Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1365
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Als Femke bullebak Vince nu niet aan de deur zet dan is m'n laatste greintje respect voor haar voorgoed verdwenen.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Femke heeft ergens gelijk maar het is vooral Abel die n vuile rol speelt, en niemand heeft het door.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Serieuze flater van ivm de tafelschuimers. Eerst tegen Terese 'ik weet niet of je geschikt bent om in de horeca te werken' en n kwartier later 'je doet dat goed, wil je meer shiften doen ?'. :lol: Iemand met 25 jaar ervaring in de horeca moet toch tafelschuimers herkennen ?
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1365
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef: za 21 sep 2024, 15:55 Iemand met 25 jaar ervaring in de horeca moet toch tafelschuimers herkennen ?
Beetje moeilijk, ze zijn vaak zo geslepen. En ik kon er niet bij dat Femke zegt dat de klant altijd gelijk heeft. Dit is niet realistisch. Dus haar personeel mag zonder problemen afgeblaft worden. Ze kent toch een beetje de situatie van de kwetsbaarheid van Therese, en om haar nu nog zomaar zonder enige kritische benadering te zeggen dat ze niet geschikt is voor de horeca...vond dat er toch een beetje over van haar!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1666
x 2570

Bericht door satine »

Van mij krijgt Femke toch wat krediet.

Rosa is vertrokken, Tamara in het buitenland, Karin buiten strijd, Niels en Waldek in de wijngaard of de shop, de pluk komt er aan, alles wat er met haar zusje gebeurd is...
En zij probeert de boel te beredderen met een nieuwkomer, iemand die nog nooit eerder in de horeca gewerkt heeft en nog minderjarig is.
Dat dan niet alles altijd perfect loopt en dat je dan soms een beslissing neemt die niet meteen de beste is, is in mijn ogen toch wel begrijpelijk.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Een wonder dat de Withoeve nog open is met zo weinig personeel ! Is er trouwens nog n hotel ? Ik zie enkel mensen in de wijnbar, niemand toekomen met koffers.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

daffy duck schreef: za 21 sep 2024, 18:07 Beetje moeilijk, ze zijn vaak zo geslepen. En ik kon er niet bij dat Femke zegt dat de klant altijd gelijk heeft. Dit is niet realistisch. Dus haar personeel mag zonder problemen afgeblaft worden. Ze kent toch een beetje de situatie van de kwetsbaarheid van Therese, en om haar nu nog zomaar zonder enige kritische benadering te zeggen dat ze niet geschikt is voor de horeca...vond dat er toch een beetje over van haar!
Ik weet ook niet of het gebruikelijk is of verkeerde bestellingen van het loon van Terese zouden afgehouden worden ? Dan zou ze niet veel verdienen als die mannen 'per ongeluk' dure wijn bestellen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1666
x 2570

Bericht door satine »

Femke vindt het 'niet meer van deze tijd' om dit zo aan kinderen aan te leren.
Jawel Femke, mijn kleindochter leert het nog zo en kent de tafels vanbuiten. Ze is een half jaartje ouder dan Vic.
En dat pakweg drie maal zeven hetzelfde is als zeven plus zeven plus zeven, wordt heus wel uitgelegd.

Maar ja, het moet nu eenmaal rammelen tussen de dames. Sinds Femke weet dat Peter bij Christine is ingetrokken, is haar houding veranderd, vind ik.
En ja, ze heeft het druk en haar leven is niet makkelijk op dit moment, maar soms zie ik daar toch wat jaloezie die er vroeger niet was.
1 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 550

Bericht door Kiki_Dee »

Christine haar leven loopt goed op dit moment en ze heeft Peter. Femke heeft geen relatie en alles komt op haar schouders terecht nu Karin, Tamara en Rosa out zijn.
Ik vraag mij af hoe dit bedrijf geleid wordt?
Rosa is aandeelhouder, zij kon haar reis uit stellen om te helpen.
Laatst gewijzigd door Kiki_Dee op wo 25 sep 2024, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: wo 25 sep 2024, 13:43 En ja, ze heeft het druk en haar leven is niet makkelijk op dit moment, maar soms zie ik daar toch wat jaloezie die er vroeger niet was.
Dan moet ze niet in de ouderraad willen zitten, niemand is daartoe toch verplicht
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1666
x 2570

Bericht door satine »

vdbemdsa schreef: wo 25 sep 2024, 16:19 Dan moet ze niet in de ouderraad willen zitten, niemand is daartoe toch verplicht
Die paar uurtjes om de zoveel weken (maanden?) zullen het verschil niet echt maken.
Het is het werk in de Withoeve en de stress rond Britt die haar leven moeilijk maken momenteel.

