Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Het wordt hoogtijd dat Peter, als advocaat, begint actie te ondernemen tegen hetgeen al lang geen kleine roddel meer is. Zowel z'n privéleven met z'n kinderen, als de advocatenpraktijk worden hoe langer hoe meer begrensd door deze smerige leugen. Diegene die het verspreiden hebben er normaal niet het flauwste benul van hoe zo'n voorval totaal je leven kan omgooien. Hier in dat geval wel Cosyns zal het wel met die bedoeling gedaan hebben. Als Peter doorgaat kan dit verstrekkende gevolgen hebben voor Vince en Alexander zal er wel met z'n geslepen methodes, weer vanonder muizen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Vince treft hier geen schuld ; die gelooft natuurlijk zijn "vriendelijke" advokaat en is bezorgd voor zijn dochtertje .
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Nou...nounake schreef: vr 06 jan 2023, 10:43 Vince treft hier geen schuld ; die gelooft natuurlijk zijn "vriendelijke" advokaat en is bezorgd voor zijn dochtertje .
Vince had zijn volwassen verstand ook even kunnen laten werken, en in elk geval niet aan school - openbaar en wel - zijn "zorgen" op die manier kunnen ventileren.
Hij zou als geen ander moeten weten wat zoiets doet met je reputatie, en ook wat het betekent als je reputatie je achtervolgt.
Dat hij niet wil dat er wat met zijn dochter gebeurt, kan ik 100% begrijpen, maar daar houdt mijn begrip verder wel op.
Zowel Alexander als Vince hebben dit op een walgelijke manier aangepakt, en Peter kan er achteraf wel van alles aan willen doen, maar het kwaad is al lang en breed geschied. Op het moment dat zoiets publiekelijk bekend wordt, kun je nog zoveel roepen over laster en eerroof; mensen horen alleen wat ze willen horen en de rest is dan maar bijzaak. Zijn reputatie is - voorlopig toch - helemaal naar de vaantjes, en ook Yasmine is daar hoe dan ook de dupe van.
Ik had er gisteren echt ongelofelijk mee te doen. Zoiets verdient niemand
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2569
Mja, ik denk eigenlijk dat het niet alleen de roddel was die Alexander verspreid wou zien, maar ook het feit dat Vince opeens zijn ex met iemand anders ziet.
Ik denk niet dat hij in de scheiding veel te zeggen had, wat ik vanuit het standpunt van Vicky ook wel begrijp, maar het zou best wel eens kunnen dat de gevoelens van Vince er nog steeds zijn. Om dan te weten dat die vrouw voor iemand anders gekozen heeft, is ook lang niet makkelijk.
Verder vond ik het van Peter ook niet de beste zet om aan de schoolpoort Vince aan te spreken, hij wist toen toch al hoe Vince over hem dacht, of vergis ik mij?
Niet dat ik Vince wil goedpraten, verre van!!! En de schuld bij Peter leggen, ook zeker niet!
Jaloezie is een lelijk beest en daar dan nog zijn vaderlijke bescherming bovenop...
Wat Vince gedaan heeft, is compleet fout, maar ook wel menselijk.
Wat Peter betreft: wij weten dat die roddel niet waar is, de andere ouders niet. Dus die nemen het zeker voor het onzekere, wat zowat iedere ouder zou doen.
Maar het is wel triest, voor Peter maar vooral voor Yasmine, want zij zit elke dag met haar klasgenootjes op school en kan dit waarschijnlijk helemaal niet plaatsen.
Ik denk niet dat hij in de scheiding veel te zeggen had, wat ik vanuit het standpunt van Vicky ook wel begrijp, maar het zou best wel eens kunnen dat de gevoelens van Vince er nog steeds zijn. Om dan te weten dat die vrouw voor iemand anders gekozen heeft, is ook lang niet makkelijk.
Verder vond ik het van Peter ook niet de beste zet om aan de schoolpoort Vince aan te spreken, hij wist toen toch al hoe Vince over hem dacht, of vergis ik mij?
Niet dat ik Vince wil goedpraten, verre van!!! En de schuld bij Peter leggen, ook zeker niet!
Jaloezie is een lelijk beest en daar dan nog zijn vaderlijke bescherming bovenop...
Wat Vince gedaan heeft, is compleet fout, maar ook wel menselijk.
Wat Peter betreft: wij weten dat die roddel niet waar is, de andere ouders niet. Dus die nemen het zeker voor het onzekere, wat zowat iedere ouder zou doen.
Maar het is wel triest, voor Peter maar vooral voor Yasmine, want zij zit elke dag met haar klasgenootjes op school en kan dit waarschijnlijk helemaal niet plaatsen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1035
Na tien jaar gevangenis denk ik niet dat de gevoelens van Vince voor Vicky nog zo hevig zullen zijn dat hij jaloers zou zijn op Peter en dat blijkt ook uit zijn gedrag. Hij "volgt" wel Ilias, maar toch niet Vicky? Ik denk dat het inderdaad enkel gaat om een overdreven bezorgdheid voor zijn dochter en Peter is daar toevallig het slachtoffer van.
Die roddels vonden trouwens hun oorsprong bij de rechtszaak rond het hoederecht waarin Karin Femke stimuleerde om allerlei "dirt" over Peter naar boven te halen. Het is dáár dat Cosyns zijn informatie haalde, die hij bewust verdraaide om Peter schade toe te brengen...
