Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

martha schreef: za 22 mei 2021, 14:13 Zakske is terug :shock: Kat en muis spelletje met de ontvoerders kan beginnen :mrgreen:

Wie heeft hij ontvoerd dan ??

Ik vind het redelijk onnozel. Heeft hij nog ergens geld verstopt - in een tafelpoot of zo :) - dat hij wil recupereren of is het gewoon om nog eens aan Paulien uit te leggen dat ze het allemaal verkeerd voor hebben? Want wraak nemen, waarom dan?

Of wil hij à la Jasper komen bewijzen dat hij wel die éne moord gedaan heeft, maar niet de tweede en de derde?

Who cares, Jacques :whistle:
heidiw schreef: za 22 mei 2021, 15:21 Dat zal afhankelijk zijn van het bedrag dat Dries erft.
Hij zie gisteren dat hij de enige was die in haar testament staat, dus het zal gaan om al haar geld, plus het geld dat ze net geërfd had. Maar again, onmogelijk dat dit geld nu al beschikbaar zou komen. In België duurt zo'n procedure ook wel even (boedelbeschrijving, opzoekingen...), dus in Spanje zal het nog eens dubbel zo lang duren (de manana manana mentaliteit). No way dat hij dat geld dus zo snel zou krijgen.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind het liefdesleven in Thuis niet realistisch : de partnerruil in de Ardennen, Rosa die terug naar Waldek groeit, Dries en Judith zijn nooit samen maar wel n koppel... Het zou me niet verwonderen moesten Kobe en Femke naar mekaar toegroeien, het is zo voorspelbaar.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Dat het plots allemaal ontzettend snel moet gaan blijkbaar. Vorige week Reinhilde vermoord in Spanje. Vrijdag Jacques voor de neus van Paulien en vandaag al de vermoedelijke (?) exit van Jacques.

En passant bekent die de moord op Jasper (vrijdag) en de verkrachting van Thilly (vandaag).

Een iets spannendere afwikkeling had best welkom geweest :wave:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: di 25 mei 2021, 21:26 Een iets spannendere afwikkeling had best welkom geweest :wave:
Normaal gezien wel inderdaad!
Maar ik ben persoonlijk al lang blij dát ze het afronden, want ik kon al lang niet meer volgen (dat kan heel goed aan mij liggen, overigens, want ik let de laatste maanden echt niet meer op) en was het echt wel grondig beu allemaal.

Jacques is van een vrij aimabele man "ineens" veranderd in een psychopaat. Die overgang was misschien iets geleidelijker verlopen als je de boeken en nevenserie (weet even de naam niet meer) gelezen en gekeken had, maar ik had daar zelf totaal geen behoefte aan en vind het ook storend dat ze dat als een soort nieuwe regel ingevoerd lijken te hebben: lees de boeken, anders mis je behoorlijk wat logica in de verhaallijnen.

Hoe dan ook kwam het op mij allemaal totaal niet overtuigend over. Hoe hij daar gisteren ook weer stond te "grommen", en zogezegd "gevaarlijk" stond te kijken; ik moest er bijna om lachen, en het gaf de scène voor mij zo'n belachelijk randje dat ik maar doorgespoeld heb om te kijken of er nog wat noemenswaardigs na kwam. Dat was niet zo, dus we zien vanavond wel hoe het afloopt.
Het zal voor veel mensen misschien (of hopelijk, eigenlijk) een hele cliffhanger geweest zijn, maar ik vond het eerder belachelijk en lachwekkend.

Ook het ge-blunder van "topspeurders" Tim en Dieter, heeft bijna wat weg van slechte slapstick af en toe, vind ik. En dat zeg ik met alle respect voor de acteurs, want die doen echt wel hun best, maar de geforceerde zinnen die die 2 af en toe uit moeten kramen (en dan heb ik het nog niet over hun acties), zorgen er bij mij voor dat m'n tenen krom in m'n schoenen staan... :crazy: :lol:

En dan last but not least: die verhaallijn heeft al zoveel onlogische en vage kronkels doorgemaakt, dat ik persoonlijk niet meer kan-, en ook niet meer wíl volgen.
Snel op naar een klein beetje realisme, hopelijk...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Christel schreef: wo 26 mei 2021, 10:40 zorgen er bij mij voor dat m'n tenen krom in m'n schoenen staan...
Naar Thuis kijken kan blijkbaar heel pijnlijk zijn :-?
Maar het klopt wel wat je zegt. Ik maak mij soms ook de bedenking of de acteurs zich niet afvragen of hun personage nog wel geloofwaardig is.
Wat ook klopt is dat er veel (soms) nuttige achtergrondinformatie naar de boeken verdwijnt. Maar de commerce zal ook moeten draaien zeker?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Bericht door martha »

Denk niet dat we van Jacques vanaf zijn. Hij heeft nu wel de moord (of doodslag) op Jasper bekend evenals de verkrachting van Thilly maar nog altijd niet dat hij iets te maken heeft met de dood van Roxanne, Reinhilde en haar echtgenoot.

