Daar sluit ik me echt volledig bij aan.satine schreef: Soms heb ik wel met haar te doen.
Ze is een verstandige, vlotte, welbespraakte en aantrekkelijke vrouw.
En toch is ze altijd tweede keus - indertijd met Steven al.
Nu moet ze beroep doen op mensen die haar gezelschap 'willen' houden.
En hoe goed haar reputatie als advocate ook is, ik zou zeker niet in haar schoenen willen staan.
Gaandeweg heeft Karin blijkbaar ergens het idee gekregen dat ze als mens niet zoveel waard is. Dat ze alleen gezelschap kan vinden als de ander daar wat bij te winnen heeft. Of dat nu dure etentjes zijn, of seks...
Als je dan ziet hoe ze pas nog met Steven omging toen hij haar tijdelijk weer even zag staan (Karin was in de wolken dat het weer goed was, totdat ze in dat restaurant onder de neus van iedereen compleet voor aap gezet werd door "haar grote liefde" en haar bloedeigen zoon), en je kent hun voorgeschiedenis (Steven die koos voor zijn verloofde terwijl zij eenzaam achterbleef met een ongewenste zwangerschap), dan kun je wel raden dat dat diepe sporen heeft nagelaten.
Steven heeft gewoon met haar gevoelens gespeeld alsof het niks was, zowel heel vroeger als een tijdje geleden. Het is ook daarom dat ik gewoon onpasselijk word als hij met zijn zeemzoet gedrag bezig is tegenover Rosa.
Wat een ongelofelijke egoist...
Ik weet dat Karin soms heel naar uit de hoek kan komen, maar ook ik heb echt met haar te doen. Ze kan wel hard "bijten" als iets haar niet aanstaat, maar het is duidelijk dat ze diep van binnen heel alleen en onzeker is...