Ik vond wel dat Femke gelijk had tijdens de laatste vergadering van de ouderraad.. Verplicht worden om zelf uitstappen te organiseren is niet de bedoeling.
Een ouderraad is er om te ondersteunen, niet om het werk van betaalde mensen te doen.
En ja, de vraag om meer met de leerlingen te ondernemen kwam blijkbaar van de ouders, maar Christine is soms wel heel drastisch met haar 'oplossingen'.
Zij is directrice, de school is haar verantwoordelijkheid.
Dus daar kon in Femke wel in volgen.

Dat ze vindt dat Vic geen extra oefeningen moet maken 'omdat hij wiskunde sowieso al niet leuk vond en nu helemaal een dégout gaat krijgen', vond ik niet OK.
Dat manneke is 7, gaat ze hem voor de rest van zijn leven alleen dingen laten doen die hij graag doet? :denk:
En ja, maaltafels thuis oefenen is geen slecht idee, dat doen zoveel mensen met hun kinderen.
Misschien zou Femke hierover beter eens met Peter praten, hij is toch de andere ouder?
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 550

Bericht door Kiki_Dee »

satine schreef: do 26 sep 2024, 08:44 Ik vond wel dat Femke gelijk had tijdens de laatste vergadering van de ouderraad.. Verplicht worden om zelf uitstappen te organiseren is niet de bedoeling.
Inderdaad, daarin geef ik Femke ook gelijk.
Maar als Christine dat er door duwt en Femke is het er niet mee eens, kan ze altijd uit de ouderraad gaan.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

satine schreef: do 26 sep 2024, 08:44 Dat ze vindt dat Vic geen extra oefeningen moet maken 'omdat hij wiskunde sowieso al niet leuk vond en nu helemaal een dégout gaat krijgen', vond ik niet OK.
Die reden is idd niet ok, daarin volg ik je helemaal want in het verdere leven moet je veel dingen doen die je liever niet doet.
MAAR! Heel grote maar! Toen Christine zei dat dit leerstof is van het vorige jaar en dat die NOG NIET gekend is kwam mijn haar overeind. Als zoiets gebeurt ligt dat aan de leerkracht, zeker als het over meerdere kinderen gaat. Een andere manier van uitleggen of andere leerkracht kan een wereld van verschil maken. Dit toont nogmaals aan dat velen zich geroepen voelen tot het onderwijs maar helaas niet geschikt. Helaas ook niet alleen op tv.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ivm die uitstappen had Femke wel gelijk, maar niet ivm het huiswerk.

Ik zit al lang niet meer op school maar ik kan me niet voorstellen dat n groep ouders samenspannen tegen de directie omdat die teveel huiswerk geven ?

Mij lijkt het eerder dat Femke, Christine t leven zuur wil maken. En dan die opmerking 'niet iedereen heeft n 9 to 5 job'. Ik denk dat Christines job niet op 17 u gedaan is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1666
x 2570

Bericht door satine »

heidiw schreef: do 26 sep 2024, 13:13 Toen Christine zei dat dit leerstof is van het vorige jaar en dat die NOG NIET gekend is kwam mijn haar overeind. Als zoiets gebeurt ligt dat aan de leerkracht, zeker als het over meerdere kinderen gaat.
Ik dacht niet dat dit gezegd was. Het ging over de oefeningen, die de kindjes van hun ouders niet hoefden te maken, dankzij het gestook van Femke.
Mijn kinderen kenden de tafels wel toen dat van hen verwacht werd, maar na een grote vakantie was een opfrissing wel nodig.
Dan kwam er wel eens een minder goed cijfer op een toets en dan werd er thuis opnieuw geoefend. Want 'wiskunde' bouwt op - als je ergens een steen mist dat kom je vroeg of laat in de problemen.
En die vonden dat ook niet leuk, tot het dan opnieuw vlot ging, dan kregen ze een dikke pluim op hun hoed, zowel thuis als op school en dan konden ze weer met goede moed verder.
Dat Femke hier zo tegenin gaat, begrijp ik ergens wel een klein beetje, omdat ze zo onder druk staat na alles wat er gebeurd is en door de werkdruk.
Maar dat ze zelf niet inziet (en de andere ouders blijkbaar ook niet) dat ze Vic hier echt geen plezier mee doet, is ontzettend jammer. Want hoe groter zijn achterstand in cijferen en rekenen wordt, hoe groter zijn tegenzin zal worden.

Femke zou er beter aan doen eens aan Peter te vragen om ook eens zijn verantwoordelijkheden te nemen.
Die heeft momenteel meer tijd dan zijn ex, dus die kan toch ook Vic eens een dagje extra onder zijn hoede nemen en samen met zijn zoontje de tafels een doornemen?
Dat is veel minder 'erg' dan een moeder zonder tijd die haar kind aan de keukentafel zet en zegt 'begin er maar aan', omdat ze geen vrije tijd heeft voor haar zoontje in bed ligt.

Ik vind dit een hele rare verhaallijn, maar zoals ik al eerder zei: er moest een reden gevonden worden om Femke en Christine in de clinch te laten gaan blijkbaar. ;)
2 x
Plaats reactie