ja hoor ! Heel normaal voor een jonge gast ! Die wil zich ook nog gelukkig voelen en amuseren en daar heeft hij , sinds Bram weg is, geen kans meer gekregen want zijn "poepiemonster" is alles behalve een "soeur sourire" ! dat hij aub met jens in zee gaat !Tomboy schreef:Ik vind het voor een 19 jarige knul niet zo gek dat ie het avontuur een beetje opzoekt. Aandeelhouder in een loodgieterij (sáái) en getrouwd met een vent die minstens 13 jaar ouder is en je continu aanspreekt met poepie (áárgh), ja ik zou mijn leven ook nog wel even willen opleuken voor je definitief inkakt in voorspelbare en veilige zekerheid.
Ik vind de felle, afkeurende reacties van moeder en manlief wel een beetje triestig voor Franky. Ik hoop dat ie naar Oma Yvette luistert.....
Kaat Bomans (Leen Dendievel)
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Re: Franky Bomans (Jef Hoogmartens)
0 x
-
- x 435
Tomboy schreef:Ik vind het voor een 19 jarige knul niet zo gek dat ie het avontuur een beetje opzoekt. Aandeelhouder in een loodgieterij (sáái) en getrouwd met een vent die minstens 13 jaar ouder is en je continu aanspreekt met poepie (áárgh), ja ik zou mijn leven ook nog wel even willen opleuken voor je definitief inkakt in voorspelbare en veilige zekerheid.
Ik vind de felle, afkeurende reacties van moeder en manlief wel een beetje triestig voor Franky. Ik hoop dat ie naar Oma Yvette luistert.....

Uiteindelijk is het toch belangrijk dat Franky zich er zélf goed bij voelt en niet telkens zijn moeiende, zeurende moeder?!

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
en toch heeft hij hier zelf voor gekozen - hij heeft indertijd zijn ouders moeten overtuigen om school op te geven en op leercontract te mogen - want hij MOEST en hij ZOU loodgieter worden.Tomboy schreef: Aandeelhouder in een loodgieterij (sáái) en getrouwd met een vent die minstens 13 jaar ouder is en je continu aanspreekt met poepie
Ook zijn Poepie - die voor de trouw al een saaie piet was - heeft hij ZELF ten huwelijk gevraagd, ik zie dus het probleem niet.
Het zijn zijn eigen keuzes geweest - moet hij dan nu maar halsoverkop iets anders kiezen?
En het risico lopen dat hij na verloop van tijd niks meer heeft: geen job, geen vent, geen centen?
"telkens" nog wel - ik vind dat Franky altijd in de mate van het redelijke zijn zin heeft mogen doen.Lazylady schreef:en niet telkens zijn moeiende, zeurende moeder
Dat zijn moeder hem een beetje laat nadenken voor hij zo'n belangrijke stap zet, is dat niet een beetje normaal?
Het gaat hier over 50.000 euro die hij misschien binnen dit en een jaar kwijt is.
Ik weet niet of jullie dat bedrag zomaar kunnen missen - ik niet.
Hij heeft nog nooit eerder over zijn job geklaagd, kwam na een lange werkdag nooit zeurend thuis.
Kent Jens eigenlijk amper, wat hij er wel van weet is dat hij een losbol is die ook totààl geen ervaring heeft met het runnen van een eigen zaak.
En hebben jullie hem ooit iets over "zijn droom" horen vertellen? Ik niet, ik had daar geen flauw idee van.
Het "leeft" bij hem al jaren, maar toch is er door niemand ooit een woord over gerept, ook door hemzelf niet.
De loodgieterij, dat wel - en dat hij na een hele korte tijd al meteen met Poepie wou trouwen, dat ook.
Maar die ene echte grote droom, dat werd dan stil gehouden???

Ik ben alleszins niet overtuigd en ik ben blij dat zijn moeder tenminste moeite doet om zijn enthousiasme een beetje te temperen.
Iemand moet het doen vind ik. Want de rest denkt even weinig na als Franky zelf.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Ik vind Franky wel een beetje een seuteke voor zijn leeftijd sorry dat ik het zeg. Waarom gaat hij niet gewoon met nitwit een café openen? Misschien maken ze er wel een gaybar van 

0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- Poster rang 1
Het mag er wel een beetje swingender aan toegaan in thuis, want zoals het nu is is het echt een stoffige soap aan het worden.
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Wetende dat Jens ooit nog iemand heeft ontvoerd heeft Franky alvast een onderwerp waar ze het samen kunnen over hebben. 

0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- Kwast
- Poster rang 5
Haha tja Peter...
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
-
- x 435
-
- x 435
Franky zei precies "menamenam" van dat liedje toen Jens aan hem vroeg "Een naam?" 

