Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
x 435

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door ikke »

Nancy die een pot met soep van 't vuur haalt die niet dampt... Koude soep?
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

ikke schreef:Nancy die een pot met soep van 't vuur haalt die niet dampt... Koude soep?
Neen, bevroren soep. :mrgreen:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Tim vraagt assistentie 'er is een verdachte op de vlucht', maar melden dat hij wapengevaarlijk is, is niet nodig.

Ann 'mijn dochter is geraakt door n kogel maar ik weet niet wat er gebeurd is'. Natuurlijk weet ze dat, Sandrine is geraakt door een kogel … Wie die afvuurde heeft geen belang.

Didi die volledig van zijn melk is na dat incident. Ik zou denken dat een agent geselecteerd wordt op koelbloedigheid.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Die van de slachtofferhulp bekommert blijkbaar enkel om Emiel en Olivia dan? Lander heeft tenslotte zijn revolver tegen Olivia haar hoofd gehouden, die mens heeft doodsangsten doorstaan en toch bekommert die van de slachtofferhulp niet om Olivia dus Olivia moet dan maar haar plan trekken, schone slachtofferhulp, zij is daar vet mee. :mad: :mad:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef:Ann 'mijn dochter is geraakt door n kogel maar ik weet niet wat er gebeurd is'. Natuurlijk weet ze dat, Sandrine is geraakt door een kogel … Wie die afvuurde heeft geen belang.
Volgens mij doelde Ann daar ook helemaal niet op, op wie dat wapen afvuurde.
Haar dochter lag daar dood te bloeden en Ann was in shock. Ik geloof niet dat een moeder in zo'n geval nog een heel zinnig gesprek kan voeren :nope: Had ze daar heel rustig en gedetailleerd verslag zitten doen, dan was dat in mijn ogen pas iets geweest 'wat niet klopt'.
johan1969 schreef:Didi die volledig van zijn melk is na dat incident. Ik zou denken dat een agent geselecteerd wordt op koelbloedigheid.
Agenten zijn ook maar mensen, hè. Het zal je maar gebeuren; per ongeluk een kind raken tijdens een gewapende gijzeling...
Ik geloof niet dat daar een training of koelbloedigheid tegen bestand is.
Laatst gewijzigd door Christel op di 01 jan 2019, 03:37, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

apestaart schreef:Die van de slachtofferhulp bekommert blijkbaar enkel om Emiel en Olivia dan? Lander heeft tenslotte zijn revolver tegen Olivia haar hoofd gehouden, die mens heeft doodsangsten doorstaan en toch bekommert die van de slachtofferhulp niet om Olivia dus Olivia moet dan maar haar plan trekken, schone slachtofferhulp, zij is daar vet mee. :mad: :mad:
Uh...ik neem aan dat slachtofferhulp daar niet voor iedereen tegelijk komt. Wat moest die vrouw dan doen? Olivia en Emiel tegelijk proberen te helpen in een groepsgesprek of zo? Het is toch niet meer dan logisch dat er anders omgesprongen wordt met een klein kind dan met een volwassen vrouw?
Wie zegt er dat Olivia (en alle anderen daar) ook geen slachtofferhulp aangeboden gaan krijgen? :-?

Emiel zit momenteel zonder vader na een ongelofelijk traumatische ervaring die hij totaal niet kan plaatsen. Ik denk dat dat in eerste instantie voorrang krijgt op de rest...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

En toch had Olivia zo vlug mogelijk geholpen moeten worden want zij was in shock, Emiel daarentegen die bleef kalm sterker nog die lijkt zelfs niet te beseffen wat er gebeurd is desondanks dat Sandrine voor zijn ogen neergeschoten was.
Het is te hopen dat Dieter ook hulp krijgt want die is serieus van zijn melk wat zeg ik, hij was precies gehypnotiseerd, hij stond nog zeer lang met zijn revolver in zijn hand, Tim heeft die revolver uit zijn handen moeten trekken.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

De beste stuurlui staan blijkbaar nog steeds aan wal. :whistle:
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

De verhaalijn van Sandrine lijkt voor de schrijvers onuitputtelijk, nu dit weer. :boo: De vrouw die haar adopteerde weet ze nog niet dat dit haar tante is :-? Haar biologische mama is naar Portugal voor ( alweer )een nieuw leven ' :bye:
Wisselende lieven van haar mama, de plus mama's tot het haar tegensteekt :confusion-seeingstars: Ze komt op een leeftijd dat ze naar haar papa gaat vragen. Intussen is de Poolse ' pluspapa ' terug :denk: Haar Kaapverdische plusmama is ook weg :bye: Klein zusje Zoë is weg :bye: Teruggegeven aan de buurvrouw die niet wist ze de mama was. Kinderen zijn straffere verhaallijnen maar zoals met Sandrine :doh: nu dit :boo: Het is niet te volgen dat haar echte papa door hemzelf en iedereen blijft doodgezwegen. En opa Frank die tegelijk bij zijn vrouw, bij die haar zus een dochter kreeg.:whistle:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2571

Bericht door satine »

Ik vind het niet meer dan logisch dat het kind eerst geholpen werd, hoe kalm hij ook was (of leek!)
Het gaat hier wel over zijn eigen vader die plots een crimineel blijkt te zijn die zomaar een handwapen uit zijn broekzak haalt en zijn juf bedreigt.
En die niet luistert naar wat de politie zegt.
Zo'n jongen vang je best meteen op, VOOR hij opeens alles beseft en de paniek toeslaat.

