Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Ik vind het tergend hoe er met dat ongeval van Zihame omgegaan wordt in het scenario.
De meest logische en belangrijke vraag die door niemand gesteld wordt: Waar en wanneer precies is dat ongeval gebeurd? De plaats kennen ze allang. Zihame is daarna ondervraagd. Joren vraagt het niet hoewel hij tenonder gaat aan vermeend schuldgevoel. Tim die het weet zegt het niet en vraagt ook niet aan Joren waar en om hoe laat ‘zijn’ accidentje gebeurd is. Frank en Eddy, nada. Wat is dat voor iets?
Het is alsof men met deze ongelofelijke gang van zaken het vervolg persé in een bepaalde slechte richting wil duwen. Maar op zo een slechte manier….
De meest logische en belangrijke vraag die door niemand gesteld wordt: Waar en wanneer precies is dat ongeval gebeurd? De plaats kennen ze allang. Zihame is daarna ondervraagd. Joren vraagt het niet hoewel hij tenonder gaat aan vermeend schuldgevoel. Tim die het weet zegt het niet en vraagt ook niet aan Joren waar en om hoe laat ‘zijn’ accidentje gebeurd is. Frank en Eddy, nada. Wat is dat voor iets?
Het is alsof men met deze ongelofelijke gang van zaken het vervolg persé in een bepaalde slechte richting wil duwen. Maar op zo een slechte manier….
Laatst gewijzigd door catherine op wo 22 dec 2021, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1370
- x 1726
- Contacteer:
Ja, inderdaad. Hemeltergend hoe, zonder de feiten te kennen, iemand langzaam tenonder gaat door schuldgevoel.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat is in mijn ogen zo'n beetje de perfecte omschrijving voor het verloop van veel verhaallijnen die we de laatste tijd voorbij zien komen in Thuis.catherine schreef: wo 22 dec 2021, 17:29 Het is alsof men met deze ongelofelijke gang van zaken het vervolg persé in een bepaalde slechte richting wil duwen. Maar op zo een slechte manier….
Het resultaat hiervan is in mijn geval dat ik me vooral erger als ik het aan het kijken ben, waardoor ik de laatste tijd meestal geneigd ben om dus maar een avondje over te slaan, want mezelf vrijwillig gaan zitten ergeren vind ik zonde van de tijd.
Heel jammer...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- apestaart
- Poster rang 4

- x 185
De uitspraak van de rechter is in het voordeel uitgedraaid voor Femke en de aflevering eindigde dat Peter tezamen met Tom er achter gekomen is dat Karin Femke geholpen heeft met die rechtszaak en zoals te verwachten schoot Peter in een Franse colère en ik denk dat Tom er ook niet mee zal lachen.
Verder werd Viv opgepakt voor jawel weer voedsel uit de containers halen, Dieter wil dat onder de mat vegen maar Tim wil er niet van weten en wil dat er een PV van wordt opgemaakt; voor hem is dat een vorm van diefstal.
Verder werd Viv opgepakt voor jawel weer voedsel uit de containers halen, Dieter wil dat onder de mat vegen maar Tim wil er niet van weten en wil dat er een PV van wordt opgemaakt; voor hem is dat een vorm van diefstal.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1370
- x 1726
- Contacteer:
daar gaat Lowieke's gezellige kerst! Vrouwtje in de bak, dineetje in de afvalcontainer, cadeautje nog altijd in de tweedehandswinkel!apestaart schreef: vr 24 dec 2021, 01:12 Viv opgepakt voor jawel weer voedsel uit de containers halen,
1 x
-
Johnny
- Poster rang 1

- x 65
- x 134
Het is niet omdat er een PV opgemaakt wordt, dat ze de bak in vliegtdaffy duck schreef: vr 24 dec 2021, 08:28 daar gaat Lowieke's gezellige kerst! Vrouwtje in de bak, dineetje in de afvalcontainer, cadeautje nog altijd in de tweedehandswinkel!
Maar ergens was het zijn verdiende loon wel, ah zo zagen over de cadeaus!!! Dat is toch niet het enige waar kerstmis om draait he!
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Dat het voor heel wat mensen in Thuis-dorp geen al te vrolijke Kerst wordt. Vooral benieuwd of Karin en Joren op hun eigen feestjes gaan zijn.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
Het
maar vond het al met al een mooie scéne aan de kersstal en blijkbaar was het
maar oooh, zo gezellig zeg NOT. De enige die tevreden was , dat was Frank met zijn nieuwe lederen jas.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1370
- x 1726
- Contacteer:
Mij toch weer grijs en groen geërgerd aan het voorstel van Niels: een fuif waar mannen verkleed zijn in vrouwen en omgekeerd! Op zich niks op tegen, maar waarom moet het er weer met de haren bijgesleurd worden?? Wat is er mis met een andere, leuke, gezellig fuif?? en Viv maar direct opgeladen en gloeiend van enthousiasme! Dit wordt er niet bijgehaald voor de gezelligheid, enkel om de diversiteit weer te accentueren. We hebben al enkele holibi's in Thuis met alle respect, maar er mag niet over de schreef gegaan worden Zo krijg ik toch de indruk dat het die richting uitgaat!
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ik vind het op zich wel een goede zaak dat wordt aangetoond dat 'gender' zeker niet zo zwart-wit hoeft te zijn. Mannen mogen zich gerust eens als vrouw verkleden en vice versa. Daar wordt in deze maatschappij nog veel te veel op neergekeken. Afijn, ik zou me zelf niet als vrouw willen verkleden, maar als een ander dat graag doet, dan is dat oké.
De enige bedenking die ik me hierbij maak is wat het doel is van de schrijvers. Een zeker "quota" willen halen zonder verstand van zaken is zelden een goed idee. Als ik zeker wist dat het ging om gezelligheid en om te laten zien van "Ja, dit kan en dat is perfect oké" dan zou ik dat alleen maar toejuichen.
De enige bedenking die ik me hierbij maak is wat het doel is van de schrijvers. Een zeker "quota" willen halen zonder verstand van zaken is zelden een goed idee. Als ik zeker wist dat het ging om gezelligheid en om te laten zien van "Ja, dit kan en dat is perfect oké" dan zou ik dat alleen maar toejuichen.
0 x
-
Johnny
- Poster rang 1