0 x
-
- Nog geen rang
ik ben het hier eens met wat satin zegt:
- je hebt hem nooit horen praten over die droom
- hij is nooit ontevreden geweest met zijn werk (mss even om dat bram weg was maar verder niet want hij kon zelfs samen werken met zijn pa en dat was WEL een droom van hem) hoop toch dat Frank dat een beetje in de gaten houd; je kan veel zeggen van Frank maar de laatste tijd is hij wel goed voor zijn zoon + die kent Jens wel heel goed en heeft er mee samen gewerkt. (wat ook niet altijd goed verliep van Jens uit) hoop dat Jens serieus op zijn donder krijgt hier en op tijd want volgens mij heeft hij nog niet goed begrepen dat dat keihard werken betekent bv meer dan 12 uren soms omdat het anders niet rendeert.
- is het zo raar dat een moeder hier haar kind serieus over laat nadenken, het gaat over 50 000 eur en dat niet alleen he maar ook voor het opgeven van de zekerheid dat hij iedere maand een vast inkomen had nu met dat cafe is dat niet zo; hier heeft men alleen inkomen naar gelang men werkt en klanten heeft
- Je hoort nu al verkeerde klanken in de zin van dan zal ik 's nachts verder werken maar je hoort niet dat Jens mee doet
- Tibo heeft hier ook gelijk hij kent Jens amper en wat Jens zei ze komen goed overeen???? Is hier iedereen vergeten wat Jens ooit allemaal vond van Franky en van Franky zei??? Ik bedoel over zijn familie( vader,...) gaat voor Franky die miserie weer beginnen??? ik bedoel dat het weer gaat over hoe zijn vader is ( verleden van hem, dat hij zijn ouders gesteeund heeft,...) ok dat is al lang geleden maar onlangs zei Jens nog dat Franky het volhoud heel de tijd tussen die mensen; hoop voor hem dat hij zich NIET laat doen door Jens
- Ik hoop echt dat Tibo ( je mag van hem zeggen wat je wilt en vind hem niet saai maar goed voor Franky; maar uiteraard ieder zijn eigen mening he) hem dus Franky gaat steunen en op tijd van zich laat horen als het niet goed genoeg gaat; doet hij dat nu met het cafe heeft hij er alle redenen toe. Hij heeft het trouwens die avond wanneer ze samen zaten te drinken en bespreken voor het cafe nog tegen jens gezegd je beseft toch dat dat keihard werken is en je dan dubbel uren moet draaien; DAT hij DAAR jens nog maar eens mee confronteert wanneer die niet hard genoeg werkt en dat hij desnoods dan maar zegt dat Franky dan maar alleen langer werkt om het draaiende te houden die gaat dat geen probleem vinden!!!! en denk dat trouwens ook Frank en Simonne dan ook wel zo zullen reageren; dus dat ze dan maar bereiken dat Franky alleen langer werkt
- je hebt hem nooit horen praten over die droom
- hij is nooit ontevreden geweest met zijn werk (mss even om dat bram weg was maar verder niet want hij kon zelfs samen werken met zijn pa en dat was WEL een droom van hem) hoop toch dat Frank dat een beetje in de gaten houd; je kan veel zeggen van Frank maar de laatste tijd is hij wel goed voor zijn zoon + die kent Jens wel heel goed en heeft er mee samen gewerkt. (wat ook niet altijd goed verliep van Jens uit) hoop dat Jens serieus op zijn donder krijgt hier en op tijd want volgens mij heeft hij nog niet goed begrepen dat dat keihard werken betekent bv meer dan 12 uren soms omdat het anders niet rendeert.
- is het zo raar dat een moeder hier haar kind serieus over laat nadenken, het gaat over 50 000 eur en dat niet alleen he maar ook voor het opgeven van de zekerheid dat hij iedere maand een vast inkomen had nu met dat cafe is dat niet zo; hier heeft men alleen inkomen naar gelang men werkt en klanten heeft
- Je hoort nu al verkeerde klanken in de zin van dan zal ik 's nachts verder werken maar je hoort niet dat Jens mee doet
- Tibo heeft hier ook gelijk hij kent Jens amper en wat Jens zei ze komen goed overeen???? Is hier iedereen vergeten wat Jens ooit allemaal vond van Franky en van Franky zei??? Ik bedoel over zijn familie( vader,...) gaat voor Franky die miserie weer beginnen??? ik bedoel dat het weer gaat over hoe zijn vader is ( verleden van hem, dat hij zijn ouders gesteeund heeft,...) ok dat is al lang geleden maar onlangs zei Jens nog dat Franky het volhoud heel de tijd tussen die mensen; hoop voor hem dat hij zich NIET laat doen door Jens
- Ik hoop echt dat Tibo ( je mag van hem zeggen wat je wilt en vind hem niet saai maar goed voor Franky; maar uiteraard ieder zijn eigen mening he) hem dus Franky gaat steunen en op tijd van zich laat horen als het niet goed genoeg gaat; doet hij dat nu met het cafe heeft hij er alle redenen toe. Hij heeft het trouwens die avond wanneer ze samen zaten te drinken en bespreken voor het cafe nog tegen jens gezegd je beseft toch dat dat keihard werken is en je dan dubbel uren moet draaien; DAT hij DAAR jens nog maar eens mee confronteert wanneer die niet hard genoeg werkt en dat hij desnoods dan maar zegt dat Franky dan maar alleen langer werkt om het draaiende te houden die gaat dat geen probleem vinden!!!! en denk dat trouwens ook Frank en Simonne dan ook wel zo zullen reageren; dus dat ze dan maar bereiken dat Franky alleen langer werkt
0 x
- Lacrimosa
- Poster rang 2
Kort samengevat: ja, ik vind dat ok en normaal dat Franky zich halsoverkop in dit avontuur stort. Ook al draait het op niks uit. Het is niet omdat je zelf voor iets gekozen hebt (loodgieterij) dat je nooit van gedacht mag veranderen en de rest van je leven bij die keuze moet blijven. Ik krijg persoonlijk 'de stupkes' (irl ook) van mensen die het alleen maar over zekerheid en degelijkheid hebben (koppels die allemaal thuis gewoond hebben tot hun 30 en dan een huis gekocht en verbouwd hebben en dezelfde klinkers gebruiken als iedereen in de straat en pas dan aan kinderen beginnen en pas dan trouwen en dan later met het gezin elke zondag naar de Ikea gaan en elke Kerstvakantie naar Centerparcs. En nee ik heb daar op zich niks 'tegen', ik vind gewoon niet dat alleen die manier de goeie norm zou moeten zijn zoals nu het geval is). Franky is 19 jaar en er wordt van hem verwacht dat hij leeft als een veertigjarige. Het is niet omdat zijn echtgenoot zo is dat hij ook zo moet zijn. Als je samenwoont/trouwt, dan leef je samen ja, maar dan moet je ook jezelf blijven. Ik zou exact hetzelfde doen als Franky. Sterker, ik heb het ook gedaan
(Alleen ben ik geen cafe begonnen)

