Marianne Bastiaens (Leah Thys)
					Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
	Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Christel
 - Poster rang 5

- x 3251
 - x 1602

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Mja, maar het is niet dat Marianne niet geprobeerd heeft om te praten, hè? Wat dat betreft zijn zowat alle partijen daar nogal koppig/hardleers in. Is het niet Marianne die onredelijk reageert, dan is het Ann of Tom wel. Jammer dat ze dat daar allemaal niet lijken te beseffen...

0 x

Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

- Caligula
 - Poster rang 5

En ons Marianne gaat een villa in Toscane kopen op naam van William. Bij ons zeggen ze: zot zijn doet niet zeer.

0 x

Potentia Principatum

- 
				Matthii
 - Nog geen rang

Dat dacht ik ook meteen.Caligula schreef:En ons Marianne gaat een villa in Toscane kopen op naam van William. Bij ons zeggen ze: zot zijn doet niet zeer.
	0 x

- Captain Cuckoo
 - Poster rang 5

Marianne lijkt het dus normaal te vinden dat William zonder enig overleg met haar, toch voorstelt Tom de halve aankoopsom terug te storten?  
 ?
Koop dat mens dringend een dwangbuis

Koop dat mens dringend een dwangbuis
	0 x

- Kwast
 - Poster rang 5

Wat een druif! Ze snapt het niet of ze wil het niet snappen. Vroeger leek ze zo een snuggere dame maar nu lijkt het wel een achterlijke muts. Alles wat die William doet vindt ze geweldig. Als zou hij verkleed als een Milka koe de polka gaan dansen in een vol winkelcentrum, dan nou zou ze het fantastisch vinden. Ik wist dat liefde blind maakt maar zo blind? Man man man, ze verkiest dat ei gewoon boven haar eigen kinderen. Het wordt tijd dat ze haar ogen opent en ziet wat voor een flapdrol haar lover is.

0 x

"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt

Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Christel
 - Poster rang 5

- x 3251
 - x 1602

Marianne is zichzelf niet, om niet te zeggen dat ze gewoon ontoerekeningsvatbaar is momenteel. Als Tom dat nu nog niet in de gaten heeft, dan weet ik het ook niet meer...
Met alle respect voor zijn dappere poging om toch nog iets te ondernemen tegen William, hoor (zijn zus kan daar nog een heleboel van leren), maar wat had hij nou verwacht toen hij daarheen ging? Dat het laatste plannetje van William zijn moeder wél duidelijk zou maken dat ze met een onbetrouwbare kerel samenleeft? Alsof de moord op Gérard niet erg genoeg is...
Het gedrag van Tom werkt op deze manier eerder als een rode lap op een stier bij Marianne, helemaal als hij blijft roepen dat ze voor hem niet meer bestaat als ze niet zegt wat hij wil horen, terwijl hij William tegelijkertijd perfect in zijn kaarten speelt als het gaat om het isoleren van Marianne van haar omgeving.
Ik snap niet dat Tom het niet wat tactvoller aangepakt heeft, of op z'n minst door het rare gedrag van Marianne heen kan kijken...

Met alle respect voor zijn dappere poging om toch nog iets te ondernemen tegen William, hoor (zijn zus kan daar nog een heleboel van leren), maar wat had hij nou verwacht toen hij daarheen ging? Dat het laatste plannetje van William zijn moeder wél duidelijk zou maken dat ze met een onbetrouwbare kerel samenleeft? Alsof de moord op Gérard niet erg genoeg is...
Het gedrag van Tom werkt op deze manier eerder als een rode lap op een stier bij Marianne, helemaal als hij blijft roepen dat ze voor hem niet meer bestaat als ze niet zegt wat hij wil horen, terwijl hij William tegelijkertijd perfect in zijn kaarten speelt als het gaat om het isoleren van Marianne van haar omgeving.
Ik snap niet dat Tom het niet wat tactvoller aangepakt heeft, of op z'n minst door het rare gedrag van Marianne heen kan kijken...
	0 x

- 
				nounake
 - Poster rang 5

- x 2250
 - x 189

en toch scheen ze heel eventjes te verschieten toen Tom het vertelde ....

0 x

- 
				Soapseut
 - x 435

Dit is karaktermoord. Marianne is niet zwakzinnig, ze is bij haar verstand. Even dacht ik dat uit haar medische onderzoeken zou blijken dat ze Alzheimer had... Maar neen. Moest William haar drogeren, dan zou dat zichtbaar zijn. Ze gedraagt zich volstrekt normaal, en sorry, maar dat is in strijd met het personage zoals we het kennen. 
Voortspoelen dus, zoals vrij veel scenes tegenwoordig.

Voortspoelen dus, zoals vrij veel scenes tegenwoordig.
	0 x

- 
				heidiw
 - Poster rang 5

- x 932
 - x 1494

Marianne wordt gewoon gehypnotiseerd door de zwoele stem van William, een andere verklaring vind ik niet.

