Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Ik heb geen enkel boek gelezen en de serie Secrets heb ik maar in de grove weg gevolgd. Ik zeg helemaal niet dat we het moeten volgen/lezen (zou ook niet mogen om alles te moeten begrijpen). Ik wil gewoon een beetje duiden dat Jacques indertijd al geen heldere ster was.

Mercy killing is een mogelijkheid, maar dat is toch niet iets om mee uit te pakken. Of zou dat met kanker niet waar zijn? Heb zelf nooit gehoord waaraan zijn vrouw gestorven is.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

ThuisStan123 schreef: za 29 mei 2021, 15:29 Mercy killing is een mogelijkheid,
???
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

ikke schreef: za 29 mei 2021, 17:11???
Moorden uit genade. Zie het laatste bericht van Heidiw op dit topic, dan snap je het wel :yup:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

heidiw schreef: za 29 mei 2021, 15:06 Als ik het goed voorheb had de vrouw van Jacques kanker (of een andere ongeneeslijke ziekte)
Ik dacht dat indertijd ook gehoord of gelezen te hebben, maar hij kan vertellen wat hij wil he.
Zijn zoon is er ook niet meer om te puntjes op de i te zetten.
Dat zou wel verklaren waarom Jacques altijd braaf deed wat Reinhilde zei, dat zij 'macht' over hem had was wel duidelijk.

Volgens mij is dit toch iets dat er al langer was en heeft hij in het begin - voor de weinige keren dat we hem zagen - zich altijd in de plooi kunnen houden.
Zolang alles was zoals hij het graag had, was het goed.
Als hij maar geen tegenwind kreeg.
0 x
Mario Bonkers
Nog geen rang
x 2

Bericht door Mario Bonkers »

Jacques speelt de slechterik en dat doet hij verschrikkelijk goed want jullie ergeren zich aan hem. De scenes zijn niet al te choquerend en triggeren onze fantasie en gevoelens. Thuis zet die situaties uitstekend in beeld in een beperkte uitzendtijd, elke aflevering kan je perfect volgen.
De rol Jacques was inderdaad een super slechterik in te brengen, een geslepen slechterik. Thuis had al dergelijke personages zoals Henri Cherie en zijn Hélène, maar de topper was Luc, die rol evenaren gaat niet meer lukken al doet Jacques dat in zijn rol dus niet slecht. Voor mij mogen er nog zo'n rollen komen. En zeker dat van dit kaliber. Als het je raakt is het goede televisie.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik erger mij niet aan Jacques, noch aan de acteur.
Alleen aan de verhaallijnen die aan alle kanten rammelen.
Dat is wat mij raakt: dat het allemaal goed en wel opgebouwd begon om daarna ineen te vallen als een kaartenhuisje.
En dat maakt het niet 'goede televisie'.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Mario Bonkers schreef: zo 30 mei 2021, 12:00 Voor mij mogen er nog zo'n rollen komen. En zeker dat van dit kaliber. Als het je raakt is het goede televisie.
Maar het moet je dan wel raken hé! Niet doen achterovervallen van verkeerde, opgeblazen sensatie!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Mario Bonkers
Nog geen rang
x 2

daffy duck schreef: zo 30 mei 2021, 19:44 Maar het moet je dan wel raken hé! Niet doen achterovervallen van verkeerde, opgeblazen sensatie!
En waar zie jij verkeerde opgeblazen sensatie ?

Dit is een prachtige rol, voor een soap van de bovenste plank.

Schipper naast Mathilde en de Zwart-Wit televisie zijn niet meer.

Thuis haalt kleppers binnen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Opgeblazen sensatie ?

Voorbeeld. Dat gedoe met de rode tentjes. Enkel de laarzen die in beeld kwamen toen die auto in brand werd gestoken. Een onschuldige hond vergiftigen, om aan te tonen dat zakske (of de scenaristen?) voor niks terug deinst.

Wat is t volgende? Jacques die met zijn kamionette Christine of Yasmine omver rijdt?

