Maité Santens (Sara Gracia Santacreu)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Na twee seizoenen Chris als 'slechterik' mag Maité wat mij betreft vervangen worden.

Ik zou veel liever een nieuw personage zien, waarbij we ons vragen kunnen stellen. Is het een slechterik, of net niet?
Dit is de zoveelste variatie op hetzelfde thema.
Het enige wat ik bij haar voel is ergernis.

Al een geluk dat smaken verschillen. ;)
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 15 sep 2023, 23:35 Dit is de zoveelste variatie op hetzelfde thema.
Het enige wat ik bij haar voel is ergernis.
Dat heb ik dus precies hetzelfde. Inderdaad waarschijnlijk omdat Chris zich in het begin ook in iedereens leven wurmde terwijl je dat stapje voor stapje fout zag gaan. Zijn dochter is al geen haar beter en dat blijft maar aanslepen zo.

Inmiddels kan het me niet eens meer boeien of ze nou echt zwanger is van Dieter, en ook niet of-, en wanneer dat uitkomt.
Ook Dieter vind ik een enorm irritante stoorzender in dit alles, omdat hij zich zo triest heeft gedragen vanaf het begin af aan. Eerst door zo ontzettend met Maité weg te lopen dat je je afvroeg of hij thuis wat tekort kwam, en dan de reactie van jaloerse Nancy daarop, met dit als apotheose. Meneer blijft zijn vrouw maar bedonderen *zucht*... :roll: :nope:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Eerst zien dan geloven of ze wel echt zwanger is (iedere vrouw kan wel wat symptomen faken) en een abortus laat uitvoeren.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ze wou alvast geen pottenkijkers bij haar 'eerste gesprek'.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

ben benieuwd welke richting dit zal uitgaan. Ze gaat er nogal licht en wisselvallig over: abortus of niet! Ja, met een kindje...kan ik dan nog doen wat ik wil?? Wat een labiel persoon is me dat!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Nu ook Viv het niet ziet zitten om naar Brazilië af te reizen zullen ze uiteindelijk nog aan Maité vragen om op prospectie naar Brazilië te gaan, die dit me plezier zal aanvaarden ... om niet meer terug te keren natuurlijk.

Maar zoals meestal zal ik er met mijn voorspelling weer compleet naast zitten.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het zou van mij anders gerust uit mogen komen, en dan vooral het "niet meer terugkeren" gedeelte. :angel: :mrgreen:
Want haar schimmige gedoe rond haar zwangerschap, gecombineerd met Dieter die ineens dat dagboekje van Lowie over Polly niet met rust kan laten, is wat mij betreft een heel wat minder aantrekkelijk vooruitzicht...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Oh ja - er zijn zoveel mooie plekjes op deze wereld om te ontdekken, Maité.
En ge hebt het geld van uw moorddadige papa, ga dat maar elders onder een palmboom of een parasol verbrassen.
Uw kapitaaltje zal daar ook veel langer meegaan dan in ons dure landje.

Enne... van al dat fronsen gaat ge er heel snel oud uitzien, niet meer doen dus!
2 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Ja dat heb ik me ook al afgevraagd : als zij zoveel geld heeft waarom is ze dan plots in woningnood en moet ze genoegen nemen met een kamer boven bar madam :denk: En wat ik me ook afvraag : dat verhaal van Thilly over de abortus (als het de waarheid natuurlijk is want met Thilly weet je nooit of het gewoon bluf is) gaat Maité dat niet op zeker moment tegen haar gebruiken :denk:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

martha schreef: do 28 sep 2023, 15:26 Ja dat heb ik me ook al afgevraagd : als zij zoveel geld heeft waarom is ze dan plots in woningnood en moet ze genoegen nemen met een kamer boven bar madam
ze kan natuurlijk niet openlijk toegeven dat ze zoveel geld heeft, van waar komt ze daar dan aan zal de vraag rijzen
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Wat een overbodig personage. Komt daar de bar binnen, altijd strak kijkend. Mompelt daar iets onbegrijpelijks, verdwijnt dan weer, tracht dan met Dieter tot een besluit te komen, die weet ook niet meer hoe en waarom...en zo sukkelt de boel maar verder. Van aanmodderen gesproken...
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

vdbemdsa schreef: do 28 sep 2023, 15:28 ze kan natuurlijk niet openlijk toegeven dat ze zoveel geld heeft, van waar komt ze daar dan aan zal de vraag rijzen
Anderzijds heeft ze ook een gewoon inkomen als inspecteur bij de politie, dus nu doen alsof ze op droog zaad zit is ook redelijk onnozel. Ik denk dat de enige reden waarom ze boven Bar Madame woont is dat ze nog iets niet al te leuk van plan is met Thilly.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Dit is echt de 'Ik weet nu echt niet wat ik wil' personage van de reeks. Komt daar te pas en ten onpas binnengewandeld, weer iets onzinnigs zeggend, alles willen voor zichzelf houden. Nu gaat ze nog Tilly, die haar hart opent over Harry, laten vallen als een baksteen! En boven al: slecht geacteerd!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Tenzij er een (script) strategie achter zit. Net zoals de 1500 euro anonieme donatie van Marianne een bal aan het rollen bracht...

In dit geval triggert het Thilly om erachter te komen waarom "verhalen over Harry" zo gevoelig liggen bij Thilly. Vroeg of laat zal ze breken en dan komt de waarheid boven.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 18 okt 2023, 09:42 In dit geval triggert het Thilly om erachter te komen waarom "verhalen over Harry" zo gevoelig liggen bij Thilly.
U bedoelt bij Maité?

Ik denk niet dat Thilly zoiets snel zal doorhebben. Gisteravond ging het ook helemaal niet om verhalen over Harry - Maité is zwanger, ze was moe en ze had blijkbaar geen zin in de geforceerde grapjes van Meester Philippe. Wat ik wel begrijp, waarom die opeens zo knullig moet overkomen, is mij een raadsel.
Thilly is nog helemaal vol van 'haar geweldige Harry' (over de doden niks dan goeds), in haar ogen was hij de ideale man (ook omdat zij hem gevraagd had en niet andersom) en nu komt ze tot de ontdekking dat voor iedereen het leven voortgaat, ondanks de enorme Harry-kop in Bar Madam.
En dus ziet ze gewoon (nog) niet dat Maité helemaal niet mee gaat in haar suikeren sprookje.
Dat het plots wegvallen van het dak boven haar hoofd voor zwangere Maité wel eens belangrijker zou kunnen zijn dan haar Harry, telt voor Thilly niet eens mee.
Maité zal nu wel op haar hartje getrapt hebben, door het drankje te weigeren.
1 x
Gesloten