Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Gesloten
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Re: Julia Van Capelle (Myriam Bronzwaar)

Bericht door johan1969 »

Ik vond het ook wel raar dat het een tijdje goed ging tussen Simone en Luc, hoewel hij haar had proberen te verkrachten !
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef:
Tiboko schreef:Ze zei in het begin duidelijk dat ze pas een paar weken in Mexico waren en dat ze dit nu wou opschrijven zodat haar zoon later zou weten wat voor iemand zijn vader was...
Dat klopt. En dat is nu dus vijf jaar geleden.

Waardoor heel die plot totaal ongeloofwaardig wordt, want vijf jaar geleden (toen Leontien naar Mexico vluchtte) was Lowieke een kleuter, hoe kan die dan nu ineens 17 zijn ???????????
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

Tiboko schreef:
tvx1 schreef:
Tiboko schreef:Ze zei in het begin duidelijk dat ze pas een paar weken in Mexico waren en dat ze dit nu wou opschrijven zodat haar zoon later zou weten wat voor iemand zijn vader was...

Waardoor heel die plot totaal ongeloofwaardig wordt, want vijf jaar geleden (toen Leontien naar Mexico vluchtte) was Lowieke een kleuter, hoe kan die dan nu ineens 17 zijn ???????????
Thuis heeft een tijdsprong gemaakt hé, waardoor Lowie en Franky plotseling veel ouder geworden zijn op 5 jaar tijd. In werkelijkheid hebben de feiten plaatsgevonden in 2007 of 2008, maar in de serie wordt het vaag gehouden hoe lang het geleden is. Simonne en Frank spreken steeds over "destijds met Leontien".
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Tiboko schreef:
lord F. schreef: Maar het is ook wel de waarheid over Luc wat er in de brief stond.
Dat wéten jullie, die het allemaal hebben zien gebeuren. Maar hoe kan Djoelia, Franky of pakweg dokter Geert, die Luc vroeger niet gekend hebben, weten dat het dé waarheid is? Waar zijn de bewijzen voor al die aantijgingen? Werd er indertijd klacht ingediend tegen Luc, was er een proces wegens poging tot moord of zo?

Iemand beschuldigen (in een mail, brief etc) is makkelijk, maar je moet ook kunnen hard maken wat je zegt (schrijft), anders is het einde toch wel zoek?
Voor de rechtbank is zo'n brief niks waard idd, maar de meeste zaken leest ze pas voor de eerste keer dus dat zal ook wel een schok zijn. Zeker gezien Leontien getrouwd was met Luc en ze zoiets toch nooit in een brief exclusief voor haar zoontje zou zetten als het geen waar was.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

lord F. schreef:
Tiboko schreef:
lord F. schreef: Maar het is ook wel de waarheid over Luc wat er in de brief stond.
Dat wéten jullie, die het allemaal hebben zien gebeuren. Maar hoe kan Djoelia, Franky of pakweg dokter Geert, die Luc vroeger niet gekend hebben, weten dat het dé waarheid is? Waar zijn de bewijzen voor al die aantijgingen? Werd er indertijd klacht ingediend tegen Luc, was er een proces wegens poging tot moord of zo?

Iemand beschuldigen (in een mail, brief etc) is makkelijk, maar je moet ook kunnen hard maken wat je zegt (schrijft), anders is het einde toch wel zoek?
Voor de rechtbank is zo'n brief niks waard idd, maar de meeste zaken leest ze pas voor de eerste keer dus dat zal ook wel een schok zijn. Zeker gezien Leontien getrouwd was met Luc en ze zoiets toch nooit in een brief exclusief voor haar zoontje zou zetten als het geen waar was.
Bij dit laatste ga je er dus automatisch van uit dat vrouwen / mannen altijd de waarheid spreken over hun ex-partner? Ik zou ze nochtans de kost niet wil geven, al die ex'en die er plezier in beleven hun voormalig lief met de grond gelijk te maken, ook al is er niks van waar.