Olivia is een twintiger, zij was inderdaad in shock, maar zij kan dit als jongvolwassene veel beter plaatsen. Zij is ook niet de dochter van degene waar nu jacht op gemaakt wordt.
En in het gemeenschapshuis zijn mensen die haar (voorlopig) kunnen opvangen, Emil heeft buiten zijn vader niemand blijkbaar.

Het is lang niet altijd de kalmste die de dingen het best verwerkt. :nope:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Wat er vooral niet klopt: Tim achtervolgt Lander zonder kogelvrij vest maar komt het huis terug binnen mét kogelvrij vest nadat hij de jacht heeft opgegeven. Wat ik dénk dat er niet klopt is dat Dieter rechtshandig is en Sandrine aan de linkerkant geraakt is terwijl ze volgens mij meer naar links staat. Of het moest zijn dat Dieter helemaal niet kan mikken.
johan1969 schreef:Tim vraagt assistentie 'er is een verdachte op de vlucht', maar melden dat hij wapengevaarlijk is, is niet nodig.

Ann 'mijn dochter is geraakt door n kogel maar ik weet niet wat er gebeurd is'. Natuurlijk weet ze dat, Sandrine is geraakt door een kogel … Wie die afvuurde heeft geen belang.

Didi die volledig van zijn melk is na dat incident. Ik zou denken dat een agent geselecteerd wordt op koelbloedigheid.
Ik ben ook geleerd om rationeel te handelen en afstand-nabijheid in balans te houden maar ik kan u verzekeren dat wat een volwassene overkomt niet kan vergelijken met wat er al dan niet door jouw schuld met een kind gebeurt. Niet aangedaan zijn bij een halfdood kind zou eerder niet normaal zijn.
apestaart schreef:En toch had Olivia zo vlug mogelijk geholpen moeten worden want zij was in shock, Emiel daarentegen die bleef kalm sterker nog die lijkt zelfs niet te beseffen wat er gebeurd is desondanks dat Sandrine voor zijn ogen neergeschoten was.
Het is te hopen dat Dieter ook hulp krijgt want die is serieus van zijn melk wat zeg ik, hij was precies gehypnotiseerd, hij stond nog zeer lang met zijn revolver in zijn hand, Tim heeft die revolver uit zijn handen moeten trekken.
Emil heeft wel niemand hé, die zal wellicht door Bijzondere Jeugdzorg bij een pleeggezin geplaatst worden.
Dieter zal tijdens het onderzoek geschorst worden en zal verplicht naar de psycholoog moeten.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Dat Emiel niemand heeft valt nog af te wachten, we weten tenslotte niet of zijn moeder nog leeft, het is nog altijd niet duidelijk of Lander weduwnaar is of gescheiden is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2571

Bericht door satine »

Dat klopt, daar weten we niks over.
Maar het is volgens mij niet zo dat Emil zijn moeder 'kent'.
Misschien is ze al jaren niet meer in zijn leven en is zij voor hem een 'vreemde', omdat hij nog zo jong is.
Of zij in deze omstandigheden Emil goed zou kunnen opvangen, betwijfel ik.
Als ze inderdaad nog leeft natuurlijk.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1036

Bericht door Tiboko »

satine schreef: Als ze inderdaad nog leeft natuurlijk.
Natuurlijk leeft ze nog. In Thuis laten ze enkel on- of pasgeboren kinderen dood gaan, maar dat zal wel niet bewust zo gekozen zijn.

Waar ik een beetje vragen bij heb is waarom een heel politiekorps dat kleine bosje achter Franks woning niet kan uitkammen (er liepen wel dertig agenten rond, als je het aantal combi's kon tellen) - maar dat er gewacht wordt tot Frank uit zijn bed komt om Lander - die daar al die tijd braaf heeft zitten wachten - te betrappen.

Frank de grote held die slaagt, daar waar de politie weer faalt. En dat op oudejaar :wtf:

Wat er echter helemaal NIET klopt, is de manier waarop inspecteur Cremers die gijzeling (wat het toch was) heeft aangepakt. Leren ze hem op de politieschool niet dat je in geval er kinderen bij betrokken zijn, je de dader best zijn zin geeft en vooral NIET provoceert?

Wat wou die Lander? Gewoon met Emil vertrekken. Had Tim dit (voorlopig) toegestaan, dan hadden ze Lander wel op een later tijdstip kunnen arresteren/inrekenen en dan was er geen slachtoffer gevallen (nu vier of vijf - Sandrine natuurlijk, maar ook Olivia - in shock - idem dito voor Ann en last but not least Dieter met een trauma dat hij jaren zal meedragen).

En allemaal omdat Tim die situatie totaal verkeerd inschatte.
Laatst gewijzigd door Tiboko op di 01 jan 2019, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2571

Bericht door satine »

Tiboko schreef:
satine schreef: Als ze inderdaad nog leeft natuurlijk.
Natuurlijk leeft ze nog. In Thuis laten ze enkel on- of pasgeboren kinderen dood gaan, maar dat zal wel niet bewust zo gekozen zijn.
Waaruit blijkt dat de moeder van Emil nog leeft? Is daar iets over gezegd dan? :eh:
0 x
Plaats reactie