Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Bericht door Christel »

Daar sluit ik me voor de volle 100% bij aan.
Ann heeft de verliefdheid van Marianne nog geen moment serieus genomen, laat staan dat ze er begrip voor opgebracht heeft. Het enige wat ze gedaan heeft is gruwelijk boos worden en gisteren zelfs eisen dat Marianne bij Geert blijft voor haar en Sandrine. Buiten kinderachtig vind ik haar gedrag vooral heel onrespectvol... :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
dafkapin
Nog geen rang

Bericht door dafkapin »

ik denk dat ann wordt gesterkt door het feit dat ze weet dat Marianne aan het twijfelen is, moest Marianne niet zo openlijk twijfelen aan Geert en aan David, zou Ann misschien minder sterk in haar schoenen denken te staan
plus het feit dat Marianne haar niet echt van weerwoord dient, ze staat er altijd maar bij als een mak lammetje

ik zou ons mamsie in ieder geval niet zo van antwoord moeten dienen :whistle:
0 x
Sasha
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sasha »

Die opmerking over Sandrientje vond ik er echt over van Ann.
Wat heeft die daar nu mee te maken ? :crazy: :crazy:

Marianne moet toch zeker niet samen blijven met Geert omwille van Ann of Sandrientje.

Ik vind Ann haar gedrag de laatste weken zeer vervelend. Hoewel ik helemaal niet goedkeur wat Marianne doet , vind ik niet dat Ann zo moet doen tegen haar eigen moeder.
Ze probeert het niet eens om het te begrijpen , en ze is op de koop toch nog zeer onrespectvol tegen Marianne. Dat zou met mijn ma toch niet pakken hoor. :naughty:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Als Marianne mijn moeder was, zou ik zeggen 'waar zijt gij mee bezig, moeder ?'.
0 x
Pippa
Nog geen rang

Bericht door Pippa »

Johan, Ik ben er zeker van dat dit heel mooie televisie zou opleveren :lol:

An haar verhaal is wel een beetje tegenstrijdig. Nu wil ze haar mama niet helpen door toch nog bezoekrecht toe te staan.
Terwijl dat dat haar motivatie om Geert in huis te houden, niet echt zal bevorderen!
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik zie niet in wat de 'aanhouderij' van Marianne met Sandrine te maken heeft, dus moet dat meisje niet als 'pasmunt' ingezet worden.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

johan1969 schreef:Ik zie niet in wat de 'aanhouderij' van Marianne met Sandrine te maken heeft, dus moet dat meisje niet als 'pasmunt' ingezet worden.
Ik vraag mij af hoe Ann het aan haar dochtertje zal uitleggen waarom ze niet meer naar de "Zus en Zo" mag?
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Onredelijk wijf. Haar "macht" zo misbruiken terwijl ze haar volledige geluk aan Peggy heeft te danken. Mensen vergeten vlug blijkbaar, zelfs intelligente mensen zoals Ann.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Crackers schreef:Onredelijk wijf. Haar "macht" zo misbruiken terwijl ze haar volledige geluk aan Peggy heeft te danken. Mensen vergeten vlug blijkbaar, zelfs intelligente mensen zoals Ann.
Ja, maar Peggy kon ook slim genoeg zijn om haar kind niet af te staan natuurlijk.
0 x
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

Lazylady schreef:
Crackers schreef:Onredelijk wijf. Haar "macht" zo misbruiken terwijl ze haar volledige geluk aan Peggy heeft te danken. Mensen vergeten vlug blijkbaar, zelfs intelligente mensen zoals Ann.
Ja, maar Peggy kon ook slim genoeg zijn om haar kind niet af te staan natuurlijk.
Dat klopt wel maar feit blijft dat Ann Sandrine het contact met haar echte moeder ontzegt. Ann heeft mee kunnen leven met en werd betrokken bij de zwangerschap van Peggy en als ze dan zo glashard op haar strepen gaat staan, zeker als arts zijnde, is zij ook in mijn ogen een 'onredelijk wijf'.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat krijg je dus als de één koste wat kost een kind wil, ook al komt dat kind van een dorpsgenote, en de ander te egoistisch is om haar verantwoordelijkheid op te nemen en haar vrijheid voor voor dat kind op te geven, maar zich dan later alsnog bedenkt. In mijn ogen zijn het op dat vlak 2 "onredelijke wijven", aangezien die regeling vanaf het begin af aan al gedoemd was te mislukken.

