Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In Peter's kleine wereldje (buiten met Tom & Dieter heeft hij nog met amper iemand contact) is niet hij de oorzaak van de breuk tussen hem en Femke, maar Kobe. Want die heeft Femke gekust (was andersom, maar soit). Elke keer als hij hen samen ziet, dan bevestigt dat hem in zijn waanbeeld dat Kobe onder zijn duiven heeft geschoten.

En hij is er als de dood voor dat dit een nieuw gezinnetje wordt, waar hij kéér op kéér (telkens hij in de Withoeve moet zijn) zal moet op kijken. Vandaar dat hij gaat eisen dat Kobe uit Vics buurt blijft.

Natuurlijk - objectief bekeken - hangt Kobe nu bijna permanent op de Withoeve rond, daar waar hij vroeger ofwel in de wijngaard zat, ofwel op en rond de barrels aan het werk was. Dus dàt valt iedereen (vooral Nancy, Waldek en Rosa) op, behalve Femke, die het fijn vindt, want "we zijn tenslotte dikke vrienden" :lol:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: za 30 okt 2021, 15:37 "we zijn tenslotte dikke vrienden"
Kan wel, maar het is niet verstandig van Kobe om daar zo rond te hangen. Hij moet toch zien dat zijn toch wel opdringerigheid, oorzaak is voor heel wat spanning tussen Femke en Peter. Die zou er sowieso zijn, maar zij aanwezigheid werkt bij Peter als een rode lap bij een stier. Misschien toch beter wat afstand houden, voorlopig toch. Al heeft Peter het recht niet om die eis te stellen.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Dan denk ik toch aan Nina en haar dochter die toch ook geregeld op de Withoeve rondhingen samen met Peter
Er zit toch een ferm gat in Peter zijn geheugen.
1 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Selectief geheugenverlies, daar lijkt het wel op. Of Peter heeft zichzelf gewoon tot patroonheilige van de heiligen verklaard :angel: :angel: :angel:
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

jessie V. schreef: za 30 okt 2021, 18:27 Dan denk ik toch aan Nina en haar dochter die toch ook geregeld op de Withoeve rondhingen samen met Peter
Nu weet hij ook hoe het voelt als schijnt hij toch vergeten te zijn dat hij Femke dit ook heeft aangedaan.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

jessie V. schreef: za 30 okt 2021, 18:27 Dan denk ik toch aan Nina en haar dochter die toch ook geregeld op de Withoeve rondhingen samen met Peter.
-Peter is wel de vader van Yasmine natuurlijk, Kobe een vriend van Femke, hij heeft geen band met Vic - toch een kleine nuance.
-Nina was niet zo vaak op de Withoeve en als ze er was, was ze afstandelijk - terwijl Kobe zich behoorlijk opdringt...

Dit gezegd zijnde is het natuurlijk onzin om te eisen dat hij uit Vics buurt blijft, maar Femke provoceert natuurlijk. Ze had ook - zoals vroeger - gewoon aan haar moeder/Dieter/Britney kunnen vragen om even op Vic te passen. Bovendien is Vic geen baby meer, die kon ook wel een kwartiertje of zo alleen op zijn kamer spelen/in de privé wat tv-kijken, zonder toezicht. Of Tamara - die daar aan het werk was - even kunnen vragen een oogje in het zeil te houden.

Ik kan me niet herinneren dat Kobe - in de tijd dat Femke & Peter een koppel waren - ooit gevraagd was om te babysitten. Dus provocatie.
2 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

De hele heisa is uiteindelijk wel door het gedrag van Peter begonnen. Omdat hij nou toevallig die kus gezien heeft, die waarschijnlijk ook niets betekende, Heeft hij dat wel maar al te graag gebruikt om alle schuld naar Femke te sturen. Enig benul van de gevoelens van Femke door zijn gedrag had hij totaal niet.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Natuurlijk, niemand probeert Peter's gedrag goed te praten. Maar door zo openlijk voor ieders ogen met Kobe op te trekken (stoort ook Waldek, Nancy en alle mensen die het zien) en daarbij ook Vic te betrekken, gooit Femke olie op het vuur en maakt ze de situatie erger.

Bovendien - zo lijkt het toch - heeft ze nul romantische gevoelens voor Kobe, die wat dát betreft blind is. Het zal de situatie alleen maar complexer maken en Peter - die al achterdochtig is - nog meer op stang jagen.