Voor mij mag het ook wat minder. We wéten nu ook al wel dat Pieters niet spoort. En Thuis is geen misdaadserie, maar een soap.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Mario Bonkers schreef: ma 31 mei 2021, 11:43 Schipper naast Mathilde en de Zwart-Wit televisie zijn niet meer.
Wel heel rare vergelijking. :eek: Dat was spectaculair de tijd van toen. Dus geen kwaad woord hierover. Maar dit is naast de kwestie: Het gaat hier niet over iets dat onze wereld op z'n kop zet van mooie en vernieuwende televisie, enkel van ongepaste sensatie.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Mario Bonkers
Nog geen rang
x 2

Ik begin me meer en meer af te vragen waarom sommigen nog kijken, een en al negatief, kritiek. Het was niet goed. Er kwam kritiek op finales, nu is het de voorbije maanden heerlijke soap, lekker spannend en nu is het wéér niet goed.
Het kan : Thuis laat het toe : zelf scenario schrijven en opzenden !, echt het kan. Je krijgt zelfs thuis persoonlijk antwoord.
Moderator bericht:
Buiten het feit dat dit compleet offtopic is en niets bijdraagt in dit onderwerp, zou het fijn zijn als persoonlijke opmerkingen achterwege gelaten worden.

Misschien toch maar eens de forumregels bekijken?
Je vindt ze hier:

http://thuisforum.be/viewtopic.php?f=5&t=865
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik vind het jammer dat Jacques eruit gaat. Peter Van de Velde zet het personage heel goed neer!
Ik snap wel de frustratie hoe Tim en Dieter bij Jacques terecht komen. Die verhaallijn trekt op niets, door toevallig afgeluisterde conversaties, toevallige getuigenissen (van bv Joren, wat er gebeurd is in het zwembad met Stan) enz...
De ontmaskering door Tim en Dieter had wat meer onderbouwd mogen worden ipv toevalligheden.
Maar buiten dit, lang geleden wat we nog zo'n slechterik gezien hebben in thuis.
Hoe hij tegenover Waldek bekende dat hij Thilly verkracht had en niet Jasper, heel creepy.
Steengoede acteur, Peter VdV!
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Recentste verhaallijn vind ik ook ergerlijk, Jacques die op iedereen wraak wil nemen : Vondel vermoorden, die patiente van Judith ... en nu Judith zelf ?
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Zou de verhaallijn rond Jacques nu helemaal afgerond zijn? Zo ja, dan is dit de zoveelste verhaallijn die eindigt met een hoop losse eindjes. En ik vond het maar raar deze week hoe Rosa gewoon in een auto zat in Waldek zijn garage (of ben ik verkeerd?). Zoals wel vaker bij deze verhaallijn heb ik het gevoel alsof ik een heleboel gemist heb.

We hebben volgens mij nog altijd geen bevestiging gekregen over de dood van Reinhilde, Roxanne en over de hond van Kobe. Daar is niets meer over gezegd. En hoe zit het nu met Reinhilde: ze hebben ons maandenlang wijsgemaakt dat zij het was die hem opdracht had gegeven haar echtgenoot te vermoorden in Spanje. Ik dacht al die tijd dat hij bij haar onder de sloef lag, maar nu is Reinhilde juist dood.

Waarom was hij zo slecht? Altijd al zo geweest? Hoe zat het met zijn zoon die hij zo graag zag? 0,0 diepgang hebben ze hem gegeven. Dat is zo ontzettend jammer. Thuis is een soap, waar je ruim de tijd hebt om verhalen en personages tot in de details uit te werken. Dat hebben de makers niet gedaan. Ik had nog veel andere bedenkingen, maar die ben ik na de lange zomerpauze vergeten. Soms denk ik dat de makers gewoon hopen dat de kijker alles vergeet.

Al bij al sloeg deze verhaallijn toch echt nergens op. Hoeveel kijkers zouden ook maar één dode (van de 6) kunnen opnoemen die Jacques heeft gemaakt? Je moet er al heel diep voor nadenken. Alleen het gedoe rond Xander en rond 'Didier de pikkendief' vorige seizoen was nog zwakker.

En dan te denken dat het allemaal begonnen is met Dieter die Jacques tegen de parasol van de Withoeve had zien schoppen. En met Jacques die Tim & Dieter voortdurend afluisterde.

Afsluiten met een positieve noot: de gebeurtenissen in de seizoensfinale rond Jacques én de acteerprestaties van Peter Van De Velde vond ik wél uitstekend :yup:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Zaak beschouwen ze als afgerond. Toch de flikken. Mijmerde Dieter deze week "had ik die zaak rond Jasper zo gelaten, dan was dit allemaal niet gebeurd".

Nancy zei toen "zo moet je niet denken Didi" en dat was het. Over tot de orde van de dag. Zal wel weer een nieuwe slechterik verschijnen binnenkort.
0 x
Gesloten