Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
-
Lolplayer
- Poster rang 1

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
Er zijn geen vingersporen aangetroffen op die briefopener van Helene, dus ik betwijfel of helene wel degelijk gestoken heeft.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Wel ik meen gehoord te hebben dat er vingerafdrukken waren van Marianne (nogal evident) en ook "enkele anderen" maar die zijn niet onderzocht...
0 x
Potentia Principatum
- Caligula
- Poster rang 5

Zou Heleentje nu toch eens niet rap over en weer naar Zwitserland gaan? Want de rekening van Geert hier mag dan voorlopig geblokkeerd zijn maar die in Zwitserland zeker niet hé. 
0 x
Potentia Principatum
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Tgoh... het hele plannetje is in het water gevallen door haar eigen toedoen. Ze is zo stom geweest om haar gsm te laten rondslingeren en zo ongewild Marianne de kans gegeven om erin te kijken.Summer85 schreef:Ik denk dat het nooit de bedoeling zal geweest zijn Geert te vermoorden en dat ze spijt heeft dat het zo gelopen is. Ze kan dan nog zo'n 'criminal mastermind' zijn met de bedoeling te stelen of te verduisteren, een moord is toch ineens een stapje verder.
Ik vraag me wel af, waarom belt ze zelf niet gewoon naar Cherie Henri?
De moord zal oorspronkelijk niet de bedoeling geweest zijn maar waarschijnlijk de meest efficiënte manier om niet door de mand te vallen. Zomaar een ongelukje kan het ook niet zijn, die briefopener belandt niet per ongeluk in je handen.
Mij is het nog niet echt opgevallen dat Hélène wroeging heeft voor wat er is gebeurd. Ze lijkt een gemene heks die maar één doel voor ogen heeft: Ze wil en zal dat geld krijgen.
Volgens mij ziet ze dat voorval meer als een extra hindernis en is ze ambetant omdat ze nu voortdurend op haar hoede zijn om zichzelf niet te verraden.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Caligula
- Poster rang 5

Ja, natuurlijk Helène is in haar paniekaanval lucky geweest omdat iedereen haar gelooft met weliswaar grote hulp van William.
Dat zij Marianne wou neersteken om haar GSM te bemachtigen daar kan ik ook nog inkomen en dat Geert daar ongelukkig in de weg kwam staan kwam haar goed uit. Dat is allemaal in de veronderstelling dat het zo gegaan is. En dan heb je nog de William die net op tijd was om het te zien. En dan is onze William wel heel toevallig eerst naar de praktijk gestapt ipv naar het salon wat toch normaler zou geweest zijn want in principe zat zijn Marianneke daar op hem te wachten.
Dat zij Marianne wou neersteken om haar GSM te bemachtigen daar kan ik ook nog inkomen en dat Geert daar ongelukkig in de weg kwam staan kwam haar goed uit. Dat is allemaal in de veronderstelling dat het zo gegaan is. En dan heb je nog de William die net op tijd was om het te zien. En dan is onze William wel heel toevallig eerst naar de praktijk gestapt ipv naar het salon wat toch normaler zou geweest zijn want in principe zat zijn Marianneke daar op hem te wachten.
0 x
Potentia Principatum
-
lord F.
- Poster rang 5

Daar vergis je je toch in. Hoe ze haar rol momenteel speelt duidt er toch op dat het altijd gepland was dat Geert dood moest. Alleen het tijdstip is mss vervroegd door Marianne's toedoen.Summer85 schreef:Ik denk dat het nooit de bedoeling zal geweest zijn Geert te vermoorden en dat ze spijt heeft dat het zo gelopen is. Ze kan dan nog zo'n 'criminal mastermind' zijn met de bedoeling te stelen of te verduisteren, een moord is toch ineens een stapje verder.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5

Tja, hoe Helène het dan wel wou doen gaan we nooit weten hé. Geert IS dood. Dat ze zijn geld wou dat is duidelijk maar hoe. Eigelijk heeft heel die GSM affaire de zaken in een stroomversnelling gebracht en nu moet ze haar oorspronkelijke planning een beetje herzien.
0 x
Potentia Principatum
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Zou Hélène zich schuldig beginnen voelen tov haar kleinkinderen ? Ze deed erg vreemd toen ze de quiche uit de oven haalde '.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ik denk eerder dat ze dacht: verdomme, nu kan ik die vlucht naar Genève niet meer halen. 
0 x
Potentia Principatum
-
lord F.
- Poster rang 5

De grap was dat ik net zelf quiche aan het eten was voor de tv toen ik Hélène hoorde zeggen "Smaakt het, de quiche?".karolien85 schreef:Zou Hélène zich schuldig beginnen voelen tov haar kleinkinderen ? Ze deed erg vreemd toen ze de quiche uit de oven haalde '.
Het klonk bijna alsof ze het tegen mij had waardoor de quiche net minder smaakte.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
lord F. schreef:De grap was dat ik net zelf quiche aan het eten was voor de tv toen ik Hélène hoorde zeggen "Smaakt het, de quiche?".karolien85 schreef:Zou Hélène zich schuldig beginnen voelen tov haar kleinkinderen ? Ze deed erg vreemd toen ze de quiche uit de oven haalde '.
Het klonk bijna alsof ze het tegen mij had waardoor de quiche net minder smaakte.
En Stan en Emma zeiden nog wel dat Hélène zo ontzettend lekker kan koken...
Ik denk ook wel dat Hélène zo aangedaan was door het oprechte vertrouwen en de oprechte liefde die ze van haar kleinkinderen krijgt. Hélène heeft niet veel mooie karaktertrekken, maar ze houdt wel heel veel van Emma en Stan, dat heeft ze inmiddels ruimschoots bewezen. Misschien dat de wetenschap dat ze hun vertrouwen niet waard is, haar inderdaad toch wel wat doet...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

lord F. schreef:Het klonk bijna alsof ze het tegen mij had waardoor de quiche net minder smaakte.
Je gaat je appeteit toch niet laten voor Helène hé. Zo ken ik je niet!
Maar ik denk dat Helène gewoon verveeld zit met het feit dat ze nog niet direct diverse "belangrijke zaken" kan regelen...
0 x
Potentia Principatum
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
lord F. schreef: De grap was dat ik net zelf quiche aan het eten was voor de tv toen ik Hélène hoorde zeggen "Smaakt het, de quiche?".
0 x
-
Linne
- Poster rang 2

Haar gedrag als verslagen rouwende weduwe wiens man voor haar ogen doodgestoken werd klopt niet.Caligula schreef: Maar ik denk dat Helène gewoon verveeld zit met het feit dat ze nog niet direct diverse "belangrijke zaken" kan regelen...
Veel te aktief en haar schichtige blik verraden dat ze met heel andere zaken bezig is.
0 x
-
ikke
- x 435
Dat is iets wat wij vermoeden. Een vast gedragspatroon voor rouwenden bestaat niet. In die optiek ben ik helemaal niet akkoord met je stelling.Linne schreef:Haar gedrag als verslagen rouwende weduwe wiens man voor haar ogen doodgestoken werd klopt niet.Caligula schreef: Maar ik denk dat Helène gewoon verveeld zit met het feit dat ze nog niet direct diverse "belangrijke zaken" kan regelen...
Veel te aktief en haar schichtige blik verraden dat ze met heel andere zaken bezig is.
0 x