Summer85 schreef:Ik vind het eigenlijk nog steeds heel irritant hoe 'neutraal' Renzo is. Als zus zou ik het hem echt niet vergeven dat hij aanpapt met de vrouw die eerst achter mijn rug mijn ex inpikt terwijl me ze 'troost' (en waarvan iedereen dan ook vindt dat daar niks mis mee is

) om dan daarna ook nog eens mijn kind probeert te verdrinken

.
ex afpakken of inpikken => Ik vind dat persoonlijk nogal puberaal.

Een lief is toch niet zoals een bal of een ijsje dat je steelt van een ander kind.

Een (ex)lief is een mens met een mening, gevoelens, eigen verantwoordelijkheid, etc....
Als Peter toen niet weg wou van Femke, had Peggy hem ook niet hoeven in te pikken.
Tenslotte was de relatie ook voorbij nadat Peter te weten kwam dat Femke hem had bedrogen.
Een vrijgezel kun je dus niet "afpakken"
En daarbij...ze heeft het nog veel smeriger gespeeld door zwanger aan te kloppen bij Peggy thuis & Tim te bedriegen.
Om nu terug naar Renzo te gaan (en dus ook naar de huidige verhaallijn): Ik vind ook niet dat hij partij moet trekken of een kant moet kiezen. Ik vind Renzo op dat vlak enorm wijs en slim hoe hij erin slaagt om toch geen kant te kiezen.
Het verleden kun je maar beter laten rusten. Zus & lief hoeven ook niet beste vriendjes te worden, maar elkaar de duivel blijven aandoen vind ik ook geen optie. Daarom dat ik zeg dat Renzo wel eens zijn gedacht mag zeggen en niet altijd zijn schouders hoeft op te trekken alsof het hem allemaal geen reet kan schelen.
Imagination is the only weapon in the war against reality.