Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Crackers
- Poster rang 5

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Ik vond het nu wel wat overdreven dat ze daar rosse centjes zat te tellen, precies om te tellen of ze nog een droog oudbakken klein brood aan halve prijs kon kopen.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Mja, voor wie eventueel nog mocht twijfelen of Marianne nu echt blut is...
En dat mini-portemonnee'tje was ook al navenant. Het leek overigens wel uit de speelgoedkist van Sandrine te komen.
Zou Marianne dat speciaal aangeschaft hebben van haar laatste centjes?
Maar goed, buiten dit alles heb ik echt wel met Marianne te doen. Bovenop al het bedrog en (bijbehorende) ellende, zal ze mettertijd toch moeten proberen te accepteren dat haar leven (zoals het er nu uitziet) voorgoed veranderd is. En dat accepteren zal - zeker in haar geval - niet makkelijk zijn.
Overigens wel heel mooi om te zien dat Tom en vooral Judith zo met haar begaan zijn...
En dat mini-portemonnee'tje was ook al navenant. Het leek overigens wel uit de speelgoedkist van Sandrine te komen.
Zou Marianne dat speciaal aangeschaft hebben van haar laatste centjes?
Maar goed, buiten dit alles heb ik echt wel met Marianne te doen. Bovenop al het bedrog en (bijbehorende) ellende, zal ze mettertijd toch moeten proberen te accepteren dat haar leven (zoals het er nu uitziet) voorgoed veranderd is. En dat accepteren zal - zeker in haar geval - niet makkelijk zijn.
Overigens wel heel mooi om te zien dat Tom en vooral Judith zo met haar begaan zijn...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
lord F.
- Poster rang 5

Je zou nog gaan denken dat ze jaloers begint te worden op Hélène. 
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5

Ja maar Marianne is een taaie hé. Die komt zoals een kat wel op haar pootjes terecht.
0 x
Potentia Principatum
-
Sandertje
- Poster rang 1

- x 15
Nu vond ik de scene met de portefeuille er toch ook wat over, maar desalniettemin ben ik blij dat de status quo van een personage eens verandert. In Thuis gaat het naar mijn mening soms wat te snel om iemand terug te brengen naar wie ze vroeger waren. Het lijkt dan ook voorspelbaar dat tegen het einde van het seizoen, Marianne triomfantelijk weer een mooie bankrekening zal hebben. En dit doet me hopen dat we Marianne echt in een armoede zien belanden. Het is een beetje zoals de verhaallijn van Luc. Toen hij vorig jaar niet wakker werd uit een coma was ik er van overtuigd dat tegen juli we de oude Luc terug zouden hebben. Nu lijkt het toch dat het personage permanent is verandert.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 979
- x 582
Tja Marianne kennende zal ze zich wanhopig aan de "schone schijn" vasthouden en daardoor de weinige mensen die haar echt zouden steunen/troosten (nancy, jenny) van zich af duwen. Nu, ze kan nog altijd samen met Rosa op dat appartementje gaan wonen, elkanders wonden likkend 
0 x
-
ikke
- x 435
Behalve "elkanders wonden likken", zie ik het helemaal zitten.martha schreef:Tja Marianne kennende zal ze zich wanhopig aan de "schone schijn" vasthouden en daardoor de weinige mensen die haar echt zouden steunen/troosten (nancy, jenny) van zich af duwen. Nu, ze kan nog altijd samen met Rosa op dat appartementje gaan wonen, elkanders wonden likkend
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 979
- x 582
- Flower-Power
- Poster rang 2

Helemaal mee eensChristel schreef:heb ik echt wel met Marianne te doen. Bovenop al het bedrog en (bijbehorende) ellende, zal ze mettertijd toch moeten proberen te accepteren dat haar leven (zoals het er nu uitziet) voorgoed veranderd is. En dat accepteren zal - zeker in haar geval - niet makkelijk zijn.
En heb ook wel medelijden met Marianne.
Het lijkt me vreselijk dat wanneer je nooit naar je geld hebt moeten kijken je plots echt arm bent.
Misschien valt er nog van ergens plots geld uit de lucht? Een erfenis van een oud oom of tante? Verloren gelegd kapitaal? Ik hoo het eigenlijk voor haar, want Marianne is geen persoon om het zonder geld te moeten doen. Al zal ze wel voorlopig ferm haar plan trekken denk ik.
En verder jammer dat ze even zo trots bang was om het Nancy te vertellen - anderzijds begrijpelijk vanuit haar standpunt en gezien het feit dat Nancy een wandelende gazet is
Als Nancy het te weten komt zal ze zich wel schuldig voelen dat ze het niet terug goed wou maken.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Het pijnlijkst in de situatie van Marianne is dat zij nu is zoals al die mensen waarop zij haar leven lang op neergekeken heeft.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ik zou Marianne toch maar niet uittellen hoor (letterlijk en figuurlijk). Er zal nog wel iets komen waardoor ze haar status als "sjieke madam" herwint. Dat is nu eenmaal het up en down in Thuis.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Marianne is sneller dan verwacht alweer haar eigen vertrouwde bazige zelve.
0 x
-
Lazylady
- x 435
Maar ze heeft zich daarna wel meteen geëxcuseerd.Captain Cuckoo schreef:Marianne is sneller dan verwacht alweer haar eigen vertrouwde bazige zelve.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nu zou het me echt wel verwonderen moest Marianne in het OCMW belanden...
0 x
Potentia Principatum
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Eerder gefrustreerd omdat ze niets om handen heeft vind ik. En heel begrijpelijk dat je, als je altijd de touwtjes in handen had, behoorlijk opgelaten bent als je je plots nutteloos voelt.Captain Cuckoo schreef:Marianne is sneller dan verwacht alweer haar eigen vertrouwde bazige zelve.
0 x