catherine schreef: do 27 okt 2022, 23:57
Katrien staat duidelijk veel meer met haar twee voeten op de grond dan Paulien die labiel is, zoals we allemaal weten.
Ik ben geen fan van Paulien, nooit geweest trouwens. En ze is niet de meest stabiele, maar dat is dan ook geen keuze.
Ik denk dat Julia regelmatig (moeten) bezoeken haar niet veel goed zou doen trouwens.
Verder komt Katrien 'haar ei leggen' en is daarna weer weg. Zij neemt het niet op zich om haar moeder regelmatig te bezoeken want ze woont aan de andere kant van de wereld.
Maar ze verwacht wel dat Paulien dat wel gaat doen?
Katrien was ook niet in het land toen heel die historie rond en met Julia gaande was - ze weet het maar van horen vertellen en was er verder niet bij betrokken.
Ze vond het toen ook niet de moeite doen om naar België terug te komen. Niet om Paulien te steunen, niet voor haar moeder.
Ook toen Paulien te horen kreeg dat ze nooit kinderen zou kunnen baren, was Katrien nergens te bespeuren.
Zelfs niet toen Paulien zelfmoordplannen had en daarna moeizaam weer probeerde haar leven op de rails te krijgen.
Ik heb er geen flauw idee van hoe oud haar kinderen zijn, misschien speelden de zwangerschappen/geboortes toen een rol, dat kan.
Maar als ze geen kandidaat-donor was geweest, zou ze ook nu niet terug gekomen zijn.
En van Katrien ben ik wel fan.
Alleen heb ik nu het gevoel dat ze haar eigen schuldgevoel wil afschuiven op de schouders van haar zus.
En vanop afstand is het altijd makkelijk(er) om de nuchtere te zijn.
Dus nee, ik ga niet met haar akkoord.