De slag hebben ze niet getoond. Maar toch genoeg om duidelijk te maken dat Jacques de dader was. Hij had inderdaad die bebloede sleutel en hij was letterlijk de enige aanwezig toen Jasper stierf. Christine kwam pas binnen toen het al gebeurd was. Ik blij mij toch afvragen als het zo zeker is dat Jacques Roxanne doodde, waarom de thuismakers dan zo veel moeite deden om geen gezicht van de dader te tonen bij die scènes, in tegenstelling tot bij Jasper.Icarus123 schreef: za 10 apr 2021, 17:03 Echtgenoot Reinhilde inderdaad niet zeker, Roxanne toch wel vrij zeker volgens mij. Maar het zou alvast zeer verrassend zijn als Jacques hier niet achter zit.
Maar als je zo gaat denken, dan is ook Jasper niet zeker, aangezien we niet expliciet gezien hebben dat hij hem de kop in sloeg. We zagen gewoon dat hij een metalen staaf vastpakte en achteraf dat Jasper dood was.
Jacques Pieters (Peter Van De Velde)
-
- x 435
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Hoe toevallig dat het pand dat Jacques koopt om zijn kantoor in te vestigen en Paulien haar fotostudio, terug op de markt is...
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Hij heeft dat koppel intussen ook uit de weg geruimdKiki_Dee schreef: wo 14 apr 2021, 22:18 Hoe toevallig dat het pand dat Jacques koopt om zijn kantoor in te vestigen en Paulien haar fotostudio, terug op de markt is...

Nee. Ik vind het steeds meer absurd. De man die zowat in elk nieuw project in Thuis-dorp wil investeren, dus blijkbaar op een berg geld zit, maar intussen met kandidaat-kopers én zijn personeel in café's vergadert, kan het nog ongeloofwaardiger

1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
wreed vreemde situatie! Zo'n immokantoor en geen eigen ruimte. Wel centen voor nieuwe wagen. Van uitstraling gesproken!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Awel, ze moeten toch ergens de compromis tekenen bij verkoop en ik kan me niet inbeelden dat dat iedere keer op café gebeurt...
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Jawel hoor. Kan ik eindelijk eens aan mijn eigen bureau met klanten afspreken ipv altijd op café, zeu hij tegen Paulien.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Volgens mij is Jacques niet dood maar keert nog terug, desnoods binnen een paar jaar. Er is wel n schot gevallen maar geen lijk gevonden.
0 x
-
- x 435
Ik duim dat het toch nog voor het einde van dit seizoen gevonden wordt. Zijn rol is uitgespeeld en nog een herborene, zoals Luc, daar zit ik niet om te springen.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Wellicht verschuilt hij zich in één van de barrels
Toch even niet mee met de brief van Reinhilde aan de politie. Als ik het goed begrepen heb, heeft Jacques zijn eigen vrouw vermoord en daarmee uitgepakt bij Reinhilde, met wie hij toen samen werkte. Dezelfde Reinhilde die hem een monster noemt, maar hem - toen ze in Thuis-dorp verbleef en voortdurend Dries als gigolo inhuurde - constant opdrachtjes gaf en uitnodigde om samen te gaan eten en drinken? Hem zelfs naar Spanje stuurde, om daar wat huizen te verkopen. En er hem daarbij hielp (Rosa was jaloers dat hij daar zo lang bleef). Die hem ook uit eigen beweging verwittigde toen de politie bij haar was langs geweest na de dood van haar man (dat luidruchtig telefoongesprek - de scène waar Rosa voor het eerst merkte dat er iets niet pluis was). Een vrouw die iedereen behandelde als vuil, maar tegelijk doodsbang was.
En nu beweert ze in die brief dus dat Jacques haar man Deploige niet in haar opdracht vermoord heeft, maar op eigen initiatief. Om zélf dat geld van de erfenis in te pikken. Vandaar die grote geldtransfer die Tim & Dieter ontdekt hadden. Alleen - hoe kan het dan dat er na haar dood nog zoveel geld op haar rekening stond, het geld van haar man - dat Dries nu geërfd heeft en waarvan - zelfs na meer dan 60 procent belasting (want geen familie) - nog zoveel overbleef dat hij én de toekomst van Leootje kan veilig stellen én nog investeren in Boowie.
Dus heeft Jacques die moord niet voor het geld gedaan, enkel voor het plezier. Zoiets wellicht ?