0 x

- satine
 - Poster rang 5

- x 1667
 - x 2572

Ik denk vaak terug aan die ene zin die Hélène gezegd heeft tijdens haar 'bekentenis' aan Judith en Tom.
Ik weet niet meer letterlijk wat ze gezegd heeft, maar het kwam erop neer dat William met Marianne zou trouwen om haar geld te kunnen opstrijken na 'een ongeluk', maar dat hij opnieuw verliefd op haar was geworden.
Misschien IS dat wel zo en wil hij nu gewoon een (weliswaar comfortabel) leven met haar en heeft hij zijn moordplannen opgeborgen?
Gewoon samen rustig oud worden.
Maar dan wel met een 'gelukkige' Marianne - en hij weet dat na een tijdje het gemis van haar kinderen en Sandrine haar toch parten zal spelen.

Ik weet niet meer letterlijk wat ze gezegd heeft, maar het kwam erop neer dat William met Marianne zou trouwen om haar geld te kunnen opstrijken na 'een ongeluk', maar dat hij opnieuw verliefd op haar was geworden.
Misschien IS dat wel zo en wil hij nu gewoon een (weliswaar comfortabel) leven met haar en heeft hij zijn moordplannen opgeborgen?
Gewoon samen rustig oud worden.
Maar dan wel met een 'gelukkige' Marianne - en hij weet dat na een tijdje het gemis van haar kinderen en Sandrine haar toch parten zal spelen.
	0 x

- Christel
 - Poster rang 5

- x 3251
 - x 1602

Het zou mij eigenlijk ook niet echt verbazen als William zijn plannen inmiddels gewijzigd heeft, en het nu wel goed meent met Marianne. Ik weet nog dat ze eens in de auto zaten bij het doktershuis, en Marianne volledig over haar toeren was na de zoveelste ruzie met Ann. Toen leek het er wat mij betreft op dat er iets veranderde bij William, en hem dat echt wat begon te doen. De verklaring van Hélène sluit eigenlijk perfect aan op zijn gedrag toen.
Maar in hoeverre moet je daar waarde aan hechten bij een man die bekend heeft dat hij iemand heeft vermoord? Die zelfs geprobeerd heeft om zijn vorige vriendin te verdrinken toen hij haar niet meer kon gebruiken?
Het gaat hier toch om een ongelofelijke deuk in het vertrouwen, zou je denken, zelfs ook uit eigen ervaring voor Marianne, die dankzij hem een hele tijd voor niks in de gevangenis heeft gezeten en die bovendien uit zijn eigen mond gehoord heeft dat hij al een hele tijd plannen maakte met Hélène om haar te laten verongelukken in een auto ongeval.
Ik kan maar niet vatten dat dit er bij Marianne niet voor gezorgd heeft dat ze eieren voor haar geld kiest nu, al is het maar uit schrik dat hij best wel weer eens van mening kan veranderen na verloop van tijd.
Of is haar leven haar inmiddels zo weinig waard dat ze het risico wel wil nemen?

Maar in hoeverre moet je daar waarde aan hechten bij een man die bekend heeft dat hij iemand heeft vermoord? Die zelfs geprobeerd heeft om zijn vorige vriendin te verdrinken toen hij haar niet meer kon gebruiken?
Het gaat hier toch om een ongelofelijke deuk in het vertrouwen, zou je denken, zelfs ook uit eigen ervaring voor Marianne, die dankzij hem een hele tijd voor niks in de gevangenis heeft gezeten en die bovendien uit zijn eigen mond gehoord heeft dat hij al een hele tijd plannen maakte met Hélène om haar te laten verongelukken in een auto ongeval.
Ik kan maar niet vatten dat dit er bij Marianne niet voor gezorgd heeft dat ze eieren voor haar geld kiest nu, al is het maar uit schrik dat hij best wel weer eens van mening kan veranderen na verloop van tijd.
Of is haar leven haar inmiddels zo weinig waard dat ze het risico wel wil nemen?
	0 x

- 
				ikke
 - x 435

Dit is een mogelijkheid die volgens mij wel past bij Marianne...Christel schreef: Of is haar leven haar inmiddels zo weinig waard dat ze het risico wel wil nemen?
	0 x

- satine
 - Poster rang 5

- x 1667
 - x 2572

Marianne wordt momenteel beter behandeld door William dan door haar kinderen.

0 x

- Christel
 - Poster rang 5

- x 3251
 - x 1602

Dat is waar... Toch wel heel treurig, eigenlijk. 
Ik hoop maar voor Marianne dat ze geen monumentale vergissing maakt, en dat William zijn moordplannen inderdaad echt heeft opgeborgen.

Ik hoop maar voor Marianne dat ze geen monumentale vergissing maakt, en dat William zijn moordplannen inderdaad echt heeft opgeborgen.
	0 x

- 
				Linne
 - Poster rang 2

Marianne was altijd tot veel in staat om te krijgen wat ze wou maar dit gaat te ver.
Ze was voor mij een van de boeiendste personages, ook goedhartig en flamboyant.
Sinds er onafgebroken zozeer aan dat karakter geprutst wordt boeit het mij niet langer.
Ze doet maar, de vreemde vrouw die zich Marianne noemt.

Ze was voor mij een van de boeiendste personages, ook goedhartig en flamboyant.
Sinds er onafgebroken zozeer aan dat karakter geprutst wordt boeit het mij niet langer.
Ze doet maar, de vreemde vrouw die zich Marianne noemt.
	0 x