Hart onder de riem

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
tvx1
x 435

Hart onder de riem

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: vr 10 sep 2021, 11:05 Bij Nina is dit al evenzo behoorlijk vreemd. Volstaat "we gaan even snel langs de notaris om mij als vader te laten erkennen" en hops, Peter is nu officieel de papa van een kind ?? Komen daar geen onderzoeken bij te pas, zoals DNA-onderzoek e.d. om na te gaan of hij wel effectief de vader is? Ik vind dat daar allemaal redelijk licht overgegaan wordt.
Nee daar komt geen DNA-onderzoek bij te pas. Hij is heeft zich laten erkennen als wettelijke vader, niet als biologische. Als je de geboorte van je kind gaat aangeven bij de burgerlijke stand moet je toch ook geen DNA-test voorleggen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Zowel de personages als de echte mensen die door hun ouders niet aanvaard worden voor wat ze (willen) zijn of ondergewaardeerd worden.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 976
x 579

Hart onder de riem

Bericht door martha »

Joren :romance-kisscheek: De jongen weet niet wat hem boven het hoofd hangt :cry: . Eerst zal hij waarschijnlijk verdacht worden door Tania en Sam van de aanval op Tania en dan is er nog wraakzuchtige afgunstige Angéle die het op hem gemunt heeft enkel omdat de troela denkt dat er haar 4000 euro door de neus geboord is (aan wat ging ze dat besteden : aan de zoveelste nieuwste "chique" handtas in luipaardmotief :crazy: ).
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1364
x 1723
Contacteer:

Hart onder de riem

Bericht door daffy duck »

Pips, omdat ik een lichtblauw vermoeden heb dat hij niet zo lang meer zal in Thuis blijven! Hij heeft nu al zoveel last van allerhande klachten dat ik denk dat hij de Thuisbehandeling zal krijgen: afvoeren! Zonde! tot hiertoe hebben dieren alleen maar wat meer warmte aan de personages gegeven! :thumbup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Hart onder de riem

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: za 22 jan 2022, 17:09 Pips, omdat ik een lichtblauw vermoeden heb dat hij niet zo lang meer zal in Thuis blijven! Hij heeft nu al zoveel last van allerhande klachten dat ik denk dat hij de Thuisbehandeling zal krijgen: afvoeren! Zonde! tot hiertoe hebben dieren alleen maar wat meer warmte aan de personages gegeven! :thumbup:
Dat is waar, maar als ze dit gebruiken om de mensen eens met hun neus op de feiten te drukken wat je een dier aandoet als je broodfokken mee in stand houdt door niet op te letten waar je een hond koopt, dan kan ik ermee leven, moet ik eerlijk zeggen.
Hetzelfde geldt voor het feit dat ze zo eens laten zien dat een hond geen impulsaankoop is. Iets wat in het verleden ook al wel eens voorbij gekomen is, maar toch nog nooit zo duidelijk als dit.
Wij hebben thuis een asiel voor gevonden en verloren huisdieren gehad, en ik kan niet uitleggen wat we daar allemaal aan misselijkmakende ellende voorbij hebben zien komen, dus ja; zo'n stukje voorlichting daar ben ik helemaal "voor". ;)

Maar goed, Parvo is iig helaas iets wat vele jonge hondjes niet overleven, dus ik vrees met je mee. In dit geval dus ook van mij een hart onder de riem voor Pips.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Hart onder de riem

Bericht door catherine »

Als ze met Pips broodfokkers willen aanklagen (wat ik een goede zaak zou vinden) dan moeten ze het wel sneller gaan duiden. Logischerwijs zouden ze nu met het hondje naar een dierenarts gaan, maar dat is duur. Dan zouden ze ook de fokker moeten contacteren want het beestje hoort behoorlijk gevaccineerd te zijn..
jammergenoeg worden de meeste honden bij broodfokkers gekocht, zeker die kleine rassen. Ik denk niet dat de meeste broodfokklanten onder de kijkers het nu al die richting zien uitgaan… Wel de kijkers die zich al bewust zijn van de problematiek :denk:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Hart onder de riem

Bericht door Tiboko »

catherine schreef: ma 24 jan 2022, 11:25 Als ze met Pips broodfokkers willen aanklagen...
Dan mogen ze daar stilaan mee beginnen, want van "aanklagen" heb ik tot nu toe nog niet veel gehoord ten huize van Sam. En waarom een hondje nemen (Pips is duidelijk geen puppy natuurlijk) en hem dan 24 uur per dag bij nonkel Frank dumpen is me ook een raadsel.