Ik vrees verder dat hij hier niet veel kan aan gaan doen, hij kan moeilijk al die ouders samen roepen om het échte verhaal over zijn misbruikt zijn te gaan doen, daarvoor schaamt hij zich teveel.
Die roddels vonden trouwens hun oorsprong bij de rechtszaak rond het hoederecht waarin Karin Femke stimuleerde om allerlei "dirt" over Peter naar boven te halen. Het is dáár dat Cosyns zijn informatie haalde, die hij bewust verdraaide om Peter schade toe te brengen...
Ik vrees verder dat hij hier niet veel kan aan gaan doen, hij kan moeilijk al die ouders samen roepen om het échte verhaal over zijn misbruikt zijn te gaan doen, daarvoor schaamt hij zich teveel.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2569
'Wonen in een huis als... dees' getuigt niet van veel empathie voor mensen die het heel wat minder breed hebben dan jij.
En dan zeggen dat het niet verantwoord is, al zeker niet met kinderen - tegen een mama die voor haar kinderen door een vuur zou gaan en elke dag doet wat ze kan.
Het was voor Vicky en haar kinderen hun thuis, een dak boven hun hoofd.
Je had beter 1 stap tegelijk gezet. Nu staat Vicky niet alleen tijdelijk op straat, de huisbaas mag achteraf ook zijn huur opslaan.
En dan zeggen dat het niet verantwoord is, al zeker niet met kinderen - tegen een mama die voor haar kinderen door een vuur zou gaan en elke dag doet wat ze kan.
Het was voor Vicky en haar kinderen hun thuis, een dak boven hun hoofd.
Je had beter 1 stap tegelijk gezet. Nu staat Vicky niet alleen tijdelijk op straat, de huisbaas mag achteraf ook zijn huur opslaan.
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1491
Toch heeft hij gelijk he. Het is niet verantwoord, een aantal dingen zijn waarschijnlijk zelfs niet meer wettelijk toegestaan. Daarmee dat ze zo goedkoop kan huren. Maar Peter is en blijft een jurist. Hoewel hij het goed bedoelde is hij in de modus van vakidioot geschoten, met alle gevolgen van dien.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2569
Dat klopt, maar voor Vicky is het of een dak boven haar hoofd, of niet.
En ik denk dat iedereen dan toch voor die 'niet in orde' woning zou kiezen als het alternatief niet betaalbaar is.
Ik kan me ook voorstellen dat hij zijn brief heeft opgesteld in 'advocaatmodus' en dat schiet vaak in het verkeerde keelgat.
Iemand die je leven nadelig kan beïnvloeden hou je beter te vriend.
Ik vind Peter (en met hem veel mensen die nooit op zwart zaad hebben gezeten) soms echt wel een beetje wereldvreemd.
Maar misschien reageer ik te veel vanuit mijn buikgevoel omdat ik ooit in de schoenen van Vicky gestaan heb.
En ik denk dat iedereen dan toch voor die 'niet in orde' woning zou kiezen als het alternatief niet betaalbaar is.
Ik kan me ook voorstellen dat hij zijn brief heeft opgesteld in 'advocaatmodus' en dat schiet vaak in het verkeerde keelgat.
Iemand die je leven nadelig kan beïnvloeden hou je beter te vriend.
Ik vind Peter (en met hem veel mensen die nooit op zwart zaad hebben gezeten) soms echt wel een beetje wereldvreemd.
Maar misschien reageer ik te veel vanuit mijn buikgevoel omdat ik ooit in de schoenen van Vicky gestaan heb.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik denk dat Peter niet goed beseft wat voor leven Vicky leidt. Ik ken ook weinig poetsvrouwen die samen zijn met n advocaat.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat maakt het nog begrijpelijker natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik - zonder kinderen waar ik me zorgen over hoef te maken - ook heel goed snap wat je bedoelt, en dat Peter dat in mijn ogen ook wel in had kunnen zien als hij gewoon een beetje empathisch nagedacht had van tevoren.satine schreef: vr 27 jan 2023, 11:34 Maar misschien reageer ik te veel vanuit mijn buikgevoel omdat ik ooit in de schoenen van Vicky gestaan heb.
Het zal vast allemaal goed bedoeld zijn, maar toen hij zo moeilijk keek bij haar huis en al helemaal toen hij begon over "niet verantwoord met kinderen", dacht ik echt: "Oei, Peter...
Niemand woont voor zijn/haar plezier in een huis waar bijvoorbeeld de verwarming niet werkt, dat lijkt me logisch en moet Peter toch ook begrijpen. En dan is het altijd makkelijk om te zeggen hoe het allemaal beter zou kunnen, maar iemand moet daar wel de (financiële) mogelijkheden toe hebben.
Ik had echt met Vicky te doen gisteren...
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1491
Peter en empathieChristel schreef: vr 27 jan 2023, 12:05 als hij gewoon een beetje empathisch nagedacht had van tevoren.
3 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Goed punt wel inderdaad
3 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Moeilijk! Dat was toch wel te denken! Iemand in de miserie steken en dan nog dat onrealistisch voorstel: kom bij mij wonen! Hij leeft inderdaad in een andere wereld en ik zie hier niet direct een oplossing voor Vicky!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2569
Zei Peter gisteravond dat hij vandaag de zaak van Dries moest gaan pleiten?
Dat is wel héél erg snel, zelfs naar Thuisnormen.
Dat is wel héél erg snel, zelfs naar Thuisnormen.
2 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276