De meesten hier op het forum vergeten altijd opnieuw dat zij (die alles van iedereen zien) beter geïnformeerd zijn dan de karakters van de serie zélf, die moeten afgaan op wat hun vrienden / geliefden hen al dan niet wijsmaken. Logischerwijze zou Djoelia bij twijfel of wat Leontien zegt wel waar is, Luc het voordeel van de twijfel moeten geven. Dat zou ik in ieder geval doen als iemand een lasterbriefje zou schrijven over mijn teergeliefde echtgenote.

Tijdsprongen, goed en wel, maar hier is het een cruciaal onderdeel van de verhaallijn. Je zou toch mogen verwachten dat ze iets zorgvuldiger met de details omsprongen, Thuis is een serie die toch graag au serieux genomen wil worden :lol:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

slipstreamdrive schreef:
Tiboko schreef:
tvx1 schreef:

Thuis heeft een tijdssprong gemaakt hé, waardoor Lowie en Franky plotseling veel ouder geworden zijn op 5 jaar tijd. In werkelijkheid hebben de feiten plaatsgevonden in 2007 of 2008, maar in de serie wordt het vaag gehouden hoe lang het geleden is. Simonne en Frank spreken steeds over "destijds met Leontien".
Het is niet omdat enkele personages een leeftijdssprong hebben gemaakt, dat de hele serie meteen een tijdssprong heeft gemaakt. Al de andere personages zijn niet zoals Lowie 11 jaar ouder geworden sinds 2007. Kijk bijvoorbeeld maar naar Britney! Die was 1,5 jaar oud toen Leontien en Lowie naar Mexico vluchtten en zij is nu in 2013 bijna 7. De leeftijd klopt dus perfect! En Tom heeft onlangs zijn 40e verjaardag gevierd, wat nog steeds klopt met de leeftijd die hij in het eerste seizoen had. Het is duidelijk dat er in niet in het hele thuisverhaal een tijdssprong heeft plaatsgevonden. Als dit zo was dan hadden andere personages zoals Katrien, Paulien, Tim en Jens bijvoorbeeld plots van scholieren naar hardwerkende volwassenen moeten veranderd zijn. En zoiets heeft dus nooit plaatsgevonden.

Wisten jullie trouwens dat Julia er al bij was toen die hele affaire tussen Leontien en Luc zich afspeelde ?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: Wisten jullie trouwens dat Julia er al bij was toen die hele affaire tussen Leontien en Luc zich afspeelde ?
Bizar, ze doet nu toch een beetje alsof ze nog nooit van Leontien gehoord heeft.
Moet eerlijk bekennen dat ik van die hele affaire niet veel meer afweet, zal wel in mijn nadeel spelen :oops:

Feit blijft dat voor heel wat mensen in Thuis binnenkort héél veel zal veranderen.

Zo moet Djoelia straks wellicht op zoek naar een nieuwe man, zal Lowieke wellicht voortaan bij Simonneke gaan wonen, moeten Franky en Tibo op zoek naar een nieuw appartement (ze wonen nu boven Sanitechniek, het gebouw was eigendom van Luc, als ik me niet vergis), moeten Frank, Eddy en Bram op zoek naar een nieuwe baan, krijgt Vlerick zo goed als zeker op zijn trouwdag de bons (Femke toont wellicht nog eens haar goed hart en vertelt Peggy wat haar lieveke heeft gedaan en gaan Judith en Tom wellicht samenwonen (tot spijt van Emma, die hem het leven zal zuur maken)...

Plotstof dus genoeg, de komende maanden. :dance:
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Tiboko schreef:
tvx1 schreef: Feit blijft dat voor heel wat mensen in Thuis binnenkort héél veel zal veranderen.

