Xander Tibergyn (Pieter Jan De Paepe)

ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: vr 02 okt 2020, 18:17 #45 Ongelezen bericht door daffy duck » 02 okt 2020 18:17

catherine schreef: ↑02 okt 2020 15:18
waarom heeft Tania - minstens aan Ann - nooit verteld dat zij een zoon had?
Ja, onbegrijpelijk! Hij is toch niet altijd zo'n losgeslagen projectiel geweest, of was ze toen al beschaamd over hem??
Ze moest zwijgen van de scenar(t)isten(s). :mrgreen:
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 110
x 27

Bericht door Trouwe kijker »

Vreselijk agressief ventje is het! En overdrijven seg! Wat is hem persoonlijk nu zo erg aangedaan dat die zo los geslagen is?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Trouwe kijker schreef: di 13 okt 2020, 15:58 Vreselijk agressief ventje is het! En overdrijven seg! Wat is hem persoonlijk nu zo erg aangedaan dat die zo los geslagen is?
Hij voelt zich overduidelijk bedrogen, maar idd, 't is overdreven. Alhoewel, de ene mens z'n emmer is eerder (over)vol dan van een andere...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

ikke schreef: di 13 okt 2020, 18:22 Hij voelt zich overduidelijk bedrogen
Ja, maar z'n reactie is er toch wel over. Heeft hij sinds hij in Thuis speelt al één vriendelijk woord tegen iemand gezegd, buiten roepen en tieren! 't Begint er echt op te werken dat circus! :problem:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Die Xander blijft geloven dat Tom de verkrachter is want hij mompelde iets van foefelen met DNA tests en dat tegen betaling, hij heeft blijkbaar teveel naar politiefeuilletons gekeken. :mad:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik hoop in ieder geval voor Robin dat Xander voldoende koekjes heeft ingekocht, want zoals het nu gaat kan die ontvoering nog lang aanslepen...
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: wo 14 okt 2020, 00:46 kan die ontvoering nog lang aanslepen...
Maak er aub een einde aan en ik zeg een smeekgebedje dat het tweede rode tentje voor hem is! :smile: Wie moet ik aanspreken om dat roepend beest van m'n scherm te halen! :-?
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: wo 14 okt 2020, 09:32 Wie moet ik aanspreken om dat roepend beest van m'n scherm te halen!
Ik stel mijn hoop op jou! ;-)
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

ikke schreef: wo 14 okt 2020, 12:47 Ik stel mijn hoop op jou
Ik ook !
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Xander is nu dood en ik ben er niet rouwig om integendeel zelfs, zo zijn we eindelijk van dat stuk crapuul af, hij verdiende niet beter. :clap: :banana-dance:
Wat heeft die kerel van gans zijn leven op ons aardbol lopen doen? Juist ja, als een gefrustreerde zot rondlopen in plaats van iets van zijn leven te maken, dat was precies een tikkende tijdbom.
Het is dus maar best ook dat hij dood is want er ging van dat parvenu toch niks van terechtkomen, hij zou al om te beginnen voor jaren in de gevangenis vliegen en daarna waarschijnlijk wraak nemen wie zal het zeggen dus ik zou zeggen opgeruimd staat netjes en voor de rest wil ik daar geen woorden meer aan vuilmaken.
De moderators mogen hem eens en voor altijd naar het archief verhuizen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Niet elk kind dat voorkomt uit een verkrachting wordt natuurlijk een ongeleid projectiel.

Hier ligt toch een grote verantwoordelijkheid bij de moeder, die haar zoon duidelijk niet met veel liefde heeft opgevoed.

"Je hebt me altijd van je weggeduwd" zegt wat dat betreft genoeg.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Ik vind het eigenlijk best jammer dat Xander er op zulk manier uit moest. Ik bedoel maar, dit had een goede verhaallijn kunnen zijn. Iets met afpersing (niet overdreven) of gewoon iets discreter dan de buurt in elkaar kloppen. Dan zou Xander wat meer geweest zijn zoals William indertijd, maar zonder moordplan. Dan zit je toch al goed voor een hele tijd.

Bovendien schetst dit wel een sterk vertekend beeld van mensen die uit een verkrachting voortkomen. :crazy: Met liefde opvoeden maakt van iedereen een goed mens.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 21 okt 2020, 09:59 Hier ligt toch een grote verantwoordelijkheid bij de moeder, die haar zoon duidelijk niet met veel liefde heeft opgevoed.