Ann werd door Peggy betrokken bij de zwangerschap omdat Peggy de baby toch niet wilde na de geboorte. Ze heeft daarna bovendien nog kansen genoeg gehad om zich te bedenken, maar ook toen wilde ze Sandrine niet.
Feit is ook dat Ann al 3 jaar als een moeder voor Sandrine is en dagelijks de zorg voor haar op zich neemt, terwijl Peggy al 3 jaar een soort van veredelde oppas speelt. Ik vind dan ook dat Peggy best een toontje lager mag zingen als het over "haar kind" gaat...

In feite hebben zij en Rosa de regeling zelf om zeep geholpen door tegenover Ann te beginnen over dat "Peggy toch de echte mama van Sandrientje is omdat ze uit Peggy haar buik komt". Als een harde schop tegen het zere been kan zo'n opmerking wel tellen! Niet mooi als je bedenkt dat Ann hen zelfs na die hele rechtszaak alsnog een bezoekregeling toestond. Zoiets is sowieso al niet gebruikelijk bij een adoptie, laat staan nadat de biologische moeder je op die manier een mes in de rug gestoken heeft...
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Christel schreef:Dat krijg je dus als de één koste wat kost een kind wil, ook al komt dat kind van een dorpsgenote, en de ander te egoistisch is om haar verantwoordelijkheid op te nemen en haar vrijheid voor voor dat kind op te geven, maar zich dan later alsnog bedenkt. In mijn ogen zijn het op dat vlak 2 "onredelijke wijven", aangezien die regeling vanaf het begin af aan al gedoemd was te mislukken.

Ann werd door Peggy betrokken bij de zwangerschap omdat Peggy de baby toch niet wilde na de geboorte. Ze heeft daarna bovendien nog kansen genoeg gehad om zich te bedenken, maar ook toen wilde ze Sandrine niet.
Feit is ook dat Ann al 3 jaar als een moeder voor Sandrine is en dagelijks de zorg voor haar op zich neemt, terwijl Peggy al 3 jaar een soort van veredelde oppas speelt. Ik vind dan ook dat Peggy best een toontje lager mag zingen als het over "haar kind" gaat...

In feite hebben zij en Rosa de regeling zelf om zeep geholpen door tegenover Ann te beginnen over dat "Peggy toch de echte mama van Sandrientje is omdat ze uit Peggy haar buik komt". Als een harde schop tegen het zere been kan zo'n opmerking wel tellen! Niet mooi als je bedenkt dat Ann hen zelfs na die hele rechtszaak alsnog een bezoekregeling toestond. Zoiets is sowieso al niet gebruikelijk bij een adoptie, laat staan nadat de biologische moeder je op die manier een mes in de rug gestoken heeft...
Mooi gezegd. :thumbup:
0 x
Ilsemieke
Nog geen rang

Bericht door Ilsemieke »

Ze zal dan later mogen uitleggen waarom ze haar weggehouden heeft van haar biologische mama.

Trouwens, ze verwijt Marianne om Sandrientje te misbruiken opdat Geert niks te weten zou komen van David, maar ze gebruikt haar dochter zelf ook om ervoor te zorgen dat Marianne bij Geert blijft. Dus is ze niet beter.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ann is inderdaad geen haar beter en draait haar mening met het weer...
En wat betreft de uitleg aan Sandrine over een paar jaar; daar zullen zowel Peggy als Ann nog een hele kluif aan krijgen denk ik. De één wilde Sandrine niet toen ze geboren werd, en de ander hield haar van de moeder weg toen ze schrik kreeg Sandrine alsnog te verliezen. Ze zullen allebei dus eigenlijk moeten toegeven dat ze in de eerste plaats alleen aan zichzelf gedacht hebben.. :razz:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Aan de andere kant: als de situatie terug wordt zoals ze was, hoe leg je dat dan uit?

Je woont bij iemand die niet je biologische moeder is en je 'echte' moeder komt je af en toe halen om ook wat te moederen, want die wou de zorg over jou niet.
Die wou haar vrijheid niet opgeven.
Je oom is je vader en je oma kan je 'echte' moeders bloed wel drinken.
0 x
Gesloten