- x 65
- x 134
Niels zegt iets en de dames knikken. Niels heeft dan ook 0,0 gezichtsbeharing, in tegenstelling tot Lowie, dat was wat mij meteen te binnen schoot.
En Niels lijkt mij iemand die graag de touwtjes in handen heeft.
Ik denk nog altijd dat er tussen hem en zijn vader meer speelt dan alleen zijn geaardheid.
En eerlijk gezegd begrijp ik hoe langer hoe minder van de relatie tussen Viv en Lowie, die passen net zo min bij elkaar als Karin en Tom.
En Niels lijkt mij iemand die graag de touwtjes in handen heeft.
Ik denk nog altijd dat er tussen hem en zijn vader meer speelt dan alleen zijn geaardheid.
En eerlijk gezegd begrijp ik hoe langer hoe minder van de relatie tussen Viv en Lowie, die passen net zo min bij elkaar als Karin en Tom.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat vind ik ook.Johnny schreef: do 30 dec 2021, 10:20 En eerlijk gezegd begrijp ik hoe langer hoe minder van de relatie tussen Viv en Lowie, die passen net zo min bij elkaar als Karin en Tom.
Sterker nog, ik heb een paar dagen geleden (weet niet meer precies welke aflevering het was deze week) echt met verbazing zitten kijken toen eerst Marianne en vervolgens Peter begon tegen Tom over dat hij en Karin elkaar niet kunnen missen en echt van elkaar houden. En dan Peter ook nog eens met zo'n "gebroederlijk lachje" alsof hij het wel aandoenlijk vindt.
Serieus? Na alles wat er de laatste jaren voorgevallen is tussen hen drieën?
Ik weet niet wat de schrijvers met dergelijke uitspraken en scènes willen bereiken, maar de personages dat woordelijk laten zeggen maakt nog niet dat het ook zo overkomt in de rest van de verhaallijnen die ze schrijven, en heel eerlijk; ik zie daar maar weinig koppels die op mij nog echt overtuigend overkomen, maar Tom en Karin spannen wat mij betreft echt wel de kroon op dat vlak. Het enige wat die 2 gemeen lijken te hebben is hun sexdrive, maar verder vind ik ze niet eens vriendelijk met elkaar omgaan, laat staan dat ik het idee krijg dat er ook maar ergens diepere gevoelens voor elkaar aanwezig zijn. Ze staan elkaar nog net niet naar het leven...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven, zij zijn het vreemdste koppel in Thuis. Uiteen, samen, weer uiteen, samen... terwijl ze elkaar buiten de slaapkamer niet kunnen luchten. Verder nul empathie voor wat de andere meemaakt en dat geldt ook (bij Karin) voor haar relatie met Robin en Marianne, die ze - als het haar uitkomt - telkens voor haar kar spant. Daarnaast hebben ze beiden geheimen voor elkaar, waarbij Karin (met haar "anonieme" aanbidder) vroeg of laat tegen de lamp zal lopen - die verhaallijn is er natuurlijk niet zomaar.Christel schreef: do 30 dec 2021, 11:59 Het enige wat die 2 gemeen lijken te hebben is hun sexdrive, maar verder vind ik ze niet eens vriendelijk met elkaar omgaan.
Wat de aflevering betreft, benieuwd waar Marianne morgen oudjaar gaat vieren. Thuis met Karin en Robin of met Tom en Robin of ??
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ik spreek nu al mijn medeleven uit voor Illias. Silke die hem vrijwel zeker gaat dumpen voor een jongen die toevallig uit een gigantisch rijke familie blijkt te komen. Ik houd mijn hart vast voor de consequenties, want dit verdient Illias echt niet.
En Tim heeft een echte hond gekocht voor Hannah. De miserie kan weer beginnen

En Tim heeft een echte hond gekocht voor Hannah. De miserie kan weer beginnen
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik vind het ook niet kunnen dat Tim (op aanraden van Frank) heel impulsief een hondje koopt voor Hannah. Een impulsaankoop en dan nog wschl van broodfok. Op een goed pupje moet je een half jaar tot n jaar wachten en de fokker legt je meermaals op de rooster om te zien of zijn pupje goed terechtkomt ! Het is geen boek of cd wat je koopt ! Spijtig dat dit zo getoond wordt in Thuis, Pol Goossen als Gaia-boegbeeld moest toch beter weten en n beter voorbeeld stellen.
0 x