Toch even niet mee met de brief van Reinhilde aan de politie. Als ik het goed begrepen heb, heeft Jacques zijn eigen vrouw vermoord en daarmee uitgepakt bij Reinhilde, met wie hij toen samen werkte. Dezelfde Reinhilde die hem een monster noemt, maar hem - toen ze in Thuis-dorp verbleef en voortdurend Dries als gigolo inhuurde - constant opdrachtjes gaf en uitnodigde om samen te gaan eten en drinken? Hem zelfs naar Spanje stuurde, om daar wat huizen te verkopen. En er hem daarbij hielp (Rosa was jaloers dat hij daar zo lang bleef). Die hem ook uit eigen beweging verwittigde toen de politie bij haar was langs geweest na de dood van haar man (dat luidruchtig telefoongesprek - de scène waar Rosa voor het eerst merkte dat er iets niet pluis was). Een vrouw die iedereen behandelde als vuil, maar tegelijk doodsbang was.
En nu beweert ze in die brief dus dat Jacques haar man Deploige niet in haar opdracht vermoord heeft, maar op eigen initiatief. Om zélf dat geld van de erfenis in te pikken. Vandaar die grote geldtransfer die Tim & Dieter ontdekt hadden. Alleen - hoe kan het dan dat er na haar dood nog zoveel geld op haar rekening stond, het geld van haar man - dat Dries nu geërfd heeft en waarvan - zelfs na meer dan 60 procent belasting (want geen familie) - nog zoveel overbleef dat hij én de toekomst van Leootje kan veilig stellen én nog investeren in Boowie.
Dus heeft Jacques die moord niet voor het geld gedaan, enkel voor het plezier. Zoiets wellicht ?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 19
- x 52
Ik begin mij toch stilaan af te vragen of de periode waarin Jacques zo vriendelijk en aangenaam was, alleen maar een farce was. Als hij echt zijn vrouw vermoord heeft, neem ik aan van wel. Eigenlijk ben ik verbaasd dat die onthulling mij nog verrast. Hij was immers (hetzij indirect) verantwoordelijk voor de dood van zijn eigen zoon (zie 'Secrets').
Maar het verdriet dat Jacques had, en de woede waarmee hij die klasgenoot van Maarten aanvloog (en daar excuseerde hij zich voor), dat kan toch niet gespeeld zijn? Ook heel zijn rustigere periode achteraf met Judith, dat was toch absoluut geen farce? Hij kwam op mij over als een gebroken man, en ik geloof ook daadwerkelijk dat dat de bedoeling was. Maar de laatste tijd herken ik niks meer van de "oude" Jacques.
Maar het verdriet dat Jacques had, en de woede waarmee hij die klasgenoot van Maarten aanvloog (en daar excuseerde hij zich voor), dat kan toch niet gespeeld zijn? Ook heel zijn rustigere periode achteraf met Judith, dat was toch absoluut geen farce? Hij kwam op mij over als een gebroken man, en ik geloof ook daadwerkelijk dat dat de bedoeling was. Maar de laatste tijd herken ik niks meer van de "oude" Jacques.
0 x
-
- x 435
??? Moeten we nu echt ook alle boeken van "Thuis" gelezen hebben om nog te kunnen volgen? ZOT!!!ThuisStan123 schreef: za 29 mei 2021, 12:28 Hij was immers (hetzij indirect) verantwoordelijk voor de dood van zijn eigen zoon (zie 'Secrets').
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Als ik het goed voorheb had de vrouw van Jacques kanker (of een andere ongeneeslijke ziekte). Zou het niet kunnen dat euthanasie niet werd toegestaan omdat ze bij momenten niet meer helder was en hij de natuur een handje geholpen heeft? Mercy killing om het mooi te verwoorden. En ik had toch ook echt de indruk dat hij gemeend verdriet had over haar dood en die van zijn zoon en dat de stoppen pas doorgeslagen zijn na de dood van Bill.Tiboko schreef: za 29 mei 2021, 00:32 Als ik het goed begrepen heb, heeft Jacques zijn eigen vrouw vermoord en daarmee uitgepakt bij Reinhilde
0 x