0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Ik ben t eens met Satine. Wat kent Franky nu van n café houden, behalve dat hij er soms in één komt.satine schreef:en toch heeft hij hier zelf voor gekozen - hij heeft indertijd zijn ouders moeten overtuigen om school op te geven en op leercontract te mogen - want hij MOEST en hij ZOU loodgieter worden.Tomboy schreef: Aandeelhouder in een loodgieterij (sáái) en getrouwd met een vent die minstens 13 jaar ouder is en je continu aanspreekt met poepie
Ook zijn Poepie - die voor de trouw al een saaie piet was - heeft hij ZELF ten huwelijk gevraagd, ik zie dus het probleem niet.
Het zijn zijn eigen keuzes geweest - moet hij dan nu maar halsoverkop iets anders kiezen?
En het risico lopen dat hij na verloop van tijd niks meer heeft: geen job, geen vent, geen centen?"telkens" nog wel - ik vind dat Franky altijd in de mate van het redelijke zijn zin heeft mogen doen.Lazylady schreef:en niet telkens zijn moeiende, zeurende moeder
Dat zijn moeder hem een beetje laat nadenken voor hij zo'n belangrijke stap zet, is dat niet een beetje normaal?
Het gaat hier over 50.000 euro die hij misschien binnen dit en een jaar kwijt is.
Ik weet niet of jullie dat bedrag zomaar kunnen missen - ik niet.
Hij heeft nog nooit eerder over zijn job geklaagd, kwam na een lange werkdag nooit zeurend thuis.
Kent Jens eigenlijk amper, wat hij er wel van weet is dat hij een losbol is die ook totààl geen ervaring heeft met het runnen van een eigen zaak.
En hebben jullie hem ooit iets over "zijn droom" horen vertellen? Ik niet, ik had daar geen flauw idee van.
Het "leeft" bij hem al jaren, maar toch is er door niemand ooit een woord over gerept, ook door hemzelf niet.
De loodgieterij, dat wel - en dat hij na een hele korte tijd al meteen met Poepie wou trouwen, dat ook.
Maar die ene echte grote droom, dat werd dan stil gehouden???
Ik ben alleszins niet overtuigd en ik ben blij dat zijn moeder tenminste moeite doet om zijn enthousiasme een beetje te temperen.
Iemand moet het doen vind ik. Want de rest denkt even weinig na als Franky zelf.
Jens is idd iemand van 12 stielen, 13 ongelukken.
19 jaar is ook wel jong om een eigen zaak te beginnen !
0 x
- Lacrimosa
- Poster rang 2
Ik vond hem ook te jong om met zo'n 'oud' zaagwijf te trouwen maar ja, kinderen he...johan1969 schreef:
19 jaar is ook wel jong om een eigen zaak te beginnen !
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
-
- Poster rang 5
goh, in het echte leven is zoiets geen vanzelfsprekende stap, maar in een soap kan je zo'n carriere-move alleen maar aanmoedigen om wat variatie in het verhaal te krijgen. 
Wij hebben geen aandelen bij Sanitechniek of bij dat nieuw café, dus moeten we ons daar niet echt van aantrekken of dat nu zo'n slimme beslissing is.

Wij hebben geen aandelen bij Sanitechniek of bij dat nieuw café, dus moeten we ons daar niet echt van aantrekken of dat nu zo'n slimme beslissing is.

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ik denk alleen dat Franky alles alleen zal moeten doen, zoals hier al eerder is opgemerkt. Werken is nou niet een woord dat bij onze luie Jens past. Tot nu toe heeft hij alleen gelanterfant en geprofiteerd van anderen.
0 x