Hart onder de riem

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Hart onder de riem

Bericht door satine »

Hart onder de riem voor Tamara.
Je eigen kinderwens opzijzetten om voor een huisgenoot een kind te dragen en te baren om dan te zien dat je man zijn vriend/collega belangrijker vindt dan jou.
En dan weten dat je het meisje draagt dat je zelf zo graag wou, maar binnenkort aan die moeial/kleuter zal moeten afgeven.

Ben niet altijd fan geweest van haar, maar ze is op een leuke manier volwassen geworden vind ik - dit verdient ze niet. :nope:
2 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Hart onder de riem

Bericht door nounake »

Dat is waar maar ....ze heeft wel heel ondoordacht gehandeld toen ze aanbood om draagmoeder te worden ! En nu zit ze met haar probleem ...
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Hart onder de riem

Bericht door Christel »

nounake schreef: vr 03 mar 2023, 14:58 Dat is waar maar ....ze heeft wel heel ondoordacht gehandeld toen ze aanbood om draagmoeder te worden ! En nu zit ze met haar probleem ...
Dat vind ik eerlijk gezegd ook...
De regel dat mensen zelf geen kinderwens (meer) mogen hebben is er niet voor niks, en Tamara heeft toch ook hersens? Ze wist dat deze kans erin zat toen ze aan het proces begon, en ze is ondanks haar twijfels zelfs actief mee gaan liegen om het allemaal voor elkaar te krijgen.
Dus ja...

Ik heb wel met haar te doen dat ze keer op keer geconfronteerd wordt met het feit dat haar echtgenoot Lowie blijkbaar belangrijker vindt dan haar, dat wel. Daarvoor krijgt ze van mij wel een hart onder de riem. Gezien hun voorgeschiedenis vind ik dat ook niet echt een verrassing, maar ik kan me voorstellen dat zoiets heel lastig ligt als je van iemand houdt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Hart onder de riem

Bericht door catherine »

Ik heb het hier wel 2x geschreven toen, volgens de geldende screening van mogelijke draagmoeders in België:
Haar eigen gezin moet voltooid zijn, ze mag dus zelf geen kinderwens meer hebben.
Normaalgezien zou Tamara dan dik gebuisd zijn geweest, temeer omdat ze nog vruchtbaarheidsbehandelingen heeft/hebben gedaan die niet succesvol waren waarna ze hun kinderwens ‘on hold’ hebben gezet.

1) Dit had normaliter nooit uitgevoerd kunne worden bij Tamara
2) Het stond in de sterren geschreven dat het zo zou uitdraaien
3) Allé hops, weer het volgende maatschappelijk probleem (dat vermeden had kunnen worden als Thuis dichter bij de geldende regelgeving en realiteit zou aanleunen.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Hart onder de riem

Bericht door Christel »

Ja, inderdaad, en we hebben het inmiddels allemaal wel geschreven geloof ik. Ik vind van mezelf ook dat ik verschrikkelijk in herhaling val wat dat betreft, maar dat niet bepaald "kleine feitje" maakt wel dat ik het een enorm storende verhaallijn blijf vinden en waarom ik ook met geen mogelijkheid meer medelijden kan hebben met Tamara op dat gebied, ook al wordt ze gewoon publiekelijk als een soort broedkip gebruikt door haar man en zijn vriendje.

Als dat het signaal is wat ze bij Thuis willen uitdragen over draagmoederschap... :roll: :nope:

Van mij een hart onder de riem voor alle mensen die in het dagelijks leven knokken om op deze manier toch ouders te kunnen worden, en die door deze flauwekul - die door zoveel mensen bekeken wordt - nog wat extra vermoeiende uitleg mogen gaan geven in de toekomst.
Gewoon omdat ze in Thuis liever onrealistische problemen maken waar er geen hadden hoeven zijn, in plaats van dat ze enigszins realistisch zo'n traject laten zien, want dat had net zo goed gekund.
En als ze daar geen zin in hebben, begin er dan a.u.b. helemaal niet aan. :thumbdown:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Adil die het mag gaan uitleggen aan moeder overste dat hij er voor niets tussen zat, dat Ibiza reisje.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Hart onder de riem

