Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Thom schreef: di 13 dec 2022, 19:11
En ook Veerle, die nu door met name Sam uitgespuwd wordt, dat verdient ze niet
Dat verdient ze maar al te goed. Ze heeft Joren ALLE kansen op een herstelde band met zijn moeder afgenomen. Het was niet aan haar om deze beslissing te nemen. En blijkbaar weet ze het maar al te goed nu het ook is uitgekomen dat ze meerdere brieven heeft achtergehouden. Ze verdient geen troost maar een ferme lap. Trouwens, zo goed was haar band met Joren ook niet gezien ze hem bij Sam dumpte omdat ze hem "niet meer aankon".
Joren daarentegen, die verdient alle steun die hij kan krijgen.
Hart onder de riem voor Joren hier... Je zult het maar op je dak krijgen allemaal.
heidiw schreef: di 13 dec 2022, 23:16
Trouwens, zo goed was haar band met Joren ook niet gezien ze hem bij Sam dumpte omdat ze hem "niet meer aankon".
Zo zwart/wit was dat toen niet, toch?
Het was een combinatie van factoren, waaronder er ook eentje was dat het voor Joren leuker en gezelliger was om bij wat jongere mensen te wonen. Dat heeft hem jarenlang heel goed gedaan, ook als je zijn band met Hannah ziet, dus het was echt wel in zijn belang en in mijn ogen toch niet zozeer om hem te dumpen.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Dumpen zou ik het toch ook niet noemen. Ze is al niet meer van de jongste, en wie weet sukkelde ze toen al hier en daar met haar gezondheid. Als Joren daar was gebleven, dan was hij misschien niet zo opengebloeid, en had hij niet zoveel mensen om zich heen. Wie zegt trouwens dat Joren haar wel met open armen ontvangen zou hebben, als ze ineens voor hem toendertijd stond. Blijf erbij dat Sam dat potje gedekt heeft moeten laten, want ik zie hier het belang van Joren niet in.
Voor Nancy ja, ze kan het ook niet helpen dat zij en Eddy "niet op de eerste rij stonden toen het verstand werd uitgedeeld", zoals ze de gekende uitdrukking gebruikte.
Maar ook voor Britt die daardoor zo'n onnodige druk op zichzelf legt. Er zijn zoveel mensen wiens ouders van hun 14e in de fabriek zijn gaan werken, en toch hebben heel veel van die mensen toch een A1 diploma (nu bachelor) gehaald. Of zelfs nog meer. Het is dus niet omdat je ouders niet gestudeerd hebben en het niet in de genen zit dat jij het niet kan.
heidiw schreef: do 15 dec 2022, 11:31
Het is dus niet omdat je ouders niet gestudeerd hebben en het niet in de genen zit dat jij het niet kan.
Wat een achterhaalde en kromdenkende redenering is dat van Britney. En Nancy gaat dan nog mee in die gedachtengang. Iedereen heeft iets speciaals en moois en dat hoeft niet noodzakelijk studieresultaat te zijn!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck schreef: do 15 dec 2022, 11:40
Wat een achterhaalde en kromdenkende redenering is dat van Britney. En Nancy gaat dan nog mee in die gedachtengang. Iedereen heeft iets speciaals en moois en dat hoeft niet noodzakelijk studieresultaat te zijn!
Dat dus!
Ik krijg het er koud van hoe dat in Thuis gepresenteerd wordt. Alsof je alleen iets waard bent wanneer je gestudeerd hebt. En ze werken het al jaren zelf in de hand door Eddy en Nancy bewust "dommig" over te laten komen, met hun geforceerd verkeerde uitspraken e.d.
Ik wil de hoogopgeleiden waarmee - buiten hun vakgebied - geen fatsoenlijk gesprek te voeren valt, echt de kost niet geven.
Het een (dus in staat zijn goed te kunnen leren) zegt letterlijk niks over het ander (het in staat zijn om verstandig door het leven te gaan en je inkomen te verdienen, bijvoorbeeld).
2 x
Arme Harry. Een road trip met alleen maar Bon Jovi of de Vlaamse versie van Ramazotti uit volle borst meegezongen door Ilias.
En Yasmine natuurlijk. Het kind is hier weer de dupe van de achterbaksheid van volwassenen. En ik vermoed dat het nu echt de eerste keer is dat ik oprecht medeleven voel met Peter.
heidiw schreef: vr 06 jan 2023, 00:17
Arme Harry. Een road trip met alleen maar Bon Jovi of de Vlaamse versie van Ramazotti uit volle borst meegezongen door Ilias.
Inderdaad!!! Als ik Harry was, ik had mijn veto gesteld.
'Mijn muziek en jij zwijgen, of ik keer terug'.
En Yasmine natuurlijk. Het kind is hier weer de dupe van de achterbaksheid van volwassenen.
Inderdaad, ocharme dat meisje!
Maar zo wordt ook duidelijk hoe gauw een roddel een eigen leven gaat leiden.
daffy duck schreef: vr 06 jan 2023, 08:34
Nancy. Ze had zo haar best gedaan voor het boek van Marianne. En de reactie was maar koel vond ik.
Ik vond dat nog wel grappig, de 'grote lezeres' Marianne die uitgerekend dat boek krijgt.
Ik lees ook veel en vaak, maar Ulysses heb ik na een paar pogingen dan toch maar van mijn lijst geschrapt.
Dat was helemaal geen spek voor mijn bek.
Ulysses, het boek dat weinig mensen kunnen uitlezen. Bovendien zou het vol schunnigheden staan. Of Nancy dat weet is maar de vraag natuurlijk. Een zet van Karin Benieuwd wat Marianne ermee gaat aanvangen…
En Yasmine natuurlijk. Het kind is hier weer de dupe van de achterbaksheid van volwassenen. En ik vermoed dat het nu echt de eerste keer is dat ik oprecht medeleven voel met Peter.
Inderdaad (vooral dat laatste ook )
Die 2 krijgen van mij ook een hart onder de riem. Ik had met beiden echt te doen gisteren...
Met het boek van Marianne moest ik ook echt lachen. Dat ze als een boer met kiespijn moest toegeven dat er een boek bestaat wat ook haar petje te boven gaat
Voor Nancy was het misschien een beetje sneu, maar ik vond het al bij al toch wel een schitterende zet van Karin...
1 x