar, vol pritpraat en een nieuwe lichting personages,...weinig beloftevol en inhoudloos!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Het leek eerder Ketnet !
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ik vind zowel ViTa als de eigenaressen voor heel vreemde situaties zorgen op dit moment...

Het is een bedrijf/schoonheidssalon waar ook gegeten en "gehangen" wordt door verschillende mensen die er niet werken of klant zijn, wat ik op zich al bijzonder vind.
En dan komt daar nog het gedrag van Viv bij, die tot voor een paar weken vrijwillig meeleefde met zo'n beetje het halve dorp, maar die nu ineens besloten heeft dat ze de problemen van vriendin en zakenpartner Tamara niet meer aan kan horen. Terwijl de jeugd wel nog altijd meer dan welkom is om allerlei wissewasjes te komen bespreken met haar. Daar neemt ze nog steeds alle tijd voor. :-?
De manier waarop ze Tamara afkatte toen ze erop uit kwam dat die op het werk geslapen had, vond ik verbijsterend...

En dan is er Tamara; normaal gesproken een toegewijde moeder die al jaren constant rekening houdt met haar kind, die je dan ineens uit ziet glijden omdat iedereen haar plotseling aan haar lot overlaat. Niemand hoeft van haar te weten wat er nou precies speelt of heeft de ernst van de situatie door, alsof Tamara eeuwig over Bob heeft lopen klagen en het ook nu weer om een simpel ruzietje gaat :-?
Terwijl Tamara compleet de pedalen lijkt te verliezen tegenover griezelig obsessieve Bob.
Dat is vooral hetgeen waarover ik me achter mijn oren krab als ik ze bij ViTa bezig zie.
Ik kan het allemaal niet zo goed plaatsen... :nope:

En ik word daar ongemakkelijk van, want je ziet dat met Tamara gewoon hoe langer hoe meer serieus de verkeerde kant op gaan.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik moest vooral lachen met het 'gezellige' etentje van Tamara, Bob en Wes. En vooral met t feit dat Bob erin meeging ... Wes was slim genoeg om te vertrekken. Wschl dacht hij dat ze n triootje wilden bouwen.
0 x
Plaats reactie