Is dat zo'n truukje om Hannah af en toe een uurtje zoet te houden? Dan hadden ze beter een abonnement op Disney+ genomen.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 976
x 579

Hart onder de riem

Bericht door martha »

catherine schreef: ma 24 jan 2022, 11:25 Ik denk niet dat de meeste broodfokklanten onder de kijkers het nu al die richting zien uitgaan… Wel de kijkers die zich al bewust zijn van de problematiek :denk:
Helemaal akkoord :thumbup: Jammerlijk genoeg gaan dergelijke boodschap(pen) toch in dovemansoren bij diegenen die blijven pups en kittens (zelfs konijntjes, cavia's enz) kopen. Heb er zelf enkele exemplaren in mijn eigen familie gehad, die niettegenstaande wij hen op de mistoestanden in de broodfok hebben gewezen, toch direct naar een malafide grote broodfokpuppy handel hier in de provincie zijn gegaan want "zij deden toch met hun geld wat zij wilden :crazy: " en wij moesten maar ophouden met onze "schoolmeester praat" :crazy: "
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Hart onder de riem

Bericht door catherine »

Allé ze zijn er mee bezig..
0 x
tvx1
x 435

Hart onder de riem

Bericht door tvx1 »

martha schreef: ma 24 jan 2022, 14:53 Heb er zelf enkele exemplaren in mijn eigen familie gehad, die niettegenstaande wij hen op de mistoestanden in de broodfok hebben gewezen, toch direct naar een malafide grote broodfokpuppy handel hier in de provincie zijn gegaan want "zij deden toch met hun geld wat zij wilden " en wij moesten maar ophouden met onze "schoolmeester praat" "
Tja, ergens kan ik dat wel begrijpen. Het is bijvoorbeeld ook niet zo dat er veel mensen zitten te wachten op Viv die iedereen haar eco-levenstijl wil opleggen.

Anderzijds ben ik zelf ook geen persoon die aanzienlijk bedragen uitgeeft voor de aankoop van een huisdier en er zelf zeker geen zou verkopen. Mijn huidige huisdier, een kat, is gewoon in mijn eigen huis geboren. Mooier heb je niet.
Laatst gewijzigd door tvx1 op wo 26 jan 2022, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef: di 25 jan 2022, 23:10 Tja, ergens kan ik dat wel begrijpen. Het is bijvoorbeeld ook niet zo dat er veel mensen zitten te wachten op Viv die iedereen haar eco-levenstijl wil opleggen.
Nee, maar Viv brengt met haar eco-levensstijl niemand leed of schade toe terwijl broodfokkers zowel bij mensen als dieren enorm leed veroorzaken. Misschien kan je voor 1 keer eens wat opzoekwerk over de materie verrichten eer je weer betweterige en ongepaste commentaar geeft.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Hart onder de riem

Bericht door johan1969 »

Het is wel duidelijk dat Pips het niet gaat halen, dus ze hebben hun punt wel gemaakt. Hopelijk snappen de mensen het nu. Ik ken zelfs mensen die in n asiel geen hond meekregen omdat ze allebei gewoon overdag gingen werken en de hond lang alleen zouden zitten, en de dag erna gingen ze naar n broodfokker waar ze wel n hond meekregen !
0 x
tvx1
x 435

Hart onder de riem

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: wo 26 jan 2022, 07:42 Nee, maar Viv brengt met haar eco-levensstijl niemand leed of schade toe terwijl broodfokkers zowel bij mensen als dieren enorm leed veroorzaken. Misschien kan je voor 1 keer eens wat opzoekwerk over de materie verrichten eer je weer betweterige en ongepaste commentaar geeft.
Excuseer?? Je hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoelde.
Ik wilde gewoon aangeven dat ik ergens kan begrijpen dat er mensen zijn die het niet leuk vinden dat anderen hen zeggen wat ze zouden moeten doen of niet. Om het even waar over. Die mening staat dus helemaal los van de malafide broodfokkers-gedoe, waar ik voor alle duidelijkheid eveneens ronduit een tegenstander van ben.

Blijkbaar was om één of andere reden het grootste deel van mijn post weggeknipt. Het deel dat de context gaf dat ik ook tegen dergelijke prakrijken ben dan nog.
0 x
ikke
x 435

Hart onder de riem

Bericht door ikke »

En wie wordt nu een hart onder de riem gestoken, want dat is de titel van dit topic.
@Moddies: groot gelijk dat je mijn vorige post verwijderde, 't was er over. :oops:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Hart onder de riem voor Nora. Ze heeft haar deel al gehad met de uitspattingen van Harry en nu blijkt Stefaan ook nog een perverse Decaan te zijn.
1 x
Plaats reactie