Wat een pijnloze scheiding kon worden, kan hierdoor uitdraaien op een vechtscheiding, waarbij alleen maar verliezers zijn.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: zo 31 okt 2021, 21:09 Bovendien - zo lijkt het toch - heeft ze nul romantische gevoelens voor Kobe, die wat dát betreft blind is. Het zal de situatie alleen maar complexer maken en Peter - die al achterdochtig is - nog meer op stang jagen.
Vooral dat vind ik Femke's gedrag compleet onbegrijpelijk maken.

Als ze echt interesse zou hebben in Kobe, moet ze dat wat mij betreft lekker zelf weten. Ze heeft er alle recht op, als je ziet hoe Peter zich de laatste maanden opgesteld heeft richting haar. Hij heeft zelf ook nergens rekening mee gehouden, en zijn "eisen" nu, vind ik ronduit ergerlijk.

Maar vermits Femke al verschillende keren duidelijk gemaakt heeft dat Kobe "slechts" een vriend is, is haar (toch wel overdreven enthousiaste) gedartel richting hem inderdaad alleen maar provocerend en snap ik echt niet waar ze mee bezig is, want zo wordt een scheiding inderdaad met de dag lastiger.

Maar het kromme van haar ge-provoceer geldt in mijn ogen niet alleen voor Femke richting Peter, maar ook richting Kobe, want ze blijft ze allebei bewust gewoon de verkeerde signalen geven. :crazy:
Alsof ze Kobe's verliefdheid gebruikt om een punt te maken naar Peter. Maar ze zitten niet meer op de kleuterschool en ze heeft toch ook Vic en hun hele gezamenlijke toekomst om rekening mee te houden. Ik vind het echt heel dom en kortzichtig allemaal, eigenlijk van alle partijen...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Ja, heb ook die indruk dat ze Kobe eerder gebruikt. En dat ze nog steeds toch iets voelt voor Peter, als ik haar teleurgestelde reactie zie bij sommige van z'n stompzinnige voorstellen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef: zo 31 okt 2021, 22:18 Maar het kromme van haar ge-provoceer geldt in mijn ogen niet alleen voor Femke richting Peter, maar ook richting Kobe, want ze blijft ze allebei bewust gewoon de verkeerde signalen geven.
Alsof ze Kobe's verliefdheid gebruikt om een punt te maken naar Peter. Maar ze zitten niet meer op de kleuterschool en ze heeft toch ook Vic en hun hele gezamenlijke toekomst om rekening mee te houden. Ik vind het echt heel dom en kortzichtig allemaal, eigenlijk van alle partijen...
Kan gewoon niet beter verwoord worden!
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Dus als Femke niet akkoord gaat met dat omgangsverbod voor Kobe met Vic dan komt heel die overeenkomst op de helling te staan, voor Peter is het duidelijk alles of niks.
Echt Peter, niet goed bezig man, als je een vechtscheiding wilt dan moet je vooral zo verder doen. :mad:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Moest toch fronsen bij deze twee uitspraken gisteren :

a) zijn nieuwe woonst moest zo ver mogelijk van de withoeve zijn
b) zijn nieuwe woonst moest dicht bij de school van Vic zijn.

maw : Bevindt de school van Vic dan zo ver van de withoeve ? Ocharme het venteke. Iedere dag een verre trot naar school
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: di 30 nov 2021, 14:07 Moest toch fronsen bij deze twee uitspraken gisteren :

a) zijn nieuwe woonst moest zo ver mogelijk van de withoeve zijn
b) zijn nieuwe woonst moest dicht bij de school van Vic zijn.

maw : Bevindt de school van Vic dan zo ver van de withoeve ? Ocharme het venteke. Iedere dag een verre trot naar school
Je kan ook gewoon een woonst zoeken die ever van school ligt maar aan de andere kant ervan tov de Withoeve. Dan blijft de afstand tot de school hetzelfde, die halverwege tussen de twee woonsten ligt.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: wo 01 dec 2021, 15:14 Je kan ook gewoon een woonst zoeken die ever van school ligt maar aan de andere kant ervan tov de Withoeve. Dan blijft de afstand tot de school hetzelfde, die halverwege tussen de twee woonsten ligt.
Om het even! Peter is niet goed bezig! De Withoeve was nooit een toxische omgeving tot Femke Kobe kuste...
0 x
Plaats reactie