Zo moet Djoelia straks wellicht op zoek naar een nieuwe man, zal Lowieke wellicht voortaan bij Simonneke gaan wonen, moeten Franky en Tibo op zoek naar een nieuw appartement (ze wonen nu boven Sanitechniek, het gebouw was eigendom van Luc, als ik me niet vergis), moeten Frank, Eddy en Bram op zoek naar een nieuwe baan, krijgt Vlerick zo goed als zeker op zijn trouwdag de bons (Femke toont wellicht nog eens haar goed hart en vertelt Peggy wat haar lieveke heeft gedaan en gaan Judith en Tom wellicht samenwonen (tot spijt van Emma, die hem het leven zal zuur maken)...

Plotstof dus genoeg, de komende maanden. :dance:
Het speculatietopic staat hier. :roll:
0 x
Afbeelding
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef:
tvx1 schreef: Wisten jullie trouwens dat Julia er al bij was toen die hele affaire tussen Leontien en Luc zich afspeelde ?
Bizar, ze doet nu toch een beetje alsof ze nog nooit van Leontien gehoord
Ik vind het trouwens ook even bizar dat Franky ook doet alsof hij van niets wist. Hij was toch al 13 toen al de gebeurtenissen zich afspeelden. Dan snap je daar toch wel iets van ?
0 x
Thuisforum
Administrator
Administrator
x 9
x 63

Bericht door Thuisforum »

Voor speculaties allerhande is er een topic bij de spoilers...

http://thuisforum.be/viewtopic.php?f=16 ... 67#p310867

:angel:

Wat Poolaapje zegt dus... :thumbup:
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

tvx1 schreef:
Tiboko schreef:
Ik vind het trouwens ook even bizar dat Franky ook doet alsof hij van niets wist. Hij was toch al 13 toen al de gebeurtenissen zich afspeelden. Dan snap je daar toch wel iets van ?
Dan ben je daar gewoon niet mee bezig. Hij zal wel beseft hebben dat er iets fout was (zoals hij ook gezegd heeft) maar wat juist zullen Frank en Simonne hem niet uitgelegd hebben. Wat vrij normaal is volgens mij.
0 x
Afbeelding
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

tvx1 schreef:
Tiboko schreef:
Helemaal in het begin had Julia met de familie Bomans niks te maken, ze werkte bij de Fit & Fun.
En ik denk niet dat alle ouders hun 13-jarige kinderen ALLES vertellen.
Trouwens, niet alleen Lowie, maar ook Franky heeft een leeftijdssprong gemaakt.

Maar goed, dit is het topic van Julia.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Om keibraaf on-topic te zijn. :angel:

Ben benieuwd hoe Julia de inhoud van de brief gaat verwerken. Ze snapt nu dat Luc niet het heilig boontje is dat hij beweert te zijn. Dat hij haar al leugens verteld heeft. Hoe gaat ze hem vertellen dat ze de brief van Leontien gelezen heeft? Gaat ze Luc met zijn klikken en klakken op straat zetten? Legt ze Lowie uit waarom ze dit doet en laat ze hem de brief lezen? Die verhaallijn wordt nog leuk. :D
0 x
Afbeelding
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Juist, dat is het punt. Het gaat hier niet over het feit dat Luc al of niet betrokken was bij die fraude, daar bewijst die brief niks over uiteraard. Het gaat hem over het vertrouwen dat je in zo'n man nog kan hebben als je te weten komt wat hij allemaal heeft uitgespookt. En Lowie zal zijn mama nog meer geloven dan Julia.
Het klopt dat Julia vroeger Leontien mss eens terloops gezien heeft maar niet meer dan dat.
Wat de leeftijdsproblematiek betreft denk ik dat we dit beter kunnen laten rusten want ofwel zeg je gewoon: het is Thuis, ofwel moet je terug naar de relativiteitstheorie van Einstein en het space-time continuum en dat allemaal voor een soap... :lol:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Het is dat ik niet naar de Thuisdag ga anders had ik Julia een tegeltje gegeven met de tekst "Waar rook is is vuur" hoe kan een mens ZO naief zijn? Ze kan wel een wedstrijdje houden met Nancy. Beiden Naief en beiden geloven ze dat hun lief heilig is.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gesloten