@ Christel : Jacques heeft altijd al een agressief en opvliegend karakter gehad. In de namiddagafleveringen heeft hij vorige week nog de klasgenoten van zijn zoon aangevallen. Aimabel heb ik hem nooit gevonden eerlijk gezegd. :oops:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: wo 26 mei 2021, 11:19 Naar Thuis kijken kan blijkbaar heel pijnlijk zijn :-?
Dat is hier een vrij algemene uitdrukking, een beetje hetzelfde als "tenenkrommend", zeg maar. :oops:
Gelukkig valt het fysiek gezien wel mee qua afzien :mrgreen: :lol: ;)

En ja, de commerce zal wel moeten draaien inderdaad, en tot op zekere hoogte vind ik dat ook niet zo erg eigenlijk. Maar als bepaalde situaties of verhaallijnen echt gaten beginnen te vertonen op TV, gewoon omdat je geen zin hebt gehad om boeken te kopen of een of andere jeugdserie te kijken, dan vind ik dat wel een gemiste kans. Toen ze bijvoorbeeld de eerste paar boeken uitbrachten, wist je bepaalde dingen gewoon eerder na het lezen van die boeken, dan wanneer je alleen naar Thuis keek. Zoiets is nog wel leuk en zet mensen ook aan tot het kopen van boeken, maar maakt ze niet persé noodzakelijk om je interesse in lopende verhaallijnen te bewaren. Zo kan het ook, toch?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef: wo 26 mei 2021, 13:49 @ Christel : Jacques heeft altijd al een agressief en opvliegend karakter gehad. In de namiddagafleveringen heeft hij vorige week nog de klasgenoten van zijn zoon aangevallen. Aimabel heb ik hem nooit gevonden eerlijk gezegd. :oops:
Dat klopt ook wel, maar toen had hij (terecht) heel veel verdriet door de dood van zijn zoon, dus dat vond ik tot op zekere hoogte nog wel te plaatsen. Later zagen we hem met Judith toch van een heel andere kant. Heel vriendelijk, ook netjes aan de telefoon met patiënten, en ook veel rustiger in zijn algeheel. Wel met een verdrietig verleden natuurlijk, door de dood van zijn vrouw en zijn zoon, maar niks aparts of zo. Dat gedoe met Stan heeft hij bijvoorbeeld bijna liggend ondergaan in eerste instantie, terwijl ik de behandeling die hij toen kreeg van verschillende mensen, toch allesbehalve netjes vond.

Heb ook ooit ergens eens gelezen dat de acteur die plotselinge draai van Jacques jammer vond (geen idee meer waar precies, maar het moet bijna wel via een link hier geweest zijn), en dat kan ik me voorstellen. Persoonlijk vond ik hem toen - wat genuanceerder - ook veel interessanter dan de extreme creep die ze er nu van gemaakt hebben.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Zal wellicht ook wat door de corona situatie komen, maar ik vind het straf dat een acteur van dergelijk niveau een rol speelt waarvan de verhaallijn op zijn zachtst gezegd met "haken en ogen" aan elkaar hangt.

Eerlijk gezegd denk ik dan ook dat Peter VdVelde blij zal zijn dat hij (straks?) van die rol af is.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Bericht door martha »

Onwaarschijnlijk dat Dieter gewoon met een pistool zonder vizier of zo vanop de bovenste trede van een trap zomaar Jacques kan neerschieten (in de donker dan nog) :mrgreen: Ttz zij denken dat, wij de kijkers moeten dat denken :mrgreen: We zijn er nog niet vanaf. :naughty:

Ik had zo graag het aanzoek van Leo aan Marianne gezien maar moest toch een lachje produceren toen Leo kortweg "neen" antwoordde op de vraag of Marianne "ja" had gezegd :razz:

En Vondel beste Kobe, is mi een teefje ipv een reu (dacht dat ze ging komen aanzetten met een nest puppies in haar kielzog). En ik moest draaien met mijn ogen :crazy: toen Tamara op haar klagerige toontje tegen Paulien zei dat ze "zoveel had meegemaakt de laatste tijd". Net of Tamara heeft het niet zwaar.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

martha schreef: do 27 mei 2021, 17:14 Onwaarschijnlijk dat Dieter gewoon met een pistool zonder vizier of zo vanop de bovenste trede van een trap zomaar Jacques kan neerschieten...
Wat mij verbaasde is dat hij van zover durfde schieten, want ze stonden alle drie min of meer op een lijn.

We mogen dus al blij zijn dat hij Rosa of Waldek niet heeft geraakt, want een "nieuwe Sandrine-zaak" had ook gekund.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Vandaag was een beetje gevuld met onbenulligheden Vond de opname van Bob er ver over qua tijd en Nancy die over Elisabeth Tajloor praat??? (Taylor) Really????
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

die zo bedoelde triestige scenes met zeveraar Bob en mater dolorosa Tamara: Kosbeu ! Zo onwaarschijnlijk en overdreven :boo: :boo: :boo: :boo: :boo: :boo: :boo: :boo: :boo: :boo: :boo:
3 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

De enige reden waarom Vondel überhaupt in beeld verscheen, was zodat hij gedood kon worden. Echt heel triestig. Voor mij als dierenliefhebber is dit echt not done :cry:
4 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Als hondenbezitter vind ik dit een waardeloze verhaallijn, wéér één :thumbdown:

Eerst dat hondje eindelijk wat geluk zien krijgen en dan moet hij dood. Zomaar. Om de kijker te overtuigen dat Jacques een gemeen stuk crapuul is, dat zelfs dieren vermoordt. Tja.

Opmerkelijk. De 9-jarige Yasmine is blijkbaar helemaal open gebloeid sinds ze in Thuis-dorp verkeert. Nooit achter haar vader gevraagd, aldus Nina - een paar weken geleden tegen Leo. Ze is daar niet mee bezig.

En dan ineens bam. Ze heeft Peter gegoogled en ontdekt wat er tien jaar geleden is gebeurd. Meteen ook de link gelegd dat het niet anders kan dan dat Peter haar vader is. Oeps. Misschien moet ze Tim & Dieter helpen bij hun speurtocht naar de seriemoordenaar. Zodat die eindelijk tot een einde komt. Want zonder hulp zal het beslist niet lukken :doh:
4 x
Plaats reactie