"Je hebt me altijd van je weggeduwd" zegt wat dat betreft genoeg.
Eigenlijk weten we zo goed als niks over wat er vroeger tussen Tania en Xander is gebeurd.
Niet elk kind dat vroeg of laat ontspoort heeft te weinig liefde gehad in zijn/haar jeugd.
Dat Xander niet met veel liefde is opgevoed, is dan ook een aanname, geen feit, voor zover wij weten.
Dat hij vindt dat zij hem altijd weggeduwd heeft kan zijn.
Maar is het daarom ook waar? Wat roept een mens allemaal als hij/zij boos is?
In dit geval: razend.

Dat Tania tegen hem gelogen heeft, dat is wel degelijk waar.
Maar stel dat een 5-jarige vraagt wie of waar zijn papa is, ga je hem dan de waarheid vertellen als hij het resultaat is van een verkrachting door iemand waarvan je zelfs niet weet wie het was?
Dat kan zo'n kind toch niet begrijpen? We weten ook niet hoe Tania's ouders hier tegenover stonden.
Misschien vond iedereen het op dat moment wel het beste om te zeggen dat zijn vader overleden was.
En die leugen gaat dan een eigen leven leiden.

Ik vond het wel niet slim van Tania om na al die jaren dan toch nog de waarheid op tafel te gooien.
Dat had ze beter gelaten.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Inderdaad... :yup:
Het ligt er ook aan hoe de band tussen moeder en kind is op het moment dat ze met zo'n openbaring naar voren komt, denk ik. En ook hoe de boodschap uiteindelijk gebracht wordt.
Het zijn allemaal dingen die we niet weten. Xander werd als een ongeleid projectiel ineens op ons losgelaten zonder een beetje nuancering, dus eigenlijk is het heel moeilijk - tot zelfs onmogelijk - om te oordelen over hem. Geen enkel kind wordt kwaad en gefrustreerd geboren, maar het is inderdaad ook zeker niet altijd de schuld van de ouders als ze wel kwaad en gefrustreerd opgroeien. Soms ligt het aan te weinig liefde, maar soms ligt het ook gewoon alleen aan het botsen van karakters, of aan de invloed van buitenaf, om maar wat te noemen. Het kan zo ontzettend veel oorzaken hebben als een kind ontspoort...
apestaart schreef: di 20 okt 2020, 23:25 Wat heeft die kerel van gans zijn leven op ons aardbol lopen doen? Juist ja, als een gefrustreerde zot rondlopen in plaats van iets van zijn leven te maken, dat was precies een tikkende tijdbom.
Dat is eigenlijk al een misvatting, want helemaal in het begin zijn we via de ex-vriendin van Xander wel vluchtig te weten gekomen dat hij voorheen gewoon een huis en een baan had. Er is dus duidelijk ergens iets gebeurd of "geknapt" bij hem, waardoor het allemaal misgelopen is. Maar hoe of wat er precies gebeurd is, dat hebben ze ons helaas niet getoond dus daar hebben we het raden naar...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: wo 21 okt 2020, 11:56 Er is dus duidelijk ergens iets gebeurd of "geknapt" bij hem, waardoor het allemaal misgelopen is.

Idd. En van dat iets waren we getuige.

Tania die op het strand in Knokke tegen Xander zei dat zijn vader niet dood was, maar een verkrachter. Waardoor die jongen op zijn dertigste aan zijn hele bestaan is beginnen twijfelen, want waarom heeft zijn moeder daarover gelogen.

@satine

Natuurlijk vertel je dit niet aan een 5-jarige. Maar ALS er een goede band is tussen ouder en kind, heb je in de loop der jaren (wanneer hij 18 plus was) normaal gezien voldoende mogelijkheid gehad om dit recht te zetten. Alleen koos Tania voor de makkelijkste weg. Net zoals ze tegen Ann altijd verzwegen heeft dat ze een zoon had, tot het niet anders meer kon.

Zie wat Kobe intussen allemaal aan Karin vergeven heeft. Eens zo'n jonge volwassene doorheeft dat het uiteraard niet zijn moeders schuld was, kon hij verder met zijn leven. Maar in dit geval, niet dus.
0 x
Gesloten