Klopt zeer zeker, Luc staat moreel heel wat lager dan Marianne. Maar als je kijkt naar strafbare feiten waar wij weet van hebben, dan heeft Marianne hier wel de hoofdvogel afgeschoten op een manier die in Thuis nog maar weinig hoofdpersonages haar voor hebben gedaan.Christel schreef: do 07 sep 2023, 12:32 Ik moet eerlijk toegeven dat ik de acties van Luc echt niet vergelijkbaar vind met wat Marianne nu gedaan heeft. Luc heeft meermaals laten zien dat hij meedogenloos tegenover letterlijk alle andere mensen stond, of dat nou vreemden of bekenden waren.
En ik kan toch maar moeilijk geloven dat de échte Marianne over zou gaan tot dodelijk geweld wanneer Alexander haar zei dat ze haar familienaam zou uitkotsen. Zoiets krijg je inderdaad niet verkocht aan de rechtbank.
Ik meen mij vaag ergens te herinneren dat 'onweerstaanbare dwang' ook werd gebruikt om Eric vrij te spreken toen die Mike had vermoord met een mes in de garage van Ter Smissen. Maar Mike had wel zijn dochter vermoord en begon hem uit te dagen op de dag van de begrafenis. Dát is onweerstaanbare dwang. Een dreigement uit de losse pols om je familienaam zwart te maken is dat voor mij niet.