Bericht door Christel »

heidiw schreef: di 07 mar 2023, 16:59 Adil die het mag gaan uitleggen aan moeder overste dat hij er voor niets tussen zat, dat Ibiza reisje.
Daar vreesde ik ook voor, maar dat viel ineens goed mee! :shock: :lol:
Nou nog een hart onder de riem voor Eddy, die dat waarschijnlijk wel nodig gaat hebben met z'n uitleg aan zijn Vaselieneke... :twisted: :mrgreen:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Hart onder de riem

Bericht door Christel »

Hart onder de riem voor Veerle en Joren... :cry:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Christel schreef: di 07 mar 2023, 20:49 Hart onder de riem voor Veerle en Joren
Maar ook voor Sam, Tim en Frank. Als Veerle er afasie (spraakstoornis) aan overhoudt... Je beseft pas hoe frustrerend het is als je beseft dat iemand heel goed weet wat die jou wil vertellen en het enige wat jij ervan kan maken "bèbèbèbè pffrrtttt..." is. En het is voor beiden frustrerend, dat kan ik je wel verzekeren.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Hart onder de riem

Bericht door Christel »

Uiteraard verdient dat hele huishouden medeleven, dat ben ik helemaal met je eens (en weet ik helaas ook uit ondervinding ;) ). Het was gewoon dat gisteren die laatste beelden zo'n indruk maakten. Maar hetzelfde geldt eigenlijk voor de wanhoop van Sam toen Veerle zo verward wakker werd bijvoorbeeld, dus ja...
Hart onder de riem voor hen allemaal. ;)
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Hart onder de riem

Bericht door martha »

heidiw schreef: wo 08 mar 2023, 00:15 er afasie (spraakstoornis) aan overhoudt...
Christel schreef: wo 08 mar 2023, 10:44 en weet ik helaas ook uit ondervinding ;) ).
Ik helaas ook : mijn vader zaliger heeft dat ook gekregen (afasie) door een infarct. Het was in de jaren70 van de vorige eeuw en de medische wereld is er ook hopelijk op vooruitgegaan (ook de begeleiding voor de naaste familieleden hoop ik). Heel frustrerend was het voor mijn moeder en ons de kinderen.
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Hart onder de riem

Bericht door catherine »

Ik helaas ook : mijn vader zaliger heeft dat ook gekregen (afasie) door een infarct.
Mijn man had 5,5 jaar geleden eerst een herseninfarct gevolgd door 3 hersenbloedingen. Hij heeft er ook afasie aan overgehouden en heeft 4 jaar logopedie gehad. Van begeleiding van familieleden heb ik weinig gezien..
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Hart onder de riem

Bericht door martha »

catherine :romance-kisscheek: Inderdaad logopedie dat heeft mijn vader ook gehad, het heeft geholpen maar zijn spraak is nooit meer hetzelfde geweest.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Hart onder de riem

Bericht door satine »

Voor Tamara.
Ik weet dat ze er langer had moeten over nadenken toen ze besliste om haar baarmoeder uit te lenen aan verwend Lowieke, maar dit slaat toch wel alles.
Eerst dat constante gemoei, dan het overlijden van Paulien, dan de overweldigende emoties, mede onder invloed van de hormonen en nu Lowieke die op alle vlakken zijn eigen zin wil doen.
En die beslist 'open kaart' te spelen, maar dan nog rond de pot draait.
'Keigoeie vrienden, zoals een koppel, maar niet echt'. :roll:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Hart onder de riem

Bericht door martha »

Voor heel wat personages die furie Christine over hen heen gaan krijgen en met stip dus Tim en Didi :mrgreen:
0 x
Plaats reactie