daffy duck schreef: do 18 mar 2021, 17:30
En die vergelijking met die oudere iets meer gezette vrouw vond ik toch wel vernederend. Het was juist luid genoeg gebracht om iemand in verlegenheid te brengen. Niemand is met dergelijke opmerkingen gediend en het zijn zeker haar zaken niet hoe een ander zich voelt, erbij loopt of eruit ziet.

Haar houding is belachelijk genoeg!
Daar heb ik me zelfs groen en geel aan geërgerd, eerlijk gezegd.
Nou lieten ze Christine - met haar blijdschap rond haar zwangerschap - eens in een wat sympathieker, menselijker daglicht zien, en dan gaan ze dat binnen de kortste keren alweer om zeep helpen door het volgende cliché op te vissen: Christine heeft schrik voor haar figuur. En dat niet pas nadat ze bevallen is, nee, dat moet al bij de eerste tekenen van een buikje, zodat ze ook nog eens willens en wetens haar tweeling in gevaar kan brengen door letterlijk niks meer te willen eten en als een gek te gaan hardlopen.
En om het dan af te maken, krijgen we haar ook nog eens te zien met haar inderdaad vernederende opmerkingen, binnen gehoorafstand van een dame die misschien geen maatje 36 heeft, maar die blijkbaar wel gezond leeft als je ziet dat ze toch ging lopen daar.
Ik vind dat zo'n verkeerd, negatief beeld weer wat ze neerzetten...
Ik weet dat er veel kortzichtige mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en die enkel voor uiterlijk vertoon leven zonder daarbij ook maar één seconde aan de gevoelens van een ander te denken, maar ik vind het behoorlijk kansloos dat ze deze "minder prettige" (zacht uitgedrukt) eigenschap ook nog eens boven op de al eveneens minder gezellige karaktertrekken van Christine stapelen.
Er is letterlijk NIKS plezierigs